#


نگاهی به وان پلاس۵ T غول هوشمند چینی

30 دسامبر 2017 يك نظر 1775 بازدید

نگاهی به وان پلاس۵ T غول هوشمند چینی

 نگاهی به وان پلاس۵ T غول هوشمند چینی

کمپانی چینی وان پلاس در نیمه نخست سال۲۰۱۷ میلادی اقدام به تولید گوشی وان پلاس۵ تی کرده است که در واقع نسخه ارتقا یافته پرچمدار پیشین این کمپانی می باشد و دارای صفحه نمایشی کشیده به همراه حاشیه هایی که باریک تر از قبل هستند می باشد. این گوشی هوشمند چینی به سخت افزار پرقدرت و دوربین دوگانه ای مجهز است که می تواند عملکردی متفاوت را از خود نشان دهد.

کمپانی وان پلاس در سال۲۰۱۴ نخستین گوشی هوشمند و تجاری خود را به نام وان پلاس وان معرفی کرد که به آن لقب غول کُش را داده بود و همین مسئله موجب شده بود تا کمتر کسی این کمپانی تازه وارد را پایدار دانسته و آن را با تولید محصولات مجهز تر تصور کند.

حال که چهار سال از آن زمان می گذرد این کمپانی توانسته محبوبیت زیادی رابرای خود در جهان دیجیتال و در بین گوشی های هوشمند به دست آورد. این کمپانی در تولید محصولات خود سعی کرده کیفیت بالایی را به کار بگیرد و در کنار آن از سخت افزار قدرتمند نیز استفاده کرده و قیمت پائینی هم که تعیین کرده موجب شده تا افراد بسیاری به سراغ خرید گوشی های هوشمند این کمپانی بروند.

کمپانی چینی وان پلاس در روزهای آخر فصل بهار پرچمدار گوشی های خود را به نام وان پلاس۵ عرضه کرد و در آن زمان کمپانی هایی مانند سامسونگ و ال جی توانسته بودند پرچم داران گوشی های خود را با صفحه نمایشی بدون حاشیه عرضه نمایند که این مساله موجب شده بود تا وان پلاس در عرضه گوشی هوشمند خود با کمی مشکل مواجه شود.

در آن روزها وان پلاس از طراحی قدیمی برای گوشی هوشمند خود استفاده کرده بود و حاشیه های ضخیم این گوشی به همراه دوربینی که قدرت چندانی نداشت موجب شده بود تا نتواند محصول خوبی در بین گوشی های هوشمند به شمار برود.

به همین دلیل این کمپانی چینی تصمیم گرفت تحولی عظیم را در وضعیت خود ایجاد کنند و محصولی ارتقا یافته که هماهنگی بالایی با استانداردهای سال۲۰۱۷ داشت را با نام وان پلاس۵ تی معرفی کردند.

وان پلاس۵ تی دارای صفحه نمایش بدون حاشیه بوده و کمی کشیده می باشد و می توان از آن به عنوان یک رقیب قدرتمند برای پرچمدارانی که هم اکنون در دنیای گوشی های هوشمند وجود دارد نام برد. در ادامه به بررسی این گوشی هوشمند خواهیم پرداخت و با جنبه های مختلف کارکرد این گوشی هوشمند آشنا می شویم.

طراحی وان پلاس۵ تی

در دنیای گوشی های هوشمند کمپانی های بسیاری هستند که در تولید و طراحی محصولات پرچمدار و بالا رده خود از یک الگوی یکسان استفاده می کنند؛ در اغلب این محصولات می توانید پنل شیشه ای را در کنار لبه های خمیده و فریم فلزی و دوربینی که اغلب دوگانه است ببینید. البته باید از نبود جک۳.۵ میلی متری هدفون در تمام این محصولات نیز غافل نشد و عنوان کرد کمپانی های فعال در زمینه تولید گوشی های هوشمند در طراحی تولیدات خود این موارد را رعایت کرده و کلیه پرچمداران با شکلی یکسان وارد بازار می شوند.

کمپانی وان پلاس در بازاری که اغلب تولیدکنندگانش از یک زبان طراحی استفاده می کنندوان پلاس۵ تی را معرفی کرده است که دارای صفحه نمایش بدون حاشیه بوده و حسگر اثر انگشت آن نیز در پنل پشتی گوشی قرار داده شده است و غیر از این موارد دیگر نمی توان تغییر چندانی را در آن حس کرد و باید اعلام کنیم این کمپانی به نوعی خلاف مسیر کمپانی های دیگر را در پیش گرفته و به همین دلیل توانسته با رعایت استانداردهایی که وجود داشت پرچمداری متمایز را طراحی نماید.

البته باید بگوئیم پیروی نکردن از زبان طراحی یکسان با دیگر کمپانی ها به معنای عدم کیفیت محصول نیست بلکه در بررسی ها و آزمایش های انجام شده این محصول توانسته موجب رضایت مندی شده و کیفیت خوبی را از خود نشان دهد.

بدنه وان پلاس۵ تی همچون سابق فلزی می باشد و این مساله وفاداری این کمپانی را نشان می دهد. پوشش این گوشی هوشمند از آلومینیوم آندیزه شده با رنگ مشکی مات است که موجب می شود کاربر حس بهتری به هنگام استفاده از آن داشته باشد. این گوشی هوشمند لکه پذیری بسیار پائینی دارد و انحنای آن در چهار طرف گوشی باعث شده تا کاربر به راحتی بتواند آن را در دست بگیرد.

تنها ایرادی که در طراحی این گوشی هوشمند می توان عنوان کرد لبه های تیز آن است که کمی کار با آن را سخت می کند اما قابل نادید گرفتن است. حسگر اثر انگشت به دلیل حاشیه های باریک گوشی به پنل پشتی منتقل شده است که بهترین مکان برای آن محسوب می شود و کابر دیگر مجبور نیست انگشت خود را به صورت مستمر بر روی گوشی بکشد تا بتواند این حسگر را پیدا کرده و از آن استفاده نماید.

کلید های پاور و محل قرار گیری سیم کارت در لبه سمت راست گوشی می  باشد و در لبه سمت چپ این گوشی دکمه های تغییر وضعیت کلیه اعلان ها و همچنین دکمه های کنترل صدا تعبیه شده اند. این گوشی به جک۳.۵ میلی متری هدفون نیز مجهز می باشد اما باید گفت در این گوشی هوشمند اسپیکر استریو دیده نمی شود و اسپیکر موجود در آن تک کاناله می باشدو وان پلاس۵ تی دارای درگاه یو اس بی از نوع سی بوده که محل قرار گیری آن در قسمت پائینی گوشی می باشد.

صفحه نمایش وان پلاس۵ تی

گوشی هوشمند وان پلاس۵ تی دارای حاشیه های باریک بوده و پنل آن از نوغ امولد می باشد که این کمپانی نام فول اپتیک امولد لقب داده و علت آن را وجود حاشیه های باریک صفحه نمایش می داند. نسبت تصویر صفحه نمایش این گوشی هوشمند۱۸ به۹ می باشد و صفحه نمایش آن۶ اینچ بوده که توانسته هشتاد درصد از پنل جلویی این گوشی هوشمند ر به خود اختصاص دهد.

از آنجایی که این کمپانی چینی اعتقادی به استفاده از رزولوشن بالا ندارد رزولوشن بهکار رفته در صفحه نمایش این گوشی هوشمند۲۱۶۰ در۱۰۸۰ پیکسل است که می تواند تراکم پیکسل۴۰۱ را برای کاربران به همراه داشته باشد. در این نمایشگر رنگ ها به صورت خوبی نمایش داده می شوند و اگر کاربری بخواهد پروفایل رنگ ها را تغییر دهد و یا گرمای رنگ را به صورت دستی عوض کند می تواند وارد تنظیمات صفحه نمایش شده و این کار را انجام دهد. میزان روشنایی نمایشگر این گوشی۶۴۴ نیت می باشد که میزان قابل قبولی به شمار می رود.

اسپیکر وان پلاس۵ تی

این گوشی هوشمند فاقد اسپیکر استریو می باشد و این در حالی است که در حال حاضر اغلب کمپانی های رقیب این اسپیکر را در پرچمداران خود به کار گرفته اند و این مساله یکی دیگر از ضعف های وان پلاس۵ تی می باشد. اسپیکر تعبیه شده در این گوشی اسپیکری تک کاناله است که محل قرارگیری آن در لبه پائینی گوشی می باشد و توانسته در زمینه صدای خروجی کیفیت خوبی را از خود نشان دهد.

در این گوشی هوشمند جک۳.۵ میلی متری قرار داده شده است که موجب می شود کاربران بتوانند هدفون های شخصی خود را به آن متصل نمایند. زمانی که یک هدفون شخصی به این گوشی وصل است عملکرد بهتری را از آن می توان دید و صدای خروجی بسیار با کیفیت تر از قبل دیده می شود اما علیرغم این مسایل نمی توان این گوشی را در زمینه موسیقی همپای میت۱۰ پرو و یا ال جی وی۳۰ دانست.

دوربین وان پلاس۵ تی

دوربین دوگانه ای که در این گوشی هوشمند قرار داده شده است دارای دو سنسور۱۶ و۲۰ مگاپیکسلی می باشد و لنز به کار رفته در هر دو دوربین کاملا مشابه است و دارای اندازه۲۷ میلی متری می باشد و دهانه دیافراگ هر دو لنزf/1.7 است.

لنزی که بر روی سنسور۱۶ گاپیکسلی این گوشی قرار داده شده مجهز به لرزش گیر دیجیتال می باشد و هر دو سنسور به صورت رنگی می باشند ولی رزولوشن آن ها با یکدیگر تفاوت دارد. دوربین سلفی این گوشی نیز دارای سنسور۲۰ مگاپیکسل است که لنز آن۲۰ میلی متر می باشد و مجهز به لرزش گیر دیجیتال بوده و می تواند از قابلیت اچ دی آر پشتیبانی نماید.

باتری وان پلاس۵ تی

این گوشی هوشمند دارای باتری به ظرفیت۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی استدر آزمایش ها و بررسی های مختلف توانسته عملکرد قابل قبولی را از خود نشان دهد. باتری به کار رفته در این گوشی می تواند در مدت زمان۵۵ دقیقه به شارژ کامل برسد و اگر آن را به شارژر وصل کنید در کمتر از سی دقیقه ظرفیت باتری آن از صفر به شصت و پنج درصد خواهد رسید و سریع ترین فناوری شارژ که در جهان موجود است در این گوشی دیده می شود.

این گوشی نمی تواند از شارژ بی سیم پشتیبانی کند اما در زمینه شارژ دهی بسیار عالی بوده و کارایی مناسبی را از خود نشان داده است. یکی دیگر از خصوصیات منفی این گوشی این است که از اندروید۷.۱.۱ استفاده می کند که برای یک پرچمدار هوشمند گزینه مناسبی نمی باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *