#


نگاهی نزدیک به آنر۷ ایکس و مشخصات سخت افزاری آن

4 مارس 2018 بدون نظر 2001 بازدید

نگاهی نزدیک به آنر۷ ایکس و مشخصات سخت افزاری آن

نگاهی به آنر۷ ایکس و بررسی مشخصات آن

آنر که به عنوان یکی از زیرگروه های هواوی شناخته می شود به تازگی گوشی هوشمند جدیدی را طراحی نموده که به عنوان یک گوشی میان رده دارای بدنه ای فلزی با طراحی خوب بوده و از دوربین دوگانه در آن استفاده شده و آنر صفحه نمایش بسیار باریکی را برای آن در نظر گرفته است.

زمانی که در خصوص گوشی های اقتصادی با قیمت مناسب صحبت می کنیم برندهای چینی از جمله مواردی هستند که به ذهن می رسند. در حال حاضر برندهای چینی موفق شده اند با اقتدار بیشتری نسبت به گذشته خودنمایی کرده و توانسته اند محصولات بسیار خوب و باکیفیتی را عرضه نمایند. کشور چین به عنوان سکوی پرتابی برای تولیدکنندگان تلفن های هوشمند می باشد و باعث شده این کمپانی ها به راحتی بتوانند در بازارهای بزرگی که در سرتاسر جهان وجود دارد حضور پیدا کنند. در این بین برند آنر نیز به عنوان یکی از زیر مجموعه های هواوی شناخته می شود که قدمت زیادی نداشته اما توانسته به یکی از موفق ترین برندهای تولید کننده گوشی های هوشمند تبدیل شود.

این برند در طراحی محصولات خود همواره قیمت مناسب و سخت افزار قدرتمند و جوان پسند بودن را به عنوان ویژگی های اصلی مد نظر قرار داده و اقدام به تولید گوشی های هوشمندی با کیفیت بالا و قیمت مناسب نموده که می تواند پاسخگویی مناسبی برای کارهای روزمره افراد باشد. گوشی هوشمند آنر۷ ایکس یکی از تولیدات این کمپانی به شمار می رود که در روزهای پایانی سال۲۰۱۷ برای جایگزینی گوشی آنر۶ ایکس راهی بازارهای جهانی گردید. این گوشی هوشمند با دیگر محصولات میان رده هواوی تشابهات بسیار زیادی دارد و می توان به تراشه کرین۶۵۹ که در محصولات دیگر نیز وجود داشت اشاره کرد. دوربین دوگانه یکی دیگر از ویژگی هایی است که در این گوشی هوشمند به مانند نمونه های قبلی این کمپانی دیده می شود.

قیمتی که برای آنر۷ ایکس در نظر گرفته شده است می تواند قابلیت رقابت را به وجود بیاورد و این گوشی به عنوان یکی از گوشی های تکامل یافته به شمار می رود. البته اگفته نماند این گوشی هوشمند نیز دارای نقص هایی است که باید آن ها را نیز مد نظر قرار داد. در این مطلب قصد داریم ویژگی های سخت افزاری این گوشی هوشمند را بررسی نمائیم تا در صورت تمایل به خرید آن بتوانید آشنایی بیشتری داشته باشید.

طراحی آنر۷ ایکس

زمانی که برای نخستین بار این گوشی هوشمند را ببینید هیچ علامتی که نشان دهنده طراحی گوشی های دیگر باشد در آن مشاهده نخواهید کرد. اندازه این گوشی نسبت به مدل های پیشین بزرگ تر شده و طراحی زیباتری را پیدا کرده است. هواوی ادعا دارد که آنر۷ ایکسی که در حال حاضر وجود دارد برگزیده ای از بین بیست و هشت نمونه اولیه می باشد و برای طراحی و تولید آن پانزده ماه زمان صرف شده است تا بتواند محصولی زیبا و در عین حال کاربردی باشد. صفحه نمایشی که هواوی در طراحی آنر۷ ایکس به کار برده با حاشیه های بسیار کم خود توانسته حدود۷۷ درصد از پنل جلویی گوشی را به خود اختصاص دهد. در خصوص صفحه نمایش این گوشی هوشمند باید بگوئیم نواری سیاه رنگ در اطراف َآن وجود دارد که موجب شده که حاشیه های کم آن بیشتر در دید باشند. البته ناگفته نماند وجود نوار سیاه رنگ در صفحه نمایش گوشی های هوشمند خود به عنوان یک نقص برای آن ها به شمار می رود و اغلب گوشی های چینی این نقص را دارا می باشند.

آنر۷ ایکس دارای۱۶۵ گرم وزن می باشد و کیفیتی که در ساخت آن به کار رفته با قیمت در نظر گرفته شده برای آن هماهنگی کاملی دارد و موجب شده تا به عنوان یکی از گوشی های هوشمند مناسب و خوب شناخته شود. هواوی در طراحی بدنه ی این گوشی از آلومینیوم استفاده کرده که با پرداخت مات می باشد و می توان فریم و بدنه پشتی آن را به صورت یکپارچه دید. برای آنتن آنر۷ ایکس از خطوط پلاستیکی استفاده شده است که البته این مورد پیش از این نیز در گوشی های دیگر دیده شده است. در طراحی پنل پشتی گوشی از طراحی تخت استفاده شده است که به زیبایی این گوشی می افزاید و تنها لبه های آن کمی انحنا را دارا می باشد. این گوشی هوشمند علیرغم اینکه دارای بدنه فلزی است اما هیچ گونه لغزندگی ندارد و کاربران به راحتی می توانند آن را در دست خود بگیرند.

قاب آلومینیومی که برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است تا پنل جلویی گوشی امتداد پیدا کرده و به وسیله یک نوار پلاستیکی به شیشه دو و نیم بعدی گوریلاگلس اتصال پیدا کرده است. آنر از چینش افقی برای قرار دادن دوربین دوگانه آنر۷ ایکس استفاده کرده است اما باید بگوئیم برآمدگی آن در این قسمت کمی زیاد می باشد و این مساله می تواند کمی طراحی زیبای این گوشی هوشمند را دچار نقص و عیب نشان دهد. محل قرار گیری حسگر اثر انگشت در پنل پشتی دستگاه بوده و دارای اندازه کوچکی می باشد و عمق آن نسبت به بدنه گوشی کمی زیاد می باشد و کاربرانی که دارای انگشتان بزرگی هستند کمی در خصوص استفاده از حسگر اثر انگشت دچار مشکل خواهند بود. حسگر اثر انگشت قرار داده شده در این گوشی دارای عملکرد بسیار مناسبی می باشد و تنها در مدت زمان۰.۲۵ ثانیه قادر به باز کردن قفل گوشی می باشد.

صفحه نمایش آنر۷ ایکس

صفحه نمایشی که در این گوشی هوشمند قرار داده شده است در اندازه۵.۹۳ اینچی می باشد و پنل آن از نوع ال سیدی می باشد و دارای رزولوشن فول اچ دی است. علیرغم اینکه صفحه نمایش گوشی بزرگ تر شده اما تراکم پیکسلی آن نسبت به قبل تغییر زیادی نداشته و دارای رقم۴۰۷ پیکسل بر اینچ می باشد که با این میزان می توان گفت برای یک گوشی میان رده کاملا ایده آل است. میزان روشنایی این صفحه نمایش چندان زیاد نیست اما دقت نمایش رنگ آن می تواند موجب جلب رضایت کاربران شود.

اسپیکر آنر۷ ایکس

در این گوشی هوشمند از اسپیکر تک کاناله ای استفاده شده که به عنوان نقطه ضعف یا قوتی برای این گوشی به شمار نمی رود. این گوشی می تواند صدای رضایت بخشی را خارج نماید و از این نظر کاربر را راضی خواهد کرد اما از نظر بیس تولیدی همچون دیگر گوشی های میان رده ظرفیت پائینی دارد و چندان کیفیت خوبی ندارد. شفافیت صدای این گوشی به صورت متوسط می باشد و نشان می دهد که کمپانی سازنده در این زمینه حداقل استانداردهای موجود در بازار را رعایت کرده است. یکی دیگر از قابلیت های به کار رفته در این گوشی هوشمند استفاده از تکنولوژی صدای DTS و Histen می باشد که کاربران با وصل کردن هدفون می توانند از این قابلیت صوتی استفاده نمایند.

این کمپانی چینی با به کار گرفتن فناوری میدان صوتی سه بعدی که به نام اولرا واید معرفی می شود موجب شده تا کاربران بتوانند از صدای فراگیر مجازی لذت بیشتری برده و بتوانند از آن استفاده لازم را ببرند.

دوربین انر۷ ایکس

هواوی چینی در ساخت این مدل از گوشی های هوشمند خود از دوربین دوگانه استفاده کرده است که البته ابید بگوئیم به کار بردن دوربین دوگانه در گوشی های پرچم دار مزایای بیشتری در مقابل گوشی های ارزان قیمت تر دارد. به همین دلیل قبل از هر چیزی باید به ویژگی هایی که دوربین دوم برای کاربر فراهم می کند توجه بیشتری داشت. در دوربین دوگانه این گوشی هوشمند از دو سنسور۱۶ و۲ مگاپیکسلی استفاده شده است که سنسور دوم تنها برای کسب اطلاعات عمق تصاویر به کار گرفته شده است. علیرغم گوشی های پرچم دار هواوی دوربین دومی که در گوشی های ارزان تر این کمپانی به کار رفته دارای زوم اپتیکال و یا ثبت تصاویر سیاه و سفید و مواردی اینچنین نمی باشد و نباید انتظار مواردی از این قبیل را از دوربین دوگانه آن داشت. این گوشی نیز لرزش گیر اپتیکال را دارا نمی باشد و دوربین دوم به کار رفته تنها وظیفه دارد عمق تصاویر را مشخص نماید. دوربین اصلی به کار رفته در این گوشی قادر است تصاویر را با جزئیات بسیار بالا ثبت نموده و رنگ موجود در تصاویر را طبیعی تر نشان دهد. لنز دوربین اصلی۲۶ مگاپیکسلی می باشد و دوربین سلفی این گوشی دارای سنسور۸ مگاپیکسلی می باشد.

باتری آنر۷ ایکس

باتری به کار رفته در آنر۷ ایکس دارای ظرفیت۳۳۴۰ میلی آمپر ساعتی می باشد و به توجه به دارا بودن تراشه قدرتمند و کم مصرفی که در آن در کنار نمایشگر فول اچ دی قادر خواهد بود تا شارژدهی بسیار خوبی را از خود نشان دهد. البته ناگفته نماند در صورتی که با این گوشی بازی های سنگینی انجام دهید مسلما باتری آن نیز زودتر تخلیه خواهد شد. در خصوص آنر۷ ایکس باید بگوئیم در برابر نفوذ آب و گرد و غبار هیچ مقاومتی ندارد و این مساله می تواند به عنوان یک نکته منفی در خصوص آن محسوب شود. سیستم عامل به کار رفته در این گوشی نسخه هفتم اندروید می باشد که این مساله نیز یکی دیگر از نکات منفی آن به شمار می رود اما کیفیتی که هواوی در ساخت بدنه آن به کار برده در کنار طراحی بدون حاشیه و زیبای آن و کنتراست مناسبی که برای صفحه نمایش در نظر گرفته نکات مثبت این گوشی می باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *