#


ناگفته هایی درباره برند اپل

برند اپل
28 سپتامبر 2017 بدون نظر 1993 بازدید

ناگفته هایی درباره برند اپل

اپل و هر آنچه که در موردش نمی دانیم

امروز قصد داریم بخشی از چیزهایی را که در مورد اپل ناگفته مانده بیان کنیم . همگان اپل را یادگار استیو جابز می دانند فردی که در قدرت گرفتن اپل نقش موثری داشت و در اصل اپل با نام استیو جابز شناخته می شود.

۱ـ آی پاد الهام گرفته شده از یک دیالوگ که در فیلم ادیسه فضایی بیان شده است

اگر فیلم ادیسه فضایی را دیده باشید میبینید فرمانده در یک قسمت از یکی از افراد خود می خواهد کاری انجام دهد و به او می گوید پود بای دور یعنی این محفظه را که غلاف است باز کن. استیو جابز هم از این دیالوگ الهام گرفته و یک ایده جدید را مطرح می کند که همان آی پد است وازوینی چیکو که کارشناسی کپی رایت را عهده دار است می خواهد که اورا کمک کرده و از محصول جدیدش پرده برداری کند. این آی پد یک دستگاه کاملا سفید بود که خود وینی چیکو اضهر دارد تصورش از آن این بود که وسیله ای برای باز کردن غلاف ها می باشد ولی برخلاف تصورش این آی پاد چیزی فراتر بود.

برند اپل

برند اپل

۲ـ تولد شاهکاری توسط اپل در سال ۱۹۸۹ میلادی

لپ تاپ های مکینتاش که قابلیت حمل داشتند فقط ۲ سال توانستند در اوج محبوبیت باشند و بعد از آن ها پاور بوک وارد بازار جهانی شد. لپ تاپ های مکینتاش یک صفحه ال سی دی داشتند به همراه یک پردازنده بزرگ و یک باتری که کوچک شده باتری ماشین بود. تمام این موارد باعث شده بود لپ تاپ های مکینتاش دارای وزنی به میزان ۱۶ پوند باشند و قابلیت جابجایی و حمل را نیز دارا باشند. قیمتی که برای این مدل از لپ تاپ ها گذاشته شده بود ۶۵۰۰ دلار بود که در دوره خود غیر قابل باور می نمود.

این لپ تاپ ها هنوزهم با گذشت سالیان دراز از تولیدشان هنوزهم در بین افراد دارای محبوبیت هستند به گونه ای که یکی از طرفداران همیشگی آن ها لپ تاپ خود را مطابق روز کرده تا در عصر جدید نیز بتواند از آن استفاده کرده و به اینترنت اتصال یابد.

۳ـ اپل تمام حرف های مردم با سیری را می داند

زمانی که با خانم سیری نشسته و صحبت می کنید تمام حرف های شما به اپل منتقل می شود و این شرکت قدرتمند می تواند به راحتی شما را قضاوت کند پس سعی کنید با این خانم که نمی تواند حرف ها را حفظ کند هیچ صحبتی نداشته باشید.

برند اپل

برند اپل

۴ـ اپل نخستین لوگوی خود را به شکل نیوتن طراحی کرده بود

کمپانی اپل برای اینکه بتواند آرم و لوگوی مخصوص خود را داشته باشد از طراحی به نام رونالد وین خواست تا تصویری از ایزاک نیوتن را بر روی لوگوی آن طراحی کند ولی به اشتباه این لوگو شبیه به آرم بارنزاند نوبل شد و استیو جابز که همیشه هوشمندانه ترین تصمیم ها را می گرفت این بار نیز همین کار را کرد و پیشنهاد آن را نپذیرفت و همین عاقلانه فکر کردن و تصمیم گرفتن باعث شد لوگوی حال حاضر اپل طراحی شود.

۵ـ هنوز هم مشخص نیست چرا سیب لوگوی اپل گاز زده است

برخی فکر می کنند لوگوی امروزه اپل به خاطر احترام گذاشتن به آلن تورینگ است که با نبوغ خود در جنگ جهانی دوم کدهای دشمن را رمز گشایی می کرد و از آنجا که پس از جنگ خود را با خوردن یک سیب سمی نابود کرد لوگوی اپل را به او نسبت می دهند و برخی دیگر نیز گمان می کنند اپل خواسته با طراحی این لوگو به نیوتن احترام بگذارد ولی به هر حال هنوز مشخص نیست علت اصلی طراحی این لوگو چیست و استیو جابز هم تا زمان مرگش پرده از این راز برنداشت و علت پیدایش لوگوی اپل همچنان در پشت پرده های ابهام باقی مانده است.

۶ـ اپل همکاری خود را با واز نیک حفظ کرده است

یکی از کارمندان با سابقه اپل واز نیک می باشد که هر گز از اپل کنار نرفت و همچنان به همکاری خود با این کمپانی ادامه می دهد. چند سالی است که واز نیک کمی کمرنگ در اپل حاضر شده و همین امر موجب شد برخی گمان کنند او اپل را ترک کرده است ولی اینگونه نیست و او همچنان کارمند رسمی اپل میباشد و سالانه ۱۲۰۰۰۰ دلار حقوق دریافت می کند.

۷ـ Brickbreaker خلق شده توسط جابز است نه بلک بری

استیو جابز پیش از پیدایش اپل با شرکت آتاری همکاری داشت و در افکار خود به دنبال ابداع یک بازی جدید به نام Breakout بود ودر نهایت توانست به همکاری واز نیک یک طرح اولیه از این بازی بسازد و در سال ۷۶ میلادی از این بازی در کنسول ها و تلفن های همراه استفاده شد.  برخی این بازی را به نام بلک بری می شناسند در حالی که طراح و سازنده این بازی استیو جابز می باشد.

۸ـ طراحان بسیاری جعبه های بسته بندی آی پد را طراحی کردند

در کوپرتینو یک اتاق سری برای بسته بندی وجود دارد که برای جعبه های بسته بندی یک محصول جدید چند ماه وقت صرف می کنند تا زمانی که می خواهید یک بسته را باز کنید از همان ابتدای کار همه چیز درست انجام شود. این طراحان که تعدادشان بیش از آن چیزی است که فکر می کنید بارها یک بسته بندی جدید را باز می کنند و روش های گوناگونی را بر روی آن ها انجام می دهند تا استفاده کنندگان بتوانند یک تجربه ناب را در مورد محصول خریداری شده داشته باشند.

برند اپل

برند اپل

۹ـ اپل تمام محصولات تولیدی خود را با هواپیماهای گران قیمت می فرستد

اپل برای اینکه تمام کارهای خود را بر طبق اصول انجام داده باشد هیچ وقت از کشتی برای جابجایی محصولاتش استفاده نمی کند و از آنجا که برای وقت خیلی ارزش قائل است تمام تولیدات خود را به وسیله هواپیما و پروازهای فرست کلاس به کشورهای دیگر صادر می کند.

۱۰ـ در اوایل کار استیو جابز از نام اعضای خانواده اش بر روی محصولات استفاده می کرد

در سال های نخستین استیو جابز عادت داشت از نام اعضای خانواده خود برای نام گذاری محصولاتشان استفاده کند به عنوان مثال اسم دختر خود لیزا را بر روی یکی از نخستین کامپیوتر هایی که در دهه ۸۰ تولید کرده بود گذاشت. از آن سال ها به بعد چون جابز فرزندان دیگری نداشت این عادت خود را کنار گذاشت و نام های دیگری را برای محصولات کمپانی اپل استفاده کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *