#


معرفی مرورگرهای اینترنتی که در سال۲۰۱۷ به عنوان بهترین شناخته شدند

مرورگر
21 نوامبر 2017 بدون نظر 2067 بازدید

معرفی مرورگرهای اینترنتی که در سال۲۰۱۷ به عنوان بهترین شناخته شدند

معرفی مرورگرهای اینترنتی که در سال۲۰۱۷ به عنوان بهترین شناخته شدند

یکی از مهمترین چیزهایی که کاربران اینترنتی در سیستم های خود به دنبال آن هستند مرورگر وب می باشد. گویا این مرورگرها به عنوان بخشی جدا نشدنی از سیستم های اینترنتی هستند که مورد استفاده کاربران قرار می گیرد. هیچ اهمیتی ندارد شما با سیستم خود چه کارهایی انجام می دهید موضوع مورد اهمیت اینجا است که احتمالا اکثر وقت شما در پای کامپیوتر و چرخیدن در بین صفحات وب سپری می شود.

برای اینکه بتوانید براحتی در دنیای اینترنتی چرخیده و به دنبال جستجوی مطالب باشید باید ابزارهای مطمئنی را به کار بگیرید. در حال حاضر کاربران کمی هستند که برای جستجو در فضای اینترنتی از اینترنت اکسپلورر استفاده می کنند. از زمانی که ویندوز۱۰ وارد بازار شده مرورگرهای بسیاری نیز در دسترس افراد قرار گرفته اند که در بین آن ها مرورگر اج توانسته به بهترین شکل ممکن عمل کرده و جایگزین اینترنت اکسپلورر گردد. این مرورگر قدرتمند در فضای اینترنتی یکی از رقیبان مرورگرهای دیگری همچون گوگل کروم است که می تواند بهتر از تمام مرورگرها به فعالیت بپردازد.

مرورگر

مرورگر

برای کاربرانی که تمایل به استفاده از مرورگر داخلی ویندوز دارند توصیه می کنیم از مایکروسافت اج استفاده نمایند اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که مرورگر اج دارای رقبای قدرتمندی همچون گوگل کروم، اپرا و موزیلا فایر فاکس است که با در نظر داشتن کارآیی آن ها کمی سخت می توان همیشه از اج استفاده کرد.

در حال حاضر در دنیای اینترنت و وب گردی چهار مرورگر پر قدرت وجود دارد که در سال۲۰۱۷ توانسته اند به عنوان بهترین مرورگرهای فضای مجازی شناخته شوند. در سال جاری میلادی برای مرورگرهای وب اتفاقات بسیاری افتاده است که یکی از مهمترین آن ها آپدیت پائیزی کریترز مایکروسافت بوده که موجب شده مرورگرها رقابت جدی را با یکدیگر آغاز کنند.

موزیلا که به تازگی مرورگر فایرفاکس کوانتوم خود را منتشر کرده موجب گردآوری این مطلب گردیده است و ما را مجاب کرده در زمینه چهار مرورگر بهتری که در سال جاری میلادی مورد استفاده افراد قرار گرفته مطلبی را فراهم نمائیم تا کاربران بتوانند با این چهار مرورگر بیشتر آشنا شده و در نهایت بدانند کدام یک از آن ها توانسته عملکرد بهتری را داشته باشد.
معرفی مرورگرهای نمونه سال۲۰۱۷

گوگل کروم

اگر به دنیای اینترنت سری بزنید شاهد خواهید بود که گوگل کروم در حال حاضر یکی از پرکاربردترین مرورگرهای وب است که مورد استفاده کاربران قراردارد. تست های بسیاری در مورد این مرورگر انجام شده که بر اساس آن ها جایگاه نخست جدول به کروم اختصاص یافته است. گوگل کروم به یک کتابخانه اکستنشن بزرگ مجهز می باشد که توانسته توجه کاربران را به خود جلب کند. این مرورگر وب به جای اینکه موارد حاشیه ای را دنبال کند محتوای وب را با دقت بیشتری به کاربر نشان می دهد.

مرورگر

مرورگر

گوگل کرومی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد نسبت به روزهای نخستینی که وارد بازار شده بود تغییرات بسیاری داشته اما همچنان کار با آن می تواند یک تجربه لذت بخش برای افراد به شمار برود. در خصوص رابط کاربری گوگل کروم باید بگوئیم از اجزایی همچون باکس یو آر ال که کمی بزرگ است و با نام Omni Bar شناخته می شود به همراه تب های متنوع و فضایی کوچک که می تواند اکستنشن ها را در خود جای دهد تشکیل شده است و در آن کاربران می توانند آیکون بوکمارک صفحات را نیز داشته باشند.

کمپانی گوگل تنها به این موارد بسنده نکرده و قابلیت های بسیاری را برای این مرورگر در نظر گرفته است که به صورت مخفی فعالیت دارند. یکی از این ویژگی های مخفی یکپارچه سازی بالا با سرویس های کمپانی گوگل است که موجب می شود کاربران به راحتی بتوانند رمز عبور، تب های باز و بوکمارک های خود و بسیاری از موارد دیگر را در مورد دستگاه های مختلفی که دارند همگام سازی کرده و مورد استفاده قرار دهند. گوگل کروم برای اینکه بتواند تب های زیادی را باز کند مجبور است فضای زیادی از حافظه رم را تحت اشغال خود در می آورد که این نکته یکی از نکات منفی در مورد آن است.

فایرفاکس

آن دسته از کاربرانی که تمایل دارند اکستنشن های زیادی را در اختیار داشته و حریم خصوصی آن ها نیز به طور کامل حفظ شود و اطلاعات آن ها دور از دسترس بیگانگان قرار بگیرد می توانند از موزیلا فایر فاکس استفاده نمایند. این مرورگر نیز توانسته قابلیت های ویژه بسیاری را در اختیار کاربران خود قرار دهد که مهمترین انها همگام سازی با سایر دستگاه ها است. علاوه بر این کاربران با استفاده از فایر فاکس می توانند تب های زیادی را باز کرده و تب هایی که اخیرا باز شده اند و تاریخچه جستجو ها را به همراه بوکمارک ها در دستگاه های مختلفی داشته و مشاهده نمایند.

فایر فاکس از روزهای نخستی که عرضه شده است تغییرات بسیاری داشته و به تازگی موزیلا نسخه جدید تر فایر فاکس را با نام فایر فاکس کوانتوم عرضه کرده است که می تواند به عنوان برگ برنده این مرورگر به شمار بیاید. موزیلا ادعا دارد فایر فاکس کوانتوم می تواند ملکرد بهتری نسبت به دیگر رقبا داشته باشد و فضای کمی از حافظه رم را تصرف کند. این مرورگر به خاطر عملکرد خوبی که در حالت ناشناس از خود نشان داده موجب شده کاربران بسیاری علاقه مند به استفاده از آن باشند. تمامی مرورگرهایی که موجود هستند حالت خصوصی را داشته و به کار بر این امکان را می دهند که بدون ذخیره صفحات در قسمت تاریخچه از آن ها بازدید نمایند.

مرورگر

مرورگر

مرورگر اپرا

یکی از مرورگرهای قدیمی که پیش از گوگل کروم بیشتر سهم بازار را در اختیار داشت اپرا می باشد. اپرا دارای ویژگی های بسیاری است که بیشترین شباهت را به کروم دارد و می توان گفت بسیاری از اکستنشن هایی که در گوگل کروم به کار رفته بر روی مرورگر اپرا نیز وجود دارد. در طراحی این مرورگر ویژگی منحصر بفردی به نام توربو قرار داده شده است که با استفاده از این ویژگی صفحات وبی که باز می شوند به صورت فشرده در سرورهای آن وجود دارد و موجب می شود صفحات در زمان بسیار کوتاهی بارگذاری شده و پهنای باند کمی را استفاده کند.

مایکرو سافت اج

یکی دیگر از مرورگرهایی که در دنیای وب وجود دارد و نسبت به قبل توسعه بسیاری داشته مرورگر مایکروسافت اج می باشد. این مرورگر از ابتا تا کنون توانسته عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دهد. مرورگر اج اکستنشن های کمی را دارا می باشد اما طبق وعده مایکرو سافت قرار است تغییرات سازنده ای در مورد آن صورت بگیرد. این مرورگر قدرتمند با وجود ویژگی های کم خود توانسته افراد بسیاری را به سمت خود جلب کند و می تواند به شکلی کامل با تمام خصوصیات ویندوز۱ و نرم افزار وان نوت همگام و یکپارچه شود.

با استفاده از این مرورگر کاربر به سادگی می تواند از یک قسمت از وب سایت اسکرین شات گرفته و بر روی آن متن بنویسد و در صورت تمایل آن را ذخیره نماید. مرورگر اج ویژگی های فوق العاده بسیاری دارد که یکی از مهمترین آن ها قابلیتContinue on PC است که به کاربران این امکان را می دهد بر روی گوشی هوشمند خود یک صفحه را باز کرده و سپس بر روی رایانه خود به ادامه جستجو پرداخته و در دنیای وب راحت بچرخند.

مرورگر

مرورگر

طبق تست های بسیاری که بر روی این چهار مرورگر انجام شده است و هر کدام در بخش هایی از سایر مرورگرها عملکرد بهتری را نشان داده اند ولی مرورگر اج توانسته به عنوان بهترین مرورگر حال حاضر شناخته شود که می تواند مورد استفاده کاربران قرار بگیرد اما مرورگرهای دیگر نیز با توجه به ویژگی ها و شرایطی که دارند می توانند کاربران مخصوص به خود را داشته باشند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *