#


نفع و ضرر شارژ بی سیم برای باتری گوشی چیست؟

24 مارس 2018 بدون نظر 2205 بازدید

نفع و ضرر شارژ بی سیم برای باتری گوشی چیست؟

شارژ بی سیم و مضراتی که استفاده از آن برای باتری گوشی دارد

با استفاده روزمره از شارژ بی سیم باید نسبت به مزایا و معایب آن آگاهی کافی داشته و عنوان کرد چگونگی استفاده از هر تکنولوژی با کارآمد بودن آن ارتباط مستقیمی خواهد داشت؟

با در نظر گرفتن این نکته که اپل پس از مدت ها قابلیت شارژ وایرلس را برای دستگاه های آیفون خود فراهم کرده است انتظار آن وجود دارد این تکنولوژی در میان دیگر سازندگان گوشی های هوشمند و استفاده کنندگان آن ها رواج بیشتری پیدا کند. کوپرتینونشین ها در خصوص گوشی های هوشمند سری آیفون۸ و آیفون۱۰ از تکنولوژی شارژ القایی استفاده کردند کمپانی سامسونگ هم در خصوص پرچم داران جدید خود از فناوری ای به این شکل استفاده کرده است. به طور کلی می توان گفت نود مدل از گوشی های هوشمند تا به حال از شارژ بی سیم بهره گرفته اند که موجب شده این روش شارژ کردن به عنوان یک از روش های دوست داشتنی و مورد علاقه تمام کاربران تبدیل شود و از آن ها استفاده زیادی شود.

ویکی ی.سف به عنوان تحلیلگر ارشد IHST اعتقاد دارد یکی از مهمترین دلایلی که موجب شده استقبال از این تکنولوژی با تاخیر زیادی همراه باشد این است که بسیاری از تولیدکنندگان منتظر بودند تا ببینند که کمپانی اپل در خصوص آیفون کدام استانداردها را برای شارژ بی سیم در نظر خواهد گرفت. بنابر نظریاتی که یوسف مطرح کرده در حال حاضر که کمپانی اپل تصمیم گرفته از فناوری شارژ بی سیم استفاده کند این احتمال نیز وجود دارد که فروش قطعات شارژ بی سیم وارد بازارهای دیگر نیز شود و محصوات جدیدی نیز با استفاده از این فناوری تولید گردند.

با توجه به صحبت های یوسف کاربران بسیاری تقاضا کرده اند که در مکان های عمومی و ادارات امکان شارژ بی سیم به وجود بیاید که این مساله بستگی بسیار زیادی به دستگاه هایی دارند که از این قابلیت می توانند استفاده کنند. کمپانی اپل تصمیم دارد در گوشی های خود از این فناوری استفاده نماید و همین مساله موجب شده تا تامین کنندگان شارژ بی سیم در خصوص زیرساخت های عمومی راحت تر بتوانند روش های کاربردی را برای شارژ دستگاه های دیگر نیز در نظر بگیرند و در اختیار متقاضیان آن قرار دهند.

علیرغم تولیدکنندگان مختلفی که وجود دارد کمپانی اپل نیز تصمیم گرفته که پد شارژی مخصوص به خود را با نام AirPower را تولید و عرضه نماید که قادر است سه محصول هوشمندی را که به وسیله اپل تولید شده همچون آیفون و اپل واچ و ایرپاد را در یک زمان شارژ نماید. تا زمانی که آیفون۸ به درستی در بین پد شارژ قرار نگرفته باشد عملیات شارژ کردن دستگاه شروع نخواهد شد. با توجه به آمار IHS بازاری که مخصوص شارژ بی سیم است به طور کلی تا سال۲۰۲۰ قادر خواهد بود حدود یک میلیارد دستگاه را به خود اختصاص دهد.

آماری که در سال۲۰۱۶ به وسیله موسسه تحقیقاتی IHS Markit منتشر شده بود مشخص شد که در بین هر چهار فرد یکی از آن ها برای شارژ دستگاه هوشمند خود از فناوری شارژ بی سیم استفاده می نماید و بیشتر از نود و هشت درصد کاربران در خصوص انتخاب گوشی هوشمندی بعدی خود این قابلیت را مد نظر قرار می دهند. در حال حاضر تعداد متقاضیان استفاده از این فناوری و دستگاه های هوشمندی که این قابلیت را دارا هستند در حال افزایش می باشد و هر روزه دستگاه های جدیدتری وارد بازار می شوند که دارای این قابلیت هستند و می توانند این فناوری را در اختیار کاربران قرار دهند.

ویکی یوسف طی گزارشی که به تازگی منتشر کرده است اعلام کرده: موفقیتی که کمپانی سامسونگ در خصوص استفاده از این فناوری طی دو سال گذشته به دست آورده به همراه به کارگیری اپل از این قابیلت موجب شده تا این فناوری رواج چشمگیری داشته باشد و دامنه استفاده از در بازار تلفن های هوشمند نیز افزایش قابل توجهی دارد و افراد بسیار زیادی هستند که از این فناوری در خصوص محصولات دیجیتالی و هوشمند خود استفاده می کنند.

مضرات شارژ کردن کامل گوشی هوشمند

با توجه به این که مساله شارژ کردن گوشی به وسیله شارژ بی سیم بسیار ساده و راحت شده اما باید از خود این سوال را بپرسیم در صورتی که دستگاه هوشمند همیشه شارژ کامل را داشته باشد آیا ضرری نیز برای آن خواهد داشت؟ ونکات سیرینواسان به عنوان رئیس مرکز مشارکتی علوم ذخیره انرژی آرگون اعلام کرده: به دلیل تمهیدات الکترونیکی ای که وجود دارد نمی توان باتری گوشی های هوشمند و تبلت ها را بیش از اندازه شارژ کرد و در صورتی که آن ها را همیشه در وضعیت شارژ کامل بخواهید نگاه دارید این مساله می تواند موجب افت در عملکرد باتری دستگاه شما بشود. به طور کلی باید بگوئیم هر اندازه که بخواهید گوشی خود را در وضعیتی قرار دهید که بیشتر از نود درصد باتری داشته باشد و یا مدت زمان بیشتری در شارژ بگذارید باتری دستگاه شما در عملکرد خود دچار افت بیشتری خواهد شد و این مساله می تواند در عملکرد کلی دستگاه شما نیز تاثیر مستقیمی داشته باشد.

زماانی که یک باتری لیتیومی در حال شارژ شدن است یون های موجود در میان الکترود مثبت که متشکل از لیتیوم کوبالت اکساید و یا لیتیوم آیرن فسفات است و الکترود منفی که آن هم تولید شده از کربن گرافیت می باشد حرکت می نمایند. زمانی که باتری در حال شارژ شدن است موجب می شود تا الکترود مثبت یون های لیتیوم به سمت الکترود منفی پیش روی کنند و به این ترتیب ذخیره انرژی را در پیش می گیرد. زمانی که شارژ باتری استفاده می شود یون ها به سمت الکترود مثبت باز گردانده می شوند تا تحت عنوان الکتریسیته به کار گرفته شوند. در این جریان رفت و برگت یون های لیتیوم الکترولیت که به عنوان واسط نقل و انتقال عمل می کند در طول زمان تحلیل خواهد رفت.

با توجه به صحبت های سرینواسان هر اندازه که گوشی هوشمند بیشتر در شارژ قرار بگیرد سرعتی که برای تحلیل الکترولیت وجود دارد نیز بیشتر خواهد شد. به همین دلیل باید توجه داشته باشید که گوشی خود را بیش از اندازه در شارژ قرار ندهید و از طرف دیگر اجازه ندهید باتری آن بیش از اندازه پر و یا حتی خالی باشد. طبق گفته این محقق بدترین کاری که یک کاربر می تواند در مورد باتری دستگاه خود انجام دهد این است که آن را بیش از اندازه پر و یا خالی نماید. بهترین حالتی که می توانید برای باتری در نظر بگیرید این است که شارژ آن را در حدود۴۵ تا۵۵ درصد قرار دهید اما به طور کلی دقت داشته باشید که باتری دستگاه شما به صورت کامل شارژ نشود و آن را برای مدت زمان طولانی در شارژر قرار ندهید.

علاوه براین در خصوص شارژ گوشی و یا تبلت خود نباید بیش از اندازه حساسیت نشان دهید زیرا اغلب تولیدکنندگان گوشی های هوشمند باتری ای را که در محصولات خود قرار می دهد برای یک بازه زمانی دو تا سه ساله طراحی می نمایند. به همین دلیل در صورتی که از کاربرانی هستید که به طور معمول گوشی خود را پس از یک بازه زمانی مشخصی تعویض می کنید در خصوص مصرف باتری گوشی و یا تبلت خود هیچ گونه نگرانی نخواهید داشت و می توانید محصول جدیدی را با باتری قدرتمندتری داشته باشید و مورد استفاده قرار دهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *