#


نمایشگاه دیجیتالMWC2018 و معرفی اکسپریا ایکس زد وان پریمیوم سونی

7 ژانویه 2018 بدون نظر 1669 بازدید

نمایشگاه دیجیتالMWC2018 و معرفی اکسپریا ایکس زد وان پریمیوم سونی

نمایشگاه دیجیتالMWC2018  و معرفی اکسپریا ایکس زد وان پریمیوم سونی

کمپانی سونی که تا چندی پیش بر روی گوشی های هوشمند خود تلاش می کرد حالا اعلام کرده که قصد دارد در نمایشگاه دیجیتال که به MWC معروف است و هر ساله برای معرفی پرچمداران جدید و دستاوردهای نوین برگزار می شود از جدیدترین گوشی هوشمند خود که جایگزین اکسپریا زد پریمیوم و ایکس زد اس است رونمایی کرده و به زودی این گوشی هوشمند را در اختیار مشتریان قرار دهد.

چندی پیش شایعاتی در عرصه دیجیتال منتشر شده بود که عنوان می کرد کمپانی ژاپنی سونی قصد دارد در ماه جاری میلادی از جدیدترین گوشی های هوشمند خود رونمایی کند اما حالا با این خبر مشخص شده که این کمپانی تصمیم دیگری دارد و علاقه مندان به محصولات آن باید تا نمایشگاه دیجیتال که به زودی برگزار می شود منتظر بمانند.

یک وب سایت گرجستانی طی روزهای اخیر اطلاعاتی را منتشر کرده است که نشان می دهد کمپانی ژاپنی سونی تصمیم دارد زمان معرفی نخستین گوشی های بالارده خود را کمی به تاخیر انداخته و در نمایشگاه MWC آن ها را معرفی خواهد نمود.

اگر اطلاعات منتشر شده صحیح باشد این کمپانی ژاپنی در نمایشگاه CES2018 تنها به معرفی محصولات میان رده خود خواهد پرداخت که قیمت پائین تری نیز دارند. از اخبار در دسترس اینگونه بر می آید که گوشی های هوشمند اکسپریا ایکس ای۲ و گوشی هوشمند ایکس ای۲ اولترا و همچنین ال۲ در ماه ژانویه معرفی شده و پس از آن وارد بازارهای جهانی خواهند شد.

گزارش های رسیده حاکی از آن است که کمپانی سونی قصد دارد در ماه فوریه به معرفی گوش های هوشمند خود با نام های اکسپریا ایکس زد وان پریمیوم و همچنین ایکس زد وان پلاس و گوشی ایکس زد وان اس بپردازد. این گوشی ها که نام برده شده قراراست به زودی جایگزین گوشی های بالارده این کمپانی شود و به عنوان جدیدترین گوشی های بالارده سونی ژاپنی در اختیار کاربران علاقه مند قرار بگیرد.

با توجه به نام این گوشی ها چنین به نظر می رسد که گوشی اکسپریا ایکس زد وان پریمیوم به عنوان بهترین و پیشرفته ترین گوشی سونی می باشد که قرار است در سال جاری میلادی وارد بازار شود. امیدواریم این گوشی هوشمند نیز همچون نسل پیش از خود دارای صفحه نمایش۵.۵ اینچی بوده و رزولوشن آن ۴K باشد تا بتواند به معنای واقعی به عنوان یک پرچم دار معرفی گردد.

ایکس زد وان پریمیوم در مقایسه با گوشی ایکس زد پریمیوم توسعه بیشتری داشته و بهبودهایی نیز پیدا کرده است که یکی از مهمترین آن ها مجهز بودن به تراشه اسنپ دراگون۸۴۵ می باشد. این گوشی هوشمند دارای شش گیگابایت حافظه رم بوده و حافظه داخلی در نظر گرفته شده برای آن۱۲۸ گیگابایت می باشد.

یکی دیگر از پیش بینی هایی که در خصوص این گوشی هوشمند عنوان شده وجود دوربین دوگانه۱۲ مگاپیکسلی است که می تواند تصاویر بسیار با کیفیتی را دریافت نماید. حسگر اثر انگشت همچون دیگر پرچمداران کمپانی های دیگر در این گوشی نیز وجود خواهد داشت و محل قرار گیری آن در پنل پشتی دستگاه می باشد؛ این پیشرفت در حالی است که نسل پیشین ایکس زد وان پریمیوم دارای یک دوربین بوده و حسگر اثر انگشتی که در آن وجود داشته با کلید پاور این دستگاه ادغام شده بود اما حالا این گوشی با تغییرات عمده خود توانسته به عنوان یک گوشی قدرتمند معرفی گردد.

در خصوص دو گوشی بالارده ای که قرار است در نمایشگاه MWC معرفی شود عنوان شده آن ها نیز به حسگر اثر انگشت مجهز می باشند و محل قرار گیری این حسگر در پنل پشتی آن ها است. در این دو گوشی نیز سونی از دوربین دوگانه۱۲ مگاپیکسلی استفاده کرده است که می تواند گزینه ای مناسب برای دو گوشی بالارده محسوب شود. در مورد گوشی هوشمند اکسپریا ایکس زد وان پلاس عنوان شده که دارای صفحه نمایشی بزرگ تر از۵.۵ اینچ می باشد و کیفیت آن فول اچ دی بوده و تراشه پر قدرت اسنپ دراگون۸۴۵ نیز در آن به کار رفته است.

سونی در خصوص گوشی هوشمند ایکس زد وان اس از صفحه نمایشی۵.۲ اینچی استفاده کرده است که دارای رزولوشن۱۰۸۰ پیکسل می باشد و در خصوص ان از تراشه اسنپ دراگون۸۳۵ استفاده شده است و مانند دیگر گوشی هوشمند این کمپانی دارای چهار گیگابایت حافظه رم بوده و میزان حافظه داخلی به کار رفته برای آن۶۴ گیگابایت می باشد که کاربران با توجه به این مشخصات می توانند یکی از آن ها را برای خود تهیه نموده و مورد استفاده قرار دهند.

از آنجایی که نسل قدیمی گوشی های اکسپریا ایکس زد وان پریمیوم و ایکس زدوان اس در نمایشگاه MWC2017  معرفی شده بودند منطقی به نظر می رسد که این دو گوشی نیز در نمایشگاه امسال معرفی گردند.

در میان محصولاتی که کمپانی ژاپنی سونی قصد معرفی آن ها را دارد هیچ نشانی از نام ایکس زد۲ دیده نمی شود و احتمال دارد که این کمپانی ژاپنی نام تجاری اعلام شده را از میان گوشی های بالارده خود حذف کرده باشد و به جای آن نام دیگری را انتخاب کرده تا در نمایشگاه ام دبلیو سی عنوان کند.

سونی در نمایشگاه ایفا۲۰۱۷ گوشی خود به نام ایکس زد وان را معرفی نمود و همین مساله می تواند موجب شود تا سونی گوشی جدید خود را در اواسط سال۲۰۱۸ معرفی نماید. در گزارش های منتشر شده هیچ صحبتی در خصوص اینکه آیا سونی تغییر رویه داده و محصولات بالارده خود را به نمایشگرهای کشیده مجهز کرده است و یا اینکه همچون سابق به استفاده از صفحه نمایش های عریض ادامه داده است.

البته این احتمال بسیار قوی وجود دارد که کمپانی سونی به این زودی به استفاده از صفحه نمایش هایی که ابعاد تصویری آن ها۲ به۱ است روی نیاورد اما باز هم باید منتظر بمانیم تا ببینیم این کمپانی در مورد گوشی های جدید خود چه تغییرات دیگری را اعمال کرده است.

ایکس زد وان سونی

در مورد گوشی های هوشمند جدیدی که سونی طراحی کرده است چندی پیش تصاویر رندری منتشر شد که تصویر دو گوشی رده بالای این کمپانی را به نمایش گذاشته بود. در این تصویر دو گوشی سونی دارای حاشیه های بسیار باریکی بودند؛ این تغییرات به دلیل زبان طراحی جدید سونی به نام میرای است که موجب می شود محصولاتی زیبا تولید شوند.

هنوز هم به درستی مشخص نشده است که کدام یک از سه گوشی بالارده ای که سونی وعده معرفی آن ها را تا چند ماه دیگر داده دارای طراحی ای به مانند تصاویر رندری که منتشر شده است خواهد داشت و آیا این تصاویری که منتشر شده به درستی به محصولات این کمپانی ژاپنی تعلق دارد و یا نه.

به هر حال کاربران محصولات سونی باید منتظر بمانند تا این کمپانی گوشی های جدید خود را معرفی نماید و ببینند کدام یک از ان ها می تواند پاسخگویی مناسبی را داشته باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *