#


نهنگ آبی؛ مرگ آورترین بازی دنیای دیجیتال

نهنگ آبی
20 سپتامبر 2017 بدون نظر 2211 بازدید

نهنگ آبی؛ مرگ آورترین بازی دنیای دیجیتال

نهنگ آبی؛ مرگ آورترین بازی دنیای دیجیتال

حتما تا به حال شنیده اید که نهنگ ها و دلفین ها به صورت دسته جمعی در ساحلی دور افتاده اقدام به خود کشی کرده اند. این پدیده به گونه ای است که دانشمندان با وجود تحقیقات فراوانی که به عمل آورده اند هنوز علت آن را نمی دانند.
اولین باری که یک نهنگ بزرگ و غول پیکر خود را به ساحل رساند و اقدام به خود کشی کرد به سال ۱۵۹۸ میلادی برمی گردد.سواحل کشور هلند نخستین جای بود که یک نهنگ غول پیکر خود را به آن رساند و موجب مرگ خود شد.از آن پس دانشمندان شروع به تحقیقات کردند تا علت این پدیده نادر را کشف کنند ولی هنوز به هیچ نتیجه ای نرسیده اند.

از آن سال به بعد در بسیاری از سواحل اعم از سواحل آفریقا و آمریکا و استرالیا گزارش هایی از آمدن دسته جمعی نهنگ ها و دلفین ها به سواحل و خود کشی شان به دست محققان رسید.
اگر بخواهیم به صورت خلاصه در این مورد نظر دهیم باید بگوئیم تا کنون سه نظریه در مورد مرگ دسته جمعی نهنگ ها اعلام شده که اولین آن اشتباه سرگروه آنها در هدایت دیگر اعضای گروه است که این اشتباه در ردیابی مسیر درست باعث می شود آن ها به ساحل آمده و از بین بروند.

دومین نظریه ای که وجود دارد این است که نهنگ ها به دلیل پیرشدن شان دیگر قادر به شکار ماهی ها نیستند و به خاطر گرسنگی اقدام به خود کشی می کنند.
سومین نظریه ای هم که وجود دارد این است که یک نوع ویروس و بیماری ای که در نهنگ ها به وجود می آید آن ها را مجبور می کند به ساحل آمده و خود را از بین ببرند. اما تا به حال هیچکدام از این نظریات اثبات نشده است.

طرح بازی نهنگ آبی برگرفته ازاین پدیده زیست محیطی الهام گرفته شده است. چالش نهنگ آبی یک بازی اینترنتی است که کاربران آن اغلب اوقات نوجوان هستند.مرکزپدیدآمدن این بازی در ابتدا از روسیه شروع شد اما تاکنون درکشورهای مختلفی افراد آن را انجام میدهند.
این بازی چند وظیفه را در طول پنجاه روز به مخاطب میدهد که در انتهای این مدت بازیگر رابه مرحله نهایی دعوت میکند که در آن مرحله فرد باید خود را ازبین ببرد واین پایانی ناراحت کننده برای بازیگر چالش نهنگ آبی بشمار میرود.

در سال ۲۰۱۳ میلادی در کشور روسیه بازی ای به نام نهنگ آبی وارد بازار شد که در ابتدا با نام F 57 که یکی از اسامی مربوط به گروه مرگ در فضای مجازی است کار خود را آغاز کرد.
اولین بار در سال ۲۰۱۵ میلادی بود که گزارشی مبنی بر خودکشی اعلام شد که به خاطر بازی نهنگ آبی انجام شده بود.
نا گفته نماند که از ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ میلادی تا پایان سال ۲۰۱۶ بیشتر ازصدو سی گزارش مبنی بر خودکشی نوجوان ها به خاطر چالش نهنگ آبی اعلام شده است.

فردی به نام فیلیپ بودکین ادعا دارد سازنده این بازی می باشد. بودکین خود سابقا دانشجوی رشته روانشناسی در مسکو بوده که به علت وجود برخی علائم اختلال روانی از دانشگاه مسکو اخراج گردیده است.
بودکین از انگیزه ای که برای طراحی این بازی وحشتناک داشته اینگونه سخن به زبان آورده و کفته با طراحی این بازی می خواسته آن دسته از انسان هایی را که از نظر خودش برای جامعه بی مصرف ونا کارآمد بوده اند را وادار به خود کشی کند و به این ترتیب جامعه ای پاک و بدور از هرگونه فرد اضافه ای درست کند.

نهنگ آبی

نهنگ آبی

شما به هیچ وجه نمی توانید لینکی از بازی چالش نهنگ ابی در صفحات مجازی پیدا کنید و در اصل ادمین های این بازی هستند که لینک آن را برای فرد مورد نظر می فرستند و از افرادی که وارد بازی م یشوند تعهد می گیرند که تمام مراحل و درخواست های بازی را انجام دهند.
پس از گرفتن تعهد از بازیگر بازی می خواهند مکان یاب گوشی خود را روشن کند و به این ترتیب فرد وارد یک بازی خطرناک می شود.
این بازی خطرناکی که بودکین طراحی کرده به پنجاه قسمت مختلف تقسیم شده است که در اصل به عنوان یک شبه بازی شناخته می گردد، در این بازی از بازیگر بیچاره ای که وارد بازی شده است می خواهند هر روز کارهایی را که از مخاطب به او فرستاده می شود را طوطی وار انجام دهند.

بازیگر این بازی باید هر روز عکس هایی که از او در حین انجام تکالیف دیکته شده گرفته می شود را برای گردانندگان بازی بفرستد تا به او اجازه دهند وارد مرحله بعدی بازی گردد.

تمام قربانیانی که وارد این بازی می شوند در طول پنجاه روز تمام کار های خطرناکی که ادمین به آن ها دیکته می کند را باید انجام دهند و هر کدام که تمام مراحل را درست انجام داده باشند با تاثیرات روحی منفی ای که این بازی برایشان داشته وارد مرحله پنجاه شده و باید خودرا از بالای یکبلندی به زمین بیاندازندو اینگونه بازی و زندگی فرد بازیگر به پایان می رسد.
در هر جامعه ای باید به گونه ای ارزش گذاری شود و به نوجوانان اهمیت بیشتری داده شود و خواسته های معقولشان برطرف گردد تا بازی هایی اینگونه در نظر آن ها بی ارزش بوده و به دعوتی که از آنها به این قبیل بازی ها می شود به راحتی نه بگویند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *