#


نگاهی نزدیک به هواوی پی۲۰ پرو

16 آوریل 2018 بدون نظر 1825 بازدید

نگاهی نزدیک به هواوی پی۲۰ پرو

هواوی پی۲۰ پرو و بررسی آن

هواوی به عنوان سومین تولید کننده ی قدرتمند گوشی های هوشمند در جهان به تازگی گوشی هوشمند جدیدی را به نام هواوی پی۲۰ پرو را معرفی نموده است که دارای طراحی شیشه ای و دوربین سه گانه ی قدرتمند می باشد و به عنوان یکی از زیباترین تولیدات این کمپانی چینی به شمار می رود که تا به حال طراحی و تولید شده است.

هواوی به عنوان یکی از معدود کمپانی هایی شناخته می شود که در زمینه فوق رقابتی و متراکم گوشی های هوشمند فعالیت دارد و به صورت پیوسته در مسیر تکامل اقداماتی را انجام داده است و در خصوص محصولات خود توانسته پیشرفت و توسعه چشمگیری داشته باشد. این کمپانی چینی تا چند سال پیش تنها محصولات میان رده و پایین رده را تولید می کرد اما در حال حاضر می تواند محصولات پرچم دار بسیار خوب و باکیفیتی را روانه بازار کند که در تمام عرصه ها چه از لحاظ پردازشی و چه از نظر عملکردی که دوربین آن ها دارد می تواند به رقابت با دیگر محصولات بپردازد.

این کمپانی چینی به تازگی از جدیدترین گوشی بالا رده ی خود که جزوی از سری P شناخته می شود به نام هواوی پی۲۰ پرو رونمایی به عمل آورد. این کمپانی چینی همچون دیگر کمپانی هایی که در زمینه تولید گوشی های اندرویدی فعالیت می کنند از کمپانی اپل الهام گرفته و تغییرات بسیار خوب و جذابی را در خصوص زبان طراحی پی۲۰ و پی۲۰ پرو ایجاد کرده است؛ یکی از فاحش ترین و مهمترین این تغییراتی که می توان به آن اشاره کرد وجود بریدگی در لبه ی بالای صفحه نمایش می باشد البته باید این نکته را نیز عنوان کنیم که تولیدات بالارده ی هواوی از نظر عملکرد سخت افزاری و دوربین در مقایسه با سال های قبل ارتقا یافته اند که می توان پی۲۰ پرو را به عنوان اولین گوشی هوشمند تجاری در جهان شناخت که دارای دوربین سه گانه می باشد. دوربین به کار رفته در این گوشی هوشمند موفق شده با اختلاف بسیار زیادی بالاترین امتیاز را از سوی وب سایت DxOMark را برای خود به دست بیاورد.

این گوشی بالا رده و جدید هواوی دارای قابلیت های مختلفی است که در کنار طراحی بسیار زیبا و قابل توجه و دوربین سه گانه ای که در آن به کار رفته وعده ی یک تجربه کاربری فوق العاده را برای کاربران دارد و می توان آن را به عنوان یک رقیب خوب و قدرتمند در برابر دیگر محصولات هم رده ی آن به شمار آورد. در این مقاله قصد داریم این گوشی هوشمند و بالا رده را بررسی کرده و مختصر اطلاعاتی را در خصوص آن در اختیار کاربران قرار دهیم تا با توجه به این موارد انتخاب بهتری را برای خود داشته باشند.

طراحی هواوی پی۲۰ پرو

در سال۲۰۱۷ کمپانی های بسیاری از صفحه نمایش های کشیده که دارای حاشیه ی بسیار کمی بودند در زمینه تولید گوشی های هوشمند استفاده کردند و این روند به صورت گسترده و همه گیر درآمد. این روند را برای اولین بار غول های کره ای همچون ال جی جی۶ و سامسونگ گلکسی اس۸ برای خود انتخاب کردند و پس از آن ها کمپانی های دیگر که به تولید گوشی های هوشمند مشغول بودند از آن الهام گرفتند اما در ماه های پایانی سال گذشته ی میلادی اپل از آیفون۱۰ پرده برداری کرد و اسلوبی جدید را به وجود آورد که در آن صفحه نمایش به دلیل از میان برداشتن حاشیه هایی که در قسمت بالا و پایین وجود دارد تا جایی که امکان دارد به طرف لبه های گوشی سوق داده می شود.

اپل برای این که بتواند به این طراحی دست پیدا کند مجبور شد دوربین جلویی گوشی و اسپیکر مکالمه و فیس آیدی را در داخل زبانه ای بسیار باریک قرار دهد که به وسیله ایجاد بریدگی در لبه ی بالای صفحه نمایش به وجود آمده بود. بنابراین زبانه یا ناچ موجود در بالای صفحه نمایش به عنوان ترند نخست در بازار گوشی های هوشمند در سال۲۰۱۸ تبدیل شد و پس از آن کمپانی های دیگر به استفاده از این نوار و زبانه در محصولات خود اقدام کردند. البته ناگفته نماند که اسنشال پیش از کمپانی های دیگر محصولی را که دارای بریدگی در بالای صفحه نمایش بود وارد بازار نمود اما بدون تردید آیفون۱۰ موجب شد استفاده از طراحی ای به این شکل به صورت گسترده دربیاید.

هواوی در خصوص نسل جدید سری P گوشی های خود نیز از زبان طراحی مشابهی استفاده کرده است و زمانی که جعبه ی پی۲۰ پرو باز می شود بلافاصله یم توان زبانه ی کوچکی را که در قسم بالای صفحه نمایش وجود دارد به خوبی دید. زبانه ای که در این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است دارای پهنای کمتری در مقایسه با آیفون۱۰ می باشد. علت این مساله این است که هواوی از ماژولی در خصوص اسکن سه بعدی چهره در این بریدگی استفاده نکرده اند و در داخل این بریدگی از سمت چپ به راست اسپیکر مکالمه در کنار سنسور نور محیطی و دوربین سلفی قرار داده شده است. صفحه نمایش۱.۶ اینچی پی۲۰ پرو دارای گوشه های گردی می باشد و لبه ی بالایی این گوشی دارای حاشیه های بسیار کمی می باشد و تا اندازه قابل قبولی به سمت لبه های بیرونی گوشی امتداد یافته است.

تنها چیزی که موجب می شود هماهنگی و تقارنی که در طراحی نمای جلوی پی۲۰ پرو وجود دارد کاسته شود حاشیه نسبتا قطوری می باشد که در پایین صفحه نمایش قرار داده شده است و محلی برای قرار دادن حسگر اثر انگشت می باشد. بهترین کاری که در طراحی این گوشی هوشمند باید انجام می شد این است که سنسور اثر انگشت در پنل پشتی گوشی قرار می گرفت و این مساله موجب می شد تا صفحه نمایش تمام بخش جلویی گوشی را به خود اختصاص دهد. صفحه نمایش این گوشی بالارده توانسته در حدود۸۱.۹ درصد از پنل جلویی را در اختیار داشته باشد و از پوشش شیشه ی سه بعدی در خصوص آن استفاده شده که موجب شده انحناهای ظریفی در لبه های این دستگاه ایجاد شود که موجب می گردد تا سوایپ از اطراف گوشی به شکل خاص و ویژه همراه باشد.

وزنی که برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده۱۸۰ گرم می باشد که در مقایسه با گلکسی اس۹ پلاس باریک تر و سبک تر است و همین مساله موجب می شود تا کار کردن با گوشی بالارده ی۶.۱ اینچی هواوی نیاز کمتری به دست دوم داشته باشد. هواوی در طراحی این گوشی هوشمند فلز و شیشه را ترکیب کرده و آن را به عنوان یک ساختار محکم در خصوص این گوشی به کار برده است. پی۲۰ پرو توانسته گواهی IP67 از مؤسسه‌ی IECرا برای خود دریافت نماید و همین مساله موجب می شود در برابر گرد و غبار و نفوذ در آب مقاومت بالایی داشته باشد؛ البته ناگفته نماند وقاومت در آب تنها برای مدت زمان۳۰ دقیقه می باشد و این در حالی است که گوشی در عمق یک متری قرار گرفته باشد.

صفحه نمایش پی۲۰ پرو

هواوی در طراحی صفحه نمایش این گوشی هوشمند از پنل های اولد استفاده کرده است که روشنایی بالا و کنتراست بسیار خوبی را دارا می باشد. صفحه نمایش اولدی که برای پی۲۰ پرو در نظر گرفته شده است دارای قطر۶.۱ اینچی می باشد و موفق شده در حدود۸۲ درصد از پنل جلویی گوشی را به خود اختصاص دهد. رزولوشن تعیین شده برای این گوشی هوشمند معادل۲۲۴۴ در۱۰۸۰ پیکسل می باشد و بر اساس چیزی که پیش تر انتظارش می رفت پیکسل هایی با چینش پنتایل برای آن در نظر گرفته شده است. تراکم۴۰۸ پیکسل بر اینچی که در صفحه نمایش این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده شاید در مقایسه با بسیاری از پرچم داران دیگر کم دیده شود اما زمانی که به کار گرفته یم شود هیچ گونه مشکلی در تجربه ای که کاربر از صفحه نمایش دارد به وجود نخواهد آورد.

کمپانی هواوی قابلیت هایی را در این گوشی بالا رده در نظر گرفته است که که یکی از مهم ترین آن ها در زمینه کاهش مصرف انرژی به وسیله صفحه نمایش می باشد؛ برای اینکه مصرف انرژی به وسیله نمایشگر این دستگاه بالا نباشد هواوی ویژگی تغییر رزولوشن را در تنظیمات این گوشی هوشمند قرار داده است؛ در صورتی که حالت اسمارت رزولوشن گوشی فعال باشد به شکل خودکار در مواقعی که لازم و ضروری است موجب کاهش رزولوشن خواهد شد و به این ترتیب موجب می شود تا شارژدهی گوشی افزایش پیدا کند. صفحه نمایشی که برای این گوشی بالارده در نظر گرفته شده دارای روشنایی مناسبی بوده و می توان آن را با بهترین های دنیای گوشی های هوشمند در یک رده قرار داد.

اسپیکر و ویژگی های صوتی پی۲۰ پرو

هواوی طی سال های گذشته از چینش متنوعی در خصوص اسپیکر استریو در برنامه کاری خود استفاده کرده است؛ اسپیکر اصلی این گوشی هوشمند در سمت راست درگاه یو اس بی جای داده شده و خروجی مشبکی که در سمت چپ طراحی شده هیچ گونه نقشی در خروجی صدا ایفا نمی کند. از اسپیکر مکالمه در بالای صفحه نمایش و درون بریدگی این قسمت استفاده شده است که می تواند با تولید فرکانس های مخصوصی در تقویت اسپیکر اصلی موثر عمل کند. با توجه به چیزی که انتظار می رفت حجم صدایی که از اسپیکر دوم خارج می شود قابل مقایسه با اسپیکر اصلی نمی باشد. حجم صدایی که از تمام اسپیکرها خارج می شود می تواند موجب رضایتمندی کاربر قرار بگیرد و بیس مناسبی را نیز ارائه می دهد.

دوربین پی۲۰ پرو

یکی از مهم ترین و کلیدی ترین ویژگی هایی که در گوشی جدید هواوی وجود دارد دوربین سه گانه ی آن می باشد. پی۲۰ پرو به عنوان اولین گوشی جهان شناخته می شود که دارای ترکیبی نامانوس می باشد. دوربین سه گانه ای که در این گوشی هوشمند قرار داده شده دارای یک سنسور۴۰ مگاپیکسلی می باشد که در کنار سنسوری۲۰ مگاپیکسلی قرار گرفته و سنسور سوم نیز۸ مگاپیکسل می باشد. این دوربین سه گانه به صورت عمودی چینش شده است و باید بگوئیم هواوی دو سنسور۸ و۴۰ مگاپیکسلی را در یک مجموعه جای داده است و سنسور۲۰ مگاپیکسلی به شکلی جداگانه در قسمت زیرین این دو سنسور جای گرفته است. علاوه براین فلش دوئل تون نیز در کنار این سه سنور قرار داده شده است که می تواند در محیط تاریکی که سوژه ی شما قرار دارد روشنایی کافی را ایجاد نماید.

دوربین به کار رفته در پی۲۰ پرو می تواند تا بالاترین حد ۴K با نرخ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری کند؛ این در حالی است که رقیب آمریکایی آن علیرغم استفاده از پردازنده ی قدرتمندتر تنها می تواند فیلم های ۴K را با نرخ۶۰ فریم در ثانیه برای کاربران به ارمغان بیاورد. دوربین سلفی این دستگاه دارای سنسور۲۴ مگاپیکسلی می باشد ولی هواوی در خصوص آن از فوکوس خودکار استفاده نکرده است.

باتری هواوی پی۲۰ پرو

هواوی به عنوان یکی از کمپانی هایی شناخته می شود که در خصوص مصرف بهینه انرژی در مورد پرچم داران خود بسیار خوب و قدرتمند عمل نموده است و در خصوص جدیدترین محصول خود نیز توانسته این موضوع را به خوبی نشان دهد. این گوشی هوشمند با وجود اندازه های کوچکی که دارد از باتری بزرگی برخوردار می باشد. در این گوشی هوشمند از یک باتری با ظرفیت۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده شده است که نسبت به پرچم دار قبلی این کمپانی۵۰۰ میلی آمپر ساعت قدرتمندتر می باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *