#


مودم های ADSL را بشناسید

مودم
20 سپتامبر 2017 بدون نظر 1687 بازدید

مودم های ADSL را بشناسید

مودم های ADSL را بشناسید

زمان پیدایش مودم ها:

در سال هزارو نهصدو شصت میلادی برنامه ای بر روی رایانه ها نصب گردید که می توانست اطلاعات را به وسیله ترمینال هایی که داشت به سیستم های مرکزی می فرستادو قبلیت دریافت اطلاعات را نیز دارا می باشد.
د رسال های اولیه ای که مودم ها وارد عرصه دیجیتال شدند با سرعتی معادل ۳۰۰ بیت در ثانیه کار می کردند.
در آن سال های اول یک صفحه کلیدو یک نمایشگر این امکان را داشت که با کامپیوتر مرکزی تماس تلفنی داشته باشد.به خاطر داشته باشید که در آن سال های اول رایانه به طور مشترک بین سازمان ها و ادارات مورد بهره برداری قرار می گرفت و مراکزی که نام بردیک زمانی معین را خریداری می کردند و از رایانه مرکزی استفاده می کردند.

مودم

مودم

مودم ها در آن سال ها به تمام این موسسات اجازه می دادند که به راحتی و با سرعت اشاره شده با رایانه مرکزی تعامل داشته باشند.
زمانی که در سال ۱۹۷۰ میلادی رایانه هی شخصی معرفی شدند سیستم های بولتنی نیز وارد بازار رایانه ها شد.
افرادو موسسات بسیاری که رایانه های شخصی داشتند به وسیله مودم و یا چند مودم و بعضی از نرم افزار هایی که به بی بی اس مربوط بودند سیستم خود را پیکر بندی کردند و به افراد دیگری که از سیستم ها استفاده می کردند این اجازه را دادند که با سیستم بولتنی بتوانند ارتباط داشته باشند.

سیستم های بولتنی در اکثر موارد برای اینکه اطلاعات را ارسال کند به کار گرفته می شد. سرعتی که مودم های این زمان داشتند حدود ۳۰۰ بیت بر ثانیه بود که به صورت تقریبی سی حرف در هر ثانیه قابلیت ارسال پیدا می کرد.
زمانیی که افراد در استفاده از این مودم ها قصد ارسال اطلا عات زیادی را نداشتند به مشکلی هم برنمی خوردند اما زمانی که می خواستند اطلاعات زیادی را ارسال کنند و یا از سیستم های بولتنی دریافت کنند دیگر این میزان سرعت جواب دهنده کار آن ها نبود.
مودم هایی که با سرعت ۳۰۰ بیت بر ثانیه کار می کردند

در ابتدا از این مدل مودم ها برای کار با کامپیوتر های مرکزی استفاده می شدند وبه طور فوق العاده ساده ای قابلیت کار کردن با آن ها وجود داشت.
این مدل مودم ها از یک نرم افزار اف اس کی بهره می گرفتند تا بتوانند اطلاعات را از طریق تلفن بفرستند.

مودم

مودم

مودم ADSL

از جمله جدیدترین و مدرن ترین راه هایی که می توان از آن برای راه یابی و کار به اینترنت دست پیدا کرد مودم های دی اس ال هستند.
زمانی که شرکتی از سیستم VDSL بهره می گیرد می تواند با سرعت بالایی معادل ۵۵ مگابایت بر ثانیه اطلاعات مورد نظر را از اینترنت دریافت و یا ارسال کنند.
سرویس خانگی ADSL سرعتی معادل ۵/۱ مگابایت را برای دریافت و ارسال اطلاعات در اختیار کاربرانش قرار می دهد که بسیار بالاتر از سرعت مودم هایی است که در بازار وجود دارند.
زمانی که از سرویس ای دی اس ال استفاده می کنید برای اینکه بتوانید از سرعت بیشتر این مودم ها استفاده کنید باید مودم در فاصله ای نزدیک به مرکزی که سرویس اینترنتی را در اختیار شما قرار داده است باشد در غیر اینصورت از سرعت مطلوبی برخوردار نخواهید بود.

مودم

مودم

سرعتی که برای بهره مندی از اینترنت لازم است

زمانی که قصد استفاده از سرویس های اینترنتی با سرعت ISP را دارید باید نکات بسیاری ازجمله نوع مودمی که استفاده می کنید، کیفیتی که خطهای تلفنی دارند و عوامل بسیار دیگری را درنظر بگیرید تا بتوانید از سرعت با کیفیتی برخوردار باشید.
میزان ظرفیتی که در در ارتباط یک ISP و بکبون شبکه های اینترنتی به دو عامل بسیار مهمی بستگی دارد.
مورد اول این است که شبکه های آی اس پی با چه میزان سرعتی به اینترنت وصل می شوند.
مورد دوم این است که چند کاربر به صورت مشترک و در یک زمان می توانند از آن استفاده کنند.
توجه به تمام این موارد می تواند ما را در بهره مندی بهتر از سرویس های ایتنترنتی کمک کند و بتوانیم با سرعت بالا تری اطلاعات را دریافت و ارسال کنیم.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *