#


نگاهی به لپ تاپ Ideapad320 لنوو

4 فوریه 2018 يك نظر 2091 بازدید

نگاهی به لپ تاپ Ideapad320 لنوو

نگاهی به لپ تاپ Ideapad320 لنوو

لنوو به عنوان یک کمپانی تولید کننده لپ تاپ و رایانه های شخصی لپ تاپی به نام Ideapad320 را تولید کرده است که دارای صفحه نمایش۱۵ اینچی می باشد و در طراحی آن از پردازنده نسل هشتم اینتل بوده و کارت گرافیک مستقلی برای آن در نظر گرفته است. در حال حاضر استفاده از لپ تاپ ها جنبه های مختلفی دارد و برای انجام کارهای مختلفی از آن استفاده می شود. لپ تاپ جدید لنوو دارای طراحی زیبایی است که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. لپ تاپ آیدیاپد۳۲۰ لنوو یکی از اعضای لپ تاپ های مقرون به صرفه و کاملا اقتصادی این کمپانی می باشد که برای افراد بسیاری گزینه ای مناسب به شمار می رود. لنوو در طراحی این لپ تاپ آن را به گونه ای تولید کرده که نه به عنوان یک اولترابوک باریک شناخته می شود و نه اینکه دارای ضخامت بسیار زیادی است.

طراحی آیدیاپد۳۲۰ لنوو

اگر برای اولین بار به این لپ تاپ زیبا نگاه کنید آن را به مانند فلزی خواهید دید که برش خورده است. اگر کمی به آن دقت کنید خواهید دید که بدنه این لپ تاپ زیبا از جنس پلاستیک می باشد و تمام شاسی های به کار رفته در آن از انواع پلاستیکی است. با وجود اینکه به عنوان یک کالای لوکس و زیبا محسوب نمی شود اما ساخت زیبایی که برای بدنه آن به کار رفته است در همان ابتدا برای کاربر مشخص خواهد شد. البته ناگفته نماند دربی که برای آن در نظر گرفته شده است کمی از حس خوب آن می کاهد. این لپ تاپ زیبا از نظر وزن و اندازه به مانند رقبای دیگر خود می باشد و این مساله موجب می شود تا کاربران توقع کالایی سبک و نازک را نداشته باشند. بدنه این مدل از لپ تاپ های لنوو نکته منفی مهمی دارد که یکی از آن ها لکه پذیری بالای آن می باشد. البته این را نیز باید عنوان کنیم قسمت داخلی این لپ تاپ در مقابل لکه پذیری ایمن تر است و کاربران از این بابت اذیت نمی شوند.

لولای بزرگی برای این دستگاه به کار گرفته شده است که از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به لولاهایی دارد که اپل در مک بوک های خود به کار برده است. یکی از قابلیت های مثبت این لولا این است که تا زاویه۱۸۰ درجه امکان باز شدن را دارد و همین مساله موجب می شود نسبت به دیگر رقبایش متمایز شود. همانگونه که توقع داشتیم برای اینکه درب این لپ تاپ را بتوانیم باز کنیم باید از هر دو دست کمک می گرفتیم که در این مورد توزیع جرم و تفاوتی که میان لولاها وجود دارد اصلی ترین عامل محسوب می شود. زمانی که درب دستگاه باز می شود صفحه کلید و صفحه نمایش آن که دارای پوشش مات است خود را به زیبایی نشان می دهد.

چراغی که به عنوان نشانگر پاور است در قسمت بالایی و سمت چپ دستگاه قرار داده شده است و می توان گفت این محل برای قرارگیری چراغی که در نشان دادن وضعیت لپ تاپ نقش مهمی دارد به هیچ عنوان مناسب نمی باشد. با وجود اینکه در این لپ تاپ جدید لنوو از پورت زیادی استفاده نشده است اما این بخش از آیدیاپد لنوو در مقابل لپ تاپ های رقیب به عنوان نقطه قوتی محسوب می شود. در سمت راست این لپ تاپ درگاهی برای دی وی دی رایتر قرار داده شده است و کلیه پورت های این لپ تاپ در بخش لبه سمت چپ آن تعبیه شده است. این لپ تاپ دارای سه درگاه یو اس بی می باشد که دوتا از آن ها یو اس بی نوع ای بوده اما یکی از آن ها یو اس بی نوع سی می باشد. این لپ تاپ قادر به پشتیبانی از تاندربولت۳ نمی باشد و نمی توان از آن انتظار این پشتیبانی را داشت. برای این لپ تاپ درگاهی برای کارت حافظه قرار داده شده و یک خروجی اپ دی ام آی می باشد.

بر روی این قسمت از بدنه آن ورودی شارژر نیز دیده می شود. اسپیکرهای تعبیه شده در این دستگاه در زیر لپ تاپ و لبه جلویی آن قرار داده شده است و در حالت عادی به هیچ وجه نمی توان این اسپیکرها را مشاهده کرد. لنوو در طراحی این لپ تاپ از یک وب کم۰.۳ مگاپیکسلی استفاده کرده است که امکان تماس تصویری را برای کاربران فراهم می کند. این مدل از لپ تاپ های لنوو در دو رنگ خاکستری و مشکی در بازار به فروش می رسند.

صفحه نمایش آیدیاپد۳۲۰ لنوو

صفحه نمایش قرار داده شده در این لپ تاپ دارای پوشش مات می باشد که موجب می شود چشم کاربر در استفاده طولانی مدت خسته نشود. پنل به کار رفته در این مدل از لپ تاپ لنوو از انواع TN می باشد و حاشیه های در نظر گرفته شده برای این لپ تاپ کمی ضخیم تر می باشد اما علیرغم آن می توان آن را در حد استانداردهایی که برای لپ تاپ های اقتصادی در بازار وجود دارد محسوب کرد. صفحه نمایش این لپ تاپ فول اپ دی بوده و تراکم پیکسلی آن۱۴۵ پیکسل بر اینچ می باشد. بازتاب نور در این صفحه نمایش بسیار کم می باشد ولی زاویه دید بسیار کمی دارد و کاربر برای مشاهده خوب تصاویر باید در زاویه مستقیم قرار بگیرد. میزان روشنایی این صفحه نمایش بسیار پائین است اما پوشش مات آن می تواند به عنوان گزینه ای مناسب برای این لپ تاپ به شمار بیاید.

کیبورد و ترک پد آیدیاپد۳۲۰ لنوو

لنوو در طراحی این لپ تاپ از کیبورد جزیره ای و یا چیکلت استایل استفاده کرده است که در نگاه اول کمی خشک دیده می شود و به مانند صفحه کلیدهای راحت و نرمی که در لپ تاپ های بالارده وجود دارد در این لپ تاپ دیده نمی شود. عمقی که کلیدهای این کیبورد دارد بسیار مناسب است و کار با آن موجب می شود فرد احساس کند کیبورد بسیار با کیفیتی را در اختیار دارد.

ترک پدی که در این لپ تاپ به کار رفته است با استانداردهایی که برای لپ تاپ همرده آن وجود دارد مطابقت می کند. صفحه کلیدی که در این لپ تاپ وجود دارد هیچ گونه نور زمینه ای ندارد و در شرایطی که نور محیط کم باشد به راحتی نمی توان با آن کار کرد. در ساعت های نخستی که با این کیبورد تایپ می کنید کمی سخت به نظر می رسد اما زمانی که به آن عادت کنید کار تایپ به راحتی انجام خواهد شد. ترک پدی که در این لپ تاپ قرار دارد قابلیت شناخت چهار انگشت را دارد و ژست های حرکتی که برای آن وجود دارد بسیار مناسب می باشد. این ترک پد دقت بالایی دارد و می تواند عملکرد مناسبی در برابر ژست های حرکتی داشته باشد.

اسپیکر تعبیه شده در آیدیپاد۳۲۰

اسپیکرهای مورد استفاده در این لپ تاپ از انواع استریو می باشد و دو اسپیکر۱۵ واتی می باشد که در قسمت زیرین دستگاه تعبیه شده است. این اسپیکرها قادر هستند صدای بلندی را از خود خارج کنند که موجب جلب رضایت کاربران آن ها خواهد بود. ابعادی که برای این دستگاه در نظر گرفته شده است به گونه ای است که می توان از اسپیکر دیگری در خصوص آن استفاده کرد.

باتری آیدیپاد۳۲۰ لنوو

در این لپ تاپ جدید لنوو از باتری ای استفاده شده است که غیر قابل تعویض می باشد و ظرفیت بالایی را ندارد. در این لپ تاپ از پردازنده ای بهینه استفاده شده است که مانع عملکرد تراژدیک این لپ تاپ می باشد. باتری به کار رفته در این لپ تاپ۳۰ وات ساعتی می باشد که از انواع باتری های لیتیوم یونی می باشد و به عنوان یک باتری دو سلولی معرفی می گردد. شارژری که برای این باتری در نظر گرفته شده است دارای ظرفیت۶۵ وات می باشد که منبع تغذیه باتری به کار رفته در آیدیپاد۳۲۰ لنوو محسوب می گردد. ظرفیت پائینی که این باتری دارد موجب می شود تا عملکرد بسیار پائین تر از حد انتظار کاربران داشته باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *