#


پردازنده ی اسنپدراگون۶۷۰ به شش هسته ی پردازشی مجهز خواهد شد

11 آوریل 2018 بدون نظر 911 بازدید

پردازنده ی اسنپدراگون۶۷۰ به شش هسته ی پردازشی مجهز خواهد شد

تجهیز اسنپدراگون۶۷۰ به شش هسته پردازشی

کمپانی کوالکام تراشه ای را طراحی کرده که به نام اسنپدراگون۶۷۰ معرفی می شود و دارای شش هسته پردازشی خواهد بود که قسمتی از آن به دلیل صرفه جویی در زمینه مصرف انرژی طراحی گردیده است.

ITHome چین طی روزهای گذشته اعلام نموده شایعاتی که پیش تر در خصوص پردازنده ی آینده ی کوالکام مطرح شده حقیقی می باشند. این منبع در ادامه صحبت های خود عنوان نموده پردازنده ی اسنپدراگون۶۷۰ که به وسیله کمپانی کوالکام طراحی شده مجهز به شش هسته ی پردازشی خواهد بود که در خصوص صرفه جویی در زمینه مصرف انرژی طراحی شده است. چهار هسته این واحد کم مصرف هستند و دو هسته ی دیگر در خصوص پردازش سنگین مد نظر قرار گرفته است. این پردازنده ی جدید قابلیت پشتیبانی از سرعت دانلود گیگابایتی را دارا می باشد و در خصوص آن از گرافیک آدرنو۶۵۰ استفاده خواهد شد.

شایعاتی که سال گذشته ی میلادی در خصوص این پردازنده وجود داشت نشان می دهد که پردازنده ی اسنپدراگون۶۷۰ به مانند روند پیشین از معماری big.LITTLE بهره مند خواهد بود؛ ولی اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده به وجود یک ماژول تجهیز شده به یک خوشه دو هسته ای جداگانه مختص شده است برای اینکه بتواند عملکرد پردازشی را به بالاترین میزان برساند و از یک پیکربندی چهار هسته ای نیز استفاده شده است که در خصوص بیشترین بهره وری از انرژی مورد استفاده قرار می گیرد. دو هسته در نظر گرفته شده برای این تراشه با کارایی بالایی که دارند از معماری ARM Cortex-A75 سفارشی شده که در بیشتر مواقع به نام Kryo 300 Gold معرفی می شود بهره مند گشته است و  هسته هایی که برای بهره وری انرژی طراحی شده اند دارای معماری ARM Cortex-A55 می باشد که به نام Kryo 300 Silver شناخته می شود.

بر اساس گزارش هایی که پیش از این منتشر شده بود اسنپدراگون۶۷۰ به عنوان یک پردازنده۱۰ نانومتری محسوب می گردد که دارای بالاترین فرکانس کاری۲.۶ گیگاهرتز می باشد و به جای آن خوشه ی کم قدرتش آن قادر است با سرعت۱.۷ گیگاهرتز کار کند. علاوه براین اعلام شده است که ماژول شش هسته ای که در این تراشه قرار داده شده است مجهز به۳۲ کیلوبایت حافظه ی کش ال یک می باشد؛ البته ناگفته نماند حافظه ی کش ال دو به ظرفیت۱۲۸ کیلوبایت و یک مگابایت هم حافظه ی کش ال سه در این تراشه مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه براین موارد تراشه گرافیکی آدرنو۶۱۵ نیز قسمتی از این بسته می باشد و قادر است تا حداکثر۷۰۰ مگاهرتز سرعت را برای پردازش داشته باشد و فرکانس کاری استانداردی که دارد در محدوده بین۴۳۰ تا۶۵۰ مگاهرتز را دارا می باشد؛ این در حالی است که سرعتی بیش از این اندازه مورد نیاز باشد. با تمام این موارد گزارشاتی که در ماه فوریه منتشر شده است و تکرار سرعت های عنوان شده نشان می دهد که پردازنده ی جدید دارای آدرنو۶۵۰ خواهد بود و در حالی عرضه خواهد شد که به آدرنو۶۵۰ مجهز شده باشد.

هم اکنون مشخص نمی باشد که پردازنده ی اسنپدراگون۶۷۰ تا چه زمانی قادر است سرعت های بالای یاد شده را تا پیش از گرم شدن و کم شدن خودکار عملکرد خود حفظ نماید چرا که گرم شدن و دمای بیش از اندازه موجب می شود تا عملکرد پردازنده به خودی خود کاهش پیدا کند. با توجه به مشخصات و اطلاعات اعلام شده پردازنده ی جدید دارای مودم سری اسنپدراگون X2x می باشد که کمترین سرعت دانلود یک گیگابیت بر ثانیه را تامین می کند و قادر است از استانداردهای جدیدی که در مورد حافظه ی UFS پشتیبانی نماید. البته ناگفته نماند این پردازنده قادر است از دو دوربین و نمایشگر با دقت۲۵۶۰x۱۴۴۰ یا WQHD نیز پشتیبانی به عمل بیاورد.

پردازنده میان رده ی کوالکام احتمال دارد در چند ماه آینده به شکل تجاری وارد بازار شود و عرضه ی آن به عنوان قسمتی از یکی از گوشی های هوشمند و اندرویدی چینی می باشد که همین مساله موجب می شود تا کارایی بالای این تراشه قدرتمند و میان رده به خوبی مشخص شود و مسلما این مساله نقطه ی آغاز خوبی برای این پردازنده ی جدید به شمار خواهد رفت. کوالکام با طراحی و تولید این پردازنده ی جدید می تواند قدرت نمایی خوبی در برابر رقبای خود کرده و تراشه ی جدید خود را برای استفاده در محصولات هوشمند جدید معرفی نماید. مسلما این پردازنده ی جدید همچون دیگر تولیدات کوالکام از عملکرد بسیار خوب و مناسبی برخوردار خواهد بود و همین مساله می تواند در آینده آن تاثیر بسزایی داشته باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *