#


پردازنده گرافیکی عامل اصلی در انتخاب لپ تاپ های گیمینگ

18 دسامبر 2017 يك نظر 2585 بازدید

پردازنده گرافیکی عامل اصلی در انتخاب لپ تاپ های گیمینگ

پردازنده گرافیکی عامل اصلی در انتخاب لپ تاپ های گیمینگ

یکی از اصلی ترین مواردی که موجب می شود تا یک لپ تاپ گیمینگ به عنوان برترین انتخاب شود پردازنده گرافیکی به کار رفته در آن است. در این مقاله چند نمونه لپ تاپ را که برترین هستند و با توجه به پردازنده گرافیکی که در آن ها وجود دارد می توان انتخاب کرد را نام برده ایم که با در نظر گرفتن آن ها می توانید بهترین را برای خود انتخاب نمائید.

برخی از روزهای سال که به خاطر مناسبت های خاصی لوازم دیجیتالی و لپ تاپ ها با تخفیف عرضه می شوند مانند بلک فرایدی، دوشنبه های سایبری و یا عید نوروزمی تواند یک فرصت ویژه برای خرید باشد. در این روزهای به خصوص می توان لپ تاپ بسیار خوبی را با تخفیف بسیار زیادی خریداری کرد.

در طراحی و تولید لپ تاپ ها از بخش های سخت افزاری بسیار زیادی استفاده شده است و همین مساله موجب شده تا به راحتی نتوان لپ تاپ خوبی را انتخاب کرد. اگر با ما همراه باشید می توانید با برخی از برترین لپ تاپ های گیمینگ آشنا شوید.

کاربرانی که تمایل بسیاری به انجام بازی های رایانه ای دارند باید بیش از هر چیزی به پردازنده گرافیکی موجود در لپ تاپی که انتخاب می کنند توجه نمایند. این مورد یکی از موارد اصلی و قطعه های سخت افزاری مهمی است که در لپ تاپ های گیمینگ وجود دارد و باید بسیار به آن توجه شود.

در سال۲۰۱۷ میلادی لپ تاپ های بسیاری که مخصوص بازی های رایانه ای بود در اختیار کاربران قرار گرفت که از پردازنده های گرافیکی مختلفی در آن ها استفاده شده است. وجود پردازنده های گرافیکی مختلف باعث می شود کاربران کمی دچار سردرگمی شوند اما این مورد موجب شده تا با توجه به بودجه خود انتخاب های بسیار زیادی پیش روی شما باشد.

پردازنده های قوی در مورد لپ تاپ گیمینگ  P720

اگر بخواهید با لپ تاپ خود بازی نمائید و رزولوشن۱۳۶۶ در۷۶۸ داشته باشید باید به سراغ لپ تاپ هایی بروید که یکی از این دو پردازنده گرافیکی GeForce MX940 و یا پردازنده گرافیکی که بر اساس معماری پاسکال آن یعنی پردازنده GeForceMX150 را داشته باشند.

اگر در لپ تاپ شما کارت گرافیک دوم قرار داده شده باشد نشان می دهد که لپ تاپ گیمینگ شما در حد یک کنسول بازی بوده و در سطح متوسطی قرار داردو بازی های سطح بالا را نمی توان با این لپ تاپ انجام داد. کمپانی ای ام دی به تازگی پردازنده گرافیکی جدیدی با نام وگا۸ موبایل را عرضه کرده است که در رده کارت گرافیکی جیفورس ام ایکس۱۵۰ قرار دارد.

در مورد لپ تاپ های گیمینگ دو پردازنده گرافیکی دیگری هم با نام GeForce GTX965M و GTX960M وجود دارد که بر اساس معماری مکسول قادرند به خوبی عمل نمایند. این دو پردازنده به دلیل قدرت بالای خود می توانند رزولوشن۱۰۸۰ در۱۹۲۰ رابرای انجام بازی داشته باشند ولی اگر به عنوان یک کاربر با رزولوشن۱۳۶۶ در۷۶۸ با لپ تاپ خود به انجام بازی بپردازید مسلما نتیجه بهتری خواهید گرفت و لپ تاپ گیمینگ شما مدت زمان بیشتری را برای شما کار خواهد کرد.

بهترین پردازنده گرافیکی لپ تاپ گیمینگ P1080

بازیکنانی که قصد انجام بازی با لپ تاپ را دارند زمانی که بخواهند با رزولوشن۱۰۸۰ در۱۹۲۰ به انجام بازی بپردازند می توانند از پردازندهایی که وجود دارد یکی را به عنوان نمونه متناسب با بودجه خود انتخاب نمایند. برای بازی با رزولوشن یاد شده که همان فول اچ دی می باشد چهار پردازنده خوب وجود دارد که عبارتند از: GTX1060 Max، GTX1050 Ti، GeForce GTX1050 و در نهایت پردازنده گرافیکی GTX1060 که می توان با توجه به هزینه ای که قصد پرداخت آن را دارید یکی از آن ها را انتخاب کرد.

البته در بین این پردازنده ها مدل های دیگری هم هستند که به دلیل قدیمی بودن و عملکرد پائینی که دارند تنها می توان با آن ها برخی از بازی های رایانه ای را که در حال حاضر وجود دارند و در سطح متوسطی هستند انجام داد پس بهتر است برای عملکرد خوب داشتن به سراغ پردازنده های قوی تر بروید و بازی های رایانه ای را در سطح بالاتری انجام دهید.

پردازنده های گرافیکی لپ تاپ P1440

اگر بازی کامپیوتری که در حال انجام آن هستید کمی از لحاظ گرافیکی نسبت به قبل ارتقا پیدا کرد باید به سراغ لپ تاپ های گیمینگی بروید که کارت گرافیک آن GeForce GTX1070 و یا پردازنده گرافیکی GeForce GTX1070 Max-Q باشد. این دو پردازنده گرافیکی به عنوان برترین پردازنده هایی هستند که می توان برای انجام بازی از آن ها استفاده کرد.

این پردازنده های قوی موجب می شوند تا بتوانید بازی های رایانه ای خود را بدون کوچک ترین مشکلی و با بالاترین فریم انجام دهید. این نوع از پردازنده های گرافیکی می توانند بدون هیچ خطا و ایرادی در مورد پنل های۱۲۰ هرتزی که برای اغلب بازی های رایانه ای استفاده می شوند پاسخگویی مناسبی را داشته باشند.

پردازنده های گرافیکی برتر لپ تاپ های گیمینگK4

بازیکنانی که بخواهند بازی خود را با رزولوشن۳۸۴۰ در۲۱۶۰ انجام دهند بهتر است لپ تاپ هایی که دارای پردازنده گرافیکی GeForce GTX1080  هستند و از نوع Max-Q هستند بروند چرا که این مدل از لپ تاپ های گیمینگ قابلیت حمل و جابجای نیز خواهند داشت.

اکثر لپ تاپ هایی که دارای این مدل از پردازنده های گرافیکی هستند دارای تکنولوژی جی ساینس نیز هستند که موجب می شود صفحه نمایش در هنگام بروزرسانی شدن با نرخ فریمی که بازی دارد در زمان اجرا یکی شوند و متناسب با یکدیگر عمل نمایند.

وجود این فناوری در مورد صفحه نمایش هایی که می توانند از بروزرسانی تصاویر متنوع پشتیبانی نمایند موجب می شود تا زمانی که نرخ فریم بازی به زیر پنجاه کاهش پیدا می کند بازیکنان بتوانند بازی را بدون اینکه کیفیت تصویر آن ها کاهش پیدا کند انجام دهند و نتیجه خوبی را خواهد داشت.

از آنجایی که این پردازنده قدرت پشتیبانی از رزولوشن فور کی با نرخ شصت فریم بر ثانیه را ندارد به همین دلیل باید بازی های رایانه ای را که نرخ فریم بالایی دارند و روزولوشن تصویری آن ها پائین تر از فورکی می باشد را انتخاب نمائید. کاربرانی که علاقه مند به بازی های رایانه ای هستند می توانند در خصوص لپ تاپ گیمینگ خود به سراغ مدل هایی بروند که کارت گرافیکی جی تی ایکس۱۰۸۰ داشته و فناوری مکس- کیو انویدیا در آن وجود دارد استفاده نمایند.

لپ تاپ هایی که دارای صفحه نمایش۱۵ یا۱۷ اینچی هستند بهترین گزینه می باشد و به خاطر وزن سبک آن به راحتی می توان آن را جابجا و حمل کرد. البته در بازار لپ تاپ های گیمینگ مدل های دیگری نیز وجود دارد که می توان با توجه به هزینه و بودجه خود یکی از آن ها را انتخاب کرد اما باید به پردازنده گرافیکی استفاده شده در آن نیز توجه بسیار زیادی داشت و با توجه به سطح بازی خود مورد مناسبی را انتخاب کرد. کمپانی های ایسر و ایسوس در زمینه لپ تاپ های گیمینگ مدل های مناسب و مقرون به صرفه ای را داشته اند که می توان یکی از آن ها را انتخاب کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *