#


مک بوک پرو۱۳ نسل جدید لپ تاپ های اپل

لپ تاپ های اپل
7 نوامبر 2017 بدون نظر 3047 بازدید

مک بوک پرو۱۳ نسل جدید لپ تاپ های اپل

مک بوک پرو۱۳ نسل جدید لپ تاپ های اپل

اپل در آغاز سال۲۰۱۷ نسل جدیدی از لپ تاپ های مک بوک خود را رونمایی کرد و آن را با نام مک بوک پرو۱۳ اینچی معرفی کرده است. در مدل های قبلی اپل از پردازشگر اسکای لیک استفاده می کرده اما در مک بوک پرو۱۳ اینچی خود ترجیح داده از پردازنده های نسل هفت کبی لیک استفاده کند تا کارایی آن را ارتقا دهد.

کوپرتینونشین ها در حدود چهل و یک سال قبل بود که توانستند اولین کامپیوتر خود را وارد بازار نمایند. این کامپیوتر با نام اپل آی معرفی می شد ولی زمانی که اپل اولین کامپیوتر قابل حمل خود را معرفی کرد همه شاهد رایانه ای بزرگ با حجم بسیار بودند که وزن آن۷.۲ کیلوگرم بود و با نام مکینتاش پرو تیبل شناخته می شد. اپل این رایانه قابل حمل خود را حدود بیست و هفت سال پیش تولید کرده بود و قیمت بالای۷۳۰۰ دلاری را برای آن در نظر گرفته بود که باعث می شد به عنوان یک رایانه فوق العاده گران قیمت معرفی شود.

لپ تاپ های جدید اپل با نام مک بوک پرو به عنوان سری دوم لپ تاپ های اپل شناخته می شوند که پس از نسل اول رایانه های آی مک تولید شده اند. لپ تاپ های مک بوک پرو به جای اینکه از پردازنده های پاور پی سی استفاده کنند از پردازنده های نسل Core اینتل بهره مند گشته اند.

لپ تاپ های اپل

لپ تاپ های اپل

کوپرتینونشین ها  طی مراسمی که در۲۷ اکتبر سال۲۰۱۶ میلادی در دفتر مرکزی اپل برگزار شده بود نسل چهارم لپ تاپ های خود را که دارای صفحه نمایش های۱۳ و۱۵ اینچی بود را معرفی کردند. مک بوک های پرو جدیدی که توسط اپل تولید و طراحی شده دارای سه مدل می باشد که دو مدل از این مک بوک ها دارای نمایشگر۱۳ اینچی هستند و مدل دیگر آن ها از یک نمایشگر۱۵ اینچی بهره مند است. بدنه و حاشیه صفحه نمایش های سری جدید مک بوک های اپل نسبت به مدل هایی که پیش از این تولید می کرده اند تفاوت زیادی داشته و باریک تر شده اند. ترک پدی که در این مدل از لپ تاپ ها استفاده شده بسیار بزرگ تر از مدل های قبلی می باشد.

رنگ این مدل از مک بوک های اپل خاکستری می باشد؛ در خصوص تغییر عمده ای که در مورد این دسته از لپ تاپ های اپل به وجود آمده باید بگوئیم کلیدهای ردیف Function آن جایگزین شده اند و به جای آن یک نوار باریک از نوع اولد قرار گرفته که با نام تاچ بار معرفی می گردد. به ادعای اپل این نوار تاچ بار می تواند نحوه استفاده شما از لپ تاپ مک بوک پرو را به طور کلی دچار تحول سازد.

نسل جدید مک بوک های پرو اپل به پردازنده نسل هفت اینتل Core i مجهز می باشند که با نام کبی لیک در بازار شناخته می شوند. حافظه های اس اس دی به کار رفته در کم بوک پرو اپل دارای سرعتی بیشتر از مدلهای قبلی بوده و واحد پردازش گرافیکی آن نسبت به گذشته ارتقای بسیاری پیدا کرده است.

لپ تاپ های اپل

لپ تاپ های اپل

مشخصات فنی مک بوک پرو۱۳ اینچی

یکی از دو مدل مک بوک های پرو۱۳ اینچی بدون تاچ بار می باشد که پردازشگرCore i5 7360u در آن به کار گرفته شده است و حافظه رم در نظر گرفته شده برای آن هشت گیگابایت می باشد. این لپ تاپ جدید اپل به۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی هم مجهز است و دو پورت یو اس بی نوع سی و پورت تاندربولت۳ در آن به کار گرفته شده است. قیمتی که کمپانی اپل برای این مدل از لپ تاپ های خود در نظر گرفته قیمت پایه۱۲۹۹ دلاری می باشد.

طراحی مک بوک پرو اپل

در نگاه اول شما مک بوک پرو را بسیار زیبا و بی هیچ عیبی خواهید دید و متوجه خواهید شد کمپانی اپل تا چه اندازه در طراحی این مدل از لپ تاپ های خود دقت به خرج داده است. کمپانی اپل در مورد نسل چهارم لپ تاپ های مک بوک خود از دو رنگ نقره ای و خاکستری استفاده کرده است که موجب می شود لپ تاپ شما به زیبایی هرچه تمام تر دیده شود. پیش از این اپل از یک لوگوی سیب گاز زده درخشان بر روی پشت نمایشگر لپ تاپ های خود استفاده می کرد اما در خصوص نسل جدید لپ تاپ های خود از یک نمونه براق که جنس آن از یاقوت کبود است استفاده کرده است ت اطراحی نسل جدید لپ تناپ های خود را زیباتر از گذشته نشان دهد و مهارت خود را در طراحی های زیبا به رخ کمپانی های دیگر بکشد.

لپ تاپ های اپل

لپ تاپ های اپل

اپل در طراحی لولاهای مک بوک پرو به شکلی زیبا عمل کرده و این لپ تاپ جدید این امکان را دارد که بدون نگه داشتن قسمت پایه آن قسمت نمایشگر به راحتی باز شود و حتی می توان صفحه نمایش این دسته از لپ تاپ های جدید اپل را تا زاویه۱۴۰ درجه چرخاند. پایه و صفحه نمایش مک بوک پرو بسیار مستحکم طراحی شده است و علیرغم ضخامت کم این دسته از لپ تاپ ها مقاومت آن ها در برابر خمیدگی بسیار بالا می باشد.

کیبورد به کار رفته در طراحی مک بوک پرو

هنگامی که کمپانی اپل مک بوک۱۲ اینچی خود را معرفی کرد به همراه آن از کیبوردهای جدید خود با نام پروانه ای نیز رونمایی کرد که به گفته مسولان اپل این کیبورد به خاطر داشتن صفحه باریک تر موجب می شوند تا کاربر در هنگام تایگ احساس بهتری نسبت به کیبورد داشته و با راحتی تایپ کند.در مک بوک پرو جدید اپل این کیبورد به کار رفته و باعث شده این لپ تاپ جدید بتواند بهترین پاسخگویی برای نیاز کاربران را داشته باشد.

لپ تاپ های اپل

لپ تاپ های اپل

نمایشگر مک بوک پرو

کمپانی اپل یکی از کمپانی هایی است که همیشه سعی کرده در خصوص نمایشگر محصولات خود کیفیت بالایی را به کار بگیرد. این کمپانی بزرگ همواره پنل های خوب و با کیفیتی را برای دستگاه های خود انتخاب کرده که در مورد مک بوک پرو جدید نیز این قاعده را در پیش گرفته است. پنل استفاده شده در مک بوک جدید اپل همچون گذشته رتینا می باشد و رزولوشن آن۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ است که تراکم پیکسلی آن۲۲۷ پیکسل در هر اینچ است.

در سال های اخیر که قابلیت ۴K پدید آمده و بسیاری از کمپانی های بزرگ از این کیفیت در خصوص پنل های خود استفاده می کنند ولی کمپانی اپل همچنان از مدل های پیشین پنل بهره می گیرد البته این پنل ها ب زیبایی می توانند رنگ ها را نشان دهند و در واقع در مورد این دسته از پنل ها شما شاهد نمایش طبیعی رنگ هستید و دقت روشنایی به کار رفته در آن بسیار زیاد است. دامنه رنگ های سبز و قرمز در نمایشگرهای مک بوک پرو جدید اپل بسیار بالا می باشد.

لپ تاپ های اپل

لپ تاپ های اپل

اسپیکر به کار رفته در مک بوک پرو اپل

کمپانی اپل در خصوص کیفیت صدای محصولات خود دقت بسیاری دارد و همیشه سعی کرده صدای پخش شده از محصولات آن کیفیت بالایی داشته باشند. اسپیکرهایی که اپل در مورد مک بوک پرو اپل به کار برده بهترین اسپیکرهایی هستند که تا به حال در مورد لپ تاپ هایی با این اندازه استفاده شده اند. این اسپیکر ها در دو سمت کیبور قرار گرفته اند و زمانی که به منبع تغذیه اتصال مستقیم داشته باشند تقویت صدای آن ارتقا می یابد و صدای شفاف و واضحی از آن به گوش خواهد رسید.

دوربین مک بوک پرو

دوربینی که در مک بوک های پرو جدید اپل به کار رفته از نوع فیس تایم می باشد که رزولوشن آن۷۲۰ پیکسل می باشد. این دوربین ها با کیفیت اچ دی هستند و به دلیل اینکه اپل هیچ عقیده ای به تماس ویدئویی ندارد ارتقایی پیدا نکرده اند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *