#


نگاهی نزدیک به اکسپریا ایکس زد وان پرچمدار سونی

سونی
5 نوامبر 2017 بدون نظر 1497 بازدید

نگاهی نزدیک به اکسپریا ایکس زد وان پرچمدار سونی

نگاهی نزدیک به اکسپریا ایکس زد وان پرچمدار سونی

در عصر جدید که تکنولوژی موبایل پیشرفت چشمگیری داشته کمپانی های بسیاری در این زمینه تلاش کرده اند تا بتوانند محصولات با کیفیت و در عین حال به روزی را وارد بازارهای رقابتی کنند. طی چند دهه گذشته کمپانی های بسیاری همچون سونی و اچ تی سی برای رقابت با کمپانی های فعالی همچون سامسونگ و اپل پرچمداران گوشی های خود را با مدرن ترین نرم افزار ها وارد میدان رقابت با ابر قدرت های این حوزه کرده اند.

کمپانی سونی در سال های اخیر در تولید گوشی های هوشمند خود با کمی مشکل روبه رو بوده و همین مساله موجب شده طرفداران این کمپانی توقع بالایی از آن داشته باشند و چشم انتظار رونمایی از محصولی که بتواند نقص های گذشته سونی را از بین ببرد.

این کمپانی طی نمایشگاه ایفا که در سال جاری برگزار شده بود از نسخه کامپکت محصول جدید خود پرده برداری کرد و ان را با نام اکسپریا ایکس زد وان به حاضران در این نمایشگاه معرفی نمود. این پرچمدار جدید سونی دارای صفحه نمایشی ۵.۲ اینچ می باشد. البته کمپانی سونی به خاطر مشتریانی که به صفحه نمایش های کوچکتر علاقه دارند نسخه کامپکت این گوشی های هوشمند جدید را نیز تولید کرده است که به غیر از تفاوت در اندازه صفحه نمایش در خصوص جنس بدنه هم با یکدیگر تفاوت عمده ای دارند.

سونی

سونی

مشخصات فنی اکسپریا ایکس زد وان

این گوشی پرچمدار سونی به مانند پرچمداران کمپانی های دیگر دارای تراشه اسنپدراگون۸۳۵ می باشد. کمپانی ژاپنی سونی برای اینکه در بازار رقابتی گوشی های پرچمدار حرفی برای زدن داشته باشد در خصوص پرچمدار جدید خود از فناوری فیلم برداری صحنه آهسته هم استفاده کرده است اما با قاطعیت نمی توان گفت استفاده از قابلیتی این چنین می تواند برای رقابت با غول های این دنیا کفایت کند.

طراحی اکسپریا ایکس زد وان

زمانی که کمپانی ای پرچمداری را معرفی می کند در اصل باید محصولی را ارئه بدهد که از همه نظر بهتر از دوره های پیش از خود باشد. در نگاه اولی که به این پرچمدار جدید سونی بیندازیم ظاهر و زبان طراحی آن را مانند مدل های قبلی سونی خواهیم دید. صفحه نمایشی که در این گوشی استفاده شده است تنها توانسته شصت و هشت درصد از پنل جلو را تحت پوشش خود قرار داده است. اگر بخواهیم از این لحاظ گوشی اکسپریا ایکس زد وان را با گوشی های میان رده هم مقایسه کنیم به هیچ عنوان یک عدد کافی به نظر نخواهد رسید.

سونی

سونی

اگر به محصولاتی که کمپانی های کره ای تولید کرده اند دقت کنید خواهید دید که این کمپانی های بزرگ در مورد صفحه نمایش پرچمداران گوشی های خود بیش از هشتاد درصد پنل جلو را در بر گرفته اند. البته در خصوص طراحی بدنه گوشی اکسپریا ایکس زد وان کمپانی سونی سعی کرده آن را به شکلی یکپارچه نشان دهد و این یکی از موارد تفاوت این مدل با گوشی هوشمند ایکس زد پریمیوم به شمار می رود.

کمپانی سونی در خصوص طراحی گوشه های اکسپریا ایکس زد وان از لبه های تیزی استفاده کرده است که به هیچ عنوان برای راحتی در کار با آن مناسب نمی باشند. در طراحی حاشیه این پرچمدار عرض بیشتری به کار گرفته شده است اما شما هیچ دکمه ناوبری خازنی را در بر روی آن مشاهده نخواهید کرد.

سونی ژاپنی برای قرار دادن اسپیکرهای گوشی قسمت بالا و پائین پنل جلویی این گوشی را انتخاب کرده است که باعث می شود موجب جلب رضایت کاربران گردد.  اگر به لبه پائینی این دستگاه نگاه کنید فقط یک درگاه یو اسبیرا خواهید دید که از نوع C می باشد. کمپانی سونی یکی از کمپانی هایی است که ویژه عمل می کند و یک کلید قابل لمس را که مخصوص شاتر دوربین است بر روی بدنه گوشی های خود استفاده می کند و در خصوص پرچمدار گوشی های خود نیز این قاعده را حفظ کرده است.

سونی

سونی

کمپانی سونی از گوریلا گلس۵ استفاده کرده است تا بتواند به خوبی از پنل جلویی گوشی اکسپریا ایکس زد وان مراقبت نماید و این بخش را به زیبایی تمام به بدنه فلزی اطراف آن متصل کرده است. گوشی جدید سونی توانسته گواهیIP68 را برای خود به دست آورده و بر اساس آن به عنوان یک گوشی مقاوم در برابر آب و گرد و غبار شناخته شود. این گوشی جدی دارای یکصد و پنجاه و پنج گرم وزن می باشد که در خصوص کاربردهایی که دراد یک وزن ایده آل به نظر می رسد.

نمایشگر اکسپریا ایکس زد وان

صفحه نمایشی که کمپانی سونی برای پرچمدار جدید خود استفاده کرده۵.۲ اینچ بوده که رزولوشن آن تمام اچ دی بوده و تراکم۴۲۴ پیکسل را دارا می باشد. البته این نمایشگر به هیچ عنوان برای یک پرچمدار جدید کافی و مناسب نیست و بهترین کار این است که سونی در خصوص نمایشگر گوشی های هوشمند خود تغییر رویه داده و به سراغ استفاد از نمایشگرهای اولد برود.

سونی

سونی

البته این کمپانی ژاپنی در مورد نمایشگر گوشی جدید خود سعی کرده نمایش رنگ مشکی را افزایش داده و روشنایی آن را نیز تا حدی بالا ببرد و در نمایش رنگ ها کمی حالت طبیعی تری به آن ها بدهد که جنبه مثبت این مدل از گوشی های هوشمند به شمار می رود. این گوشی هوشمند می تواند در زیر نور آفتاب هم نوشته های موجود بر روی صفحه نمایش را به خوبی نشان دهد و همین امر موجب شده عملکرد خوبی از صفحه نمایش این گوشی دیده شود اما نمی تواند با نسل جدید نمایشگرهای اولد که از سوی کمپانی های دیگر استفاده می شود به رقابت بپردازد.

اسپیکر به کار رفته در طراحی پرچمدار سونی

کمپانی سونی به عنوان یکی از کمپانی های معدودی شناخته می شود که در خصوص پرچمدار گوشی های خود از اسپیکرهای استریو استفاده کرده است و آن را در قسمت بالا و پائین صفحه نمایش قرار داده است. این نسخه از گوشی های سونی قابلیت این را دارد که صدای واضح و روشنی را به صورت مستقیم برای کاربر پخش نماید و تن صدای آن همچون مدل های قبلی در حد متوسط قرار دارد اما زمانی که هدفون را به گوشی اکسپریا ایکس زد وان خود وصل کنید بلندی صدای پخش شده از گوشی بسیار رضایت بخش خواهد بود.

دوربین اکسپریا ایکس زد وان

کمپانی سونی در مورد دوربین گوشی جدید خود از یک لنز۲۵ میلی متری استفاده کرده است که دیافراگم آنf/2.0 می باشد و لرزشگیر دیجیتالی در آن قرار داده شده است که هنگام تصویر برداری بسیار کاربردی می باشد. این دوربین به یک سیستم فوکوس لیزری که به صورت خودکار کار می کند مجهز بوده در حالی که کمپانی های بزرگ از لرزشگیر های اپتیکال در خصوص پرچمداران خود استفاده می کنند.

سونی

سونی

باتری به کار رفته در طراحی اکسپریا ایکس زد وان

کمپانی سونی در خصوص باتری پرچمدار جدید گوشی های خود از باتری ای به میزان۲۷۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است که نسبت به مدل های پیش از آن دویست میلی آمپر ساعت کاهش داشته است. این گوشی هوشمند از لحاظ کارکرد باتری در زمینه های مختلف عملکرد خوبی را از خود نشان داد است و به کاربر این امکان را می دهد که بنابر کارکرد تا مدت بیست و چهار ساعت بتواند از شارژ دهی این گوشی استفاده نماید.

کمپانی سونی در خصوص گوشی اکسپریا ایکس زد وان از تکنولوژی شارژ سریع کوالکام استفاده کرده است که بر طبق آن باتری گوشی در مدت زمان۳۰ دقیقه می تواند به میزان شصت درصد شارژ شود. این امر یکی از مزایای این مدل از گوشی های سونی به شمار می رود که می تواند پاسخگوی نیاز کاربر در مواقع اضطراری باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *