#


مقایسه اندروید و IOS

17 می 2019 بدون نظر 1665 بازدید

مقایسه اندروید و IOS

اگر می خواهید گوشی هوشمندی را خریداری کنید این گوشی به احتمال زیادی یا دارای سیستم عامل اندروید است و یا سیستم عامل ios را داراست . بیش تر از ۹۹ درصد گوشی هایی که در جهان وجود دارد از یکی از این سیستم عامل ها پشتیبانی می کنند. هردوی این سیستم عامل ها ویژگی های بسیار خوبی را دارد و مشترکات و تفاوت هایی را نیز با هم دارند.در ادامه به مقایسه این دو سیستم عامل می پردازیم.

مقایسه سیستم عامل های اندروید و ios

قیمت : محصولات اپل همیشه در قیمت زنی رکورد دار است برای مثال آیفون ایکس دارای قیمتی برابر ۱۰۰۰ دلار بوده است بعد از آن نیز قیمت آیفون ۸ پلاس برابر ۸۰۰ دلار و آیفون ۸ نیز برابر ۷۰۰ دلار بوده است . به هرکدام از محصولات اپل که دست بزنید قیمتی بسیار بالا دارند و اما اگر قیمتی مناسب می خواهید باید دنبال گوشی های دست دوم بگردید.

در اندازه و هم چنین تنوع اگر بخواهیم مقایسه کنیم تنوع در گوشی های اندروید بسیار بیش تر است . درست است که در این میان گوشی هایی هم وجود دارند که قیمت های آن بسیار بالااست و اما گوشی هایی با قیمت مناسب نیز در این میان کم نیستند. هم چنین اندروید اپلیکیشن های رایگان بسیار زیادی را دارد. پس اگر بودجه کمی دارید می توانید از این گوشی ها استفاده کنید.

سیستم عامل

اپلیکیشن : اگر بخواهیم تعداد اپلیکیشن ها را در فروشگاه های گوگل پلی و یا اپ استور بررسی کنید می فهمید که تعداد اپلیکیشن ها در اندروید برابر ۲.۸ میلیون و هم چنین در ios برابر ۲.۲ میلیون است. ios از آن دسته از سیستم عامل هایی است که همیشه انگیزه برای ایجاد کردن برنامه های جدید در آن اتفاق می افتد. با رشد این مورد سهم بازار اندروید نیز دچار تغییرات بسیار زیادی بوده است.

برنامه های رایگانی که در پلی استور وجوددارد از برنامه های اپ استور بیشتر بوده است . البته باید این نکته را هم بدانید که بهترین بازی ها در ابتدا برای ios ارائه می شوند و همین می تواند موفقیتی برای ios محسوب شود.

عمر باتری و شارژ : در این زمینه مقایسه کردن این دو سیستم عامل کاری سخت است زیرا سخت افزارهای داخلی بسیار متفاوتی دارند. تنها می توانیم بگوییم در هر دو سیستم عامل می توانید بفهمید که برنامه ها به چه میزانی از باتری استفاده کرده اند  و در هر دو باتری نیز برای صرفه جویی راه حل هایی ارائه می شود . البته این قابلیت بیش تر در اندروید گسترش پیدا کرده است .

از طرفی دیگر برای گوشی های هوشمند این امکان قرار داده شده بود  تا از شارژ سریع و یا شارژ های بی سیم برخوردار شوند و اما بعدها آیفون هم گوشی هایی را وارد بازار کرد که آن ها نیز دارای این ویژگی بوده اند. البته باید به صورت جدا یک آداپتور شارژ سریع را خریداری کنید و اما در جعبه گوشی های اندرویدی معمولا این شارژ های سریع وجود دارند.

به روزرسانی ها:در سیستم عامل ios به صورت پشت سرهم و روتین بروزرسانی هایی برای نرم افزارها ارائه می شود وو البته در سیستم عامل های اندرویدی باید یکی از تلفن های پیکسل گوگل را بخرید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *