#


پنچ حقیقت جالب در مورد شبکه نسل پنجم یا ۵G

شبکه نسل پنجم
23 جولای 2017 بدون نظر 629 بازدید

پنچ حقیقت جالب در مورد شبکه نسل پنجم یا ۵G

الان عصر شبکه های نسل چهارم تلفن همراه است و ما در حال حاضر سرعت اینترنت فوق العاده سریع را تجربه می کنیم، اما زمان آن است که شبکه نسل پنجم جانشین نسل چهارم شوند و این بسیار سریع اتفاق خواهد افتاد. بسیاری از شرکت های بزرگ مانند سامسونگ و نوکیا در حال حاضر میلیاردها دلار برروی این تکنولوژی جدید سرمایه گذاری کرده اند و به نظر می رسد که تا به حال نتایج بسیار امیدوار کننده بوده اند.

حقایق شبکه نسل پنجم

به بیان ۵ مورد از حقایقی که در مورد آینده شبکه نسل پنجم وجود دارد می پردازیم.

پنچ حقیقت جالب در مورد شبکه نسل پنجم یا 5G

۱. انتظار می رود که شبکه نسل پنجم سرعت بسیار بالایی داشته باشد.

در حالی که این یک نکته است که شما قبلا در مورد آن فکر کرده اید، ولی شما هنوز نمی دانید که شبکه نسل پنجم چقدر سریعتر است. انتظار می رود شبکه نسل پنجم حداقل ۲۰۰ برابر سریعتر از سرعت فعلی یعنی سر عت نسل چهارم باشد! که این به این معناست که سرعت اتصال می تواند به ۱ گیگابایت بر ثانیه برسد. با این سرعت، می توان یک فیلم HD را در کمتر از هفت ثانیه دانلود کرد.

۲. تا کنون هیچ مقررات یا استانداردی ارائه نشده است.

همانطور که می دانید تاکنون از شبکه نسل پنجم به صورت همگانی استفاده نشده است، استانداردها، مقررات یا مشخصات دقیقی از این فناوری تاکنون ارائه نشده است. سازمان بین المللی استاندارد بیسیم، ۳GPP و همینطور اریکسون، سامسونگ، نوکیا، سیسکو و ورایزون هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات شبکه نسل پنجم را ارائه نکرده اند.ارائه این اطلاعات ممکن است همراه با نسل بعدی استانداردهای انتقال امواج رادیوی باشد که در سال ۲۰۱۸ منتشر خواهد شد.

۳. شبکه نسل پنجم در سال ۲۰۲۰ یا قبل از آن در دسترس خواهد بود

هنوز هم زمان زیادی مانده است تا شبکه نسل پنجم در سراسر جهان در دسترس باشد. همانطور که قبلا ذکر شد، شرکت هایی نظیر سامسونگ، نوکیا و اریکسون در حال حاضر برای سرمایه گذاری و تحقیق در شبکه نسل پنجم آماده شده اند، اما حداقل ۳ یا ۴ سال طول خواهد کشید تا این پروژه تبدیل به یک پروژه عملی و همگانی شود. شرکت های AT&T و Verizon نیز در این فناوری جدید سرمایه گذاری کرده اند و در حال حاضر از سیگنال های نسل پنجم در دفاتر خود استفاده می کنند و شرکت Verizon اعلام کرده است که امسال آزمایش هایی را در زمینه شبکه نسل پنجم در شهر هایی مانند بوستون، نیویورک و سان فرانسیسکو انجام خواهد داد.

۴. شبکه نسل پنجم بسیار پر هزینه خواهد بود

انتظار می رود فناوری شبکه نسل پنجم نسبت به شبکه نسل چهارم گرانتر باشد، اما این تفاوت زیاد نخواهد بود. هر چند هزینه راه اندازی نسل پنجم زیاد است اما پس از گسترش به مرور زمان ارزان تر خواهد شد و تعداد مشترکین آن افزایش خواهند یافت. همچنین شرکت هایی همچون Huawei و نوکیا پیش بینی این موضوع را کرده اند که شبکه نسل پنجم گران قیمت تر باشد اما انتظار دارند که که هزینه شبکه نسل پنجم از نرخ فعلی شبکه نسل چهارم زیاد بالاتر نباشد. بود چون رائه دهندگان این سرویس سرمایه اولیه در احداث دکل ها و همچنین در قسمت تحقیق و توسعه را پوشش می دهند هزینه تکنولوژی جدید بالاتر خواهد بود.

پنچ حقیقت جالب در مورد شبکه نسل پنجم یا 5G

۵. شبکه نسل پنجم بیشتر از صرفا سرعت بسیار بالاتر است

هرچند نسل پنجم ۲۰۰ برابر سریعتر از نسل چهارم خواهد بود، اما تکنولوژی نسل پنجم بیشتر از صرفا سرعت بسیار بالاتر است. این تکنولوژی بیشتر مربوط به این است که این شبکه می توانند از اتصال تعداد زیادی دستگاه پشتیبانی کنند.
اینترنت وسایل (مثل ماشین، تلویزیون و …) به عنوان یک مفهوم، تا سال ۲۰۲۰ به بسیار محبوب خواهد شد و برای این امر نیاز به یک سیستم بسیار قوی مانند شبکه نسل پنجم دارد تا رادیو، ماشین و تلویزیون و … از طریق این سیستم قدرتمند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و با یکدیگر کار کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *