#


معرفی سری جدید تراشه های کم مصرف لپ تاپ با واحد گرافیکی آیریس از سوی اینتل

5 آوریل 2018 بدون نظر 1707 بازدید

معرفی سری جدید تراشه های کم مصرف لپ تاپ با واحد گرافیکی آیریس از سوی اینتل

رونمایی از جدیدترین تراشه های اینتل مجهز به واحد پردازش گرافیکی آیریس

کمپانی اینتل سعی دارد بازه ی تولیدات خود را گسترده تر از پیش کرده و با موج جدیدی از محصولاتی که به وسیلهAMD تولید می شوند به رقابت بپردازد. کمپانی اینتل برای اینکه بتواند با موج وسیع تراشه های رایزن که به وسیله AMD طراحی شده اند به رقابت بپردازد نسل هشتم تراشه های خود را در حالی طراحی نموده که می توان گفت تغییرات بسیار زیادی در آن ها ایجاد شده و قدرتمندتر از پیش آماده می شوند. اینتل که به عنوان یکی از قدرتمندترین و بزرگ ترین سازنده های تراشه در جهان معرفی شده است طی روزهای اخیر به همراه معرفی سری جدید پردازنده های پرقدرت سری H که مخصوص لپ تاپ است مدل قدرتمندتری از تراشه های سری U را نیز رونمایی کرد. این مساله در حالی است که سال۲۰۱۷ میلادی پردازنده های سری U اینتل که نمونه های عادی نسل هشتم این پردازنده ها بودن معرفی شدند و هم اکنون به شکلی گسترده تر در طراحی محصولات متنوعی از آن ها استفاده می شود.

کمپانی اینتل برای نخستین بار با کمپانی AMD مشارکت نموده و اقدام به تولید پردازنده ای کرده که دارای واحد پردازش گرافیکی وگا می باشد و از این پردازنده مشترک به تازگی رونمایی نموده است. این پردازنده دارای هسته های پر قدرت AMd بوده و حافظه ای که در آن قرار داده شده بسیار سریع HBM2 این کمپانی می باشد که در زمینه پردازش گرافیکی می تواند بسیار خوب عمل نماید. در خصوص این پردازنده باید بگوئیم که برای مقابله با انویدیا طراحی شده است و ویژه به کارگیری در محصولاتی می باشد که دارای قیمت بالایی هستند. با تمام این موارد اینتل همچنان تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند راه حل جدیدی را برای مقابله با تراشه های موبایلی که به وسیله AMD طراحی می شوند و همچنین واحد پردازش گرافیکی وگا ارائه دهد؛ چرا که واحد های گرافیکی اینتل اچ دی در حال حاضر نمی توانند با رقبای خود به رقابت پرداخته و در برابر آن حرفی ندارند و قادر نیستند به مانند رقیب خود عملکرد داشته باشند.

اگر اطلاعی در خصوص پردازنده های اینتل داشته باشید مسلما می دانید که این کمپانی نمونه های ویژه ای را برای لپ تاپ ها عرضه کرده است. نمونه هایی که عادی هستند دارای سرعت بسیار کمتری در زمینه کاری هستند و حافظه کش آن ها بسیار کم می باشد و ناگفته نماند واحد پردازشی گرافیکی مدل HD در آن ها به کار رفته است. وجود این تراشه ها در حالی است که اینتل پردازنده های موبایل دیگری را نیز طراحی کرده است که دارای سرعت کاری بالاتر بوده و حافظه کش در نظر گرفته شده برای آن ها نیز بیشتر می باشد و علاوه براین واحد پردازشی پر قدرت آیریس برای آن در نظر گرفته شده است. این تراشه ها در حال حاضر دارای قدرت پردازشی خوبی در بخش میانی تولیدات ویژه همچون لپ تاپ اینتل جای گرفته اند. این پردازنده های جدید می توانند عملکرد بالایی را برای لپ تاپ ها فراهم نموده و موجب پردازش سریع کلیه اطلاعات وارد شده گردند.

کمپانی اینتل به تازگی نسل جدید پردازنده های کافی لیک تراشه های موبایل۲۸ وات را به نام خود معرفی نموده است که حافظه سریع اپتین در آن ها قرار گرفته است و می توانند عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دهند. تراشه های جدید در یک مدل Core i7 و همچنین دو مدل تراشه Core i5 می باشند و نمونه ابتدایی و دو هسته ای Core i3 نیز در آن ها به کار رفته و کاربران می توانند از آن ها استفاده های لازم را ببرند. اینتل در ساخت این تراشه ها از لیتوگرافی++۱۴ نانومتری استفاده کرده است. در این تراشه ها۴۸ واحد اجرایی در نظر گرفته شده است که همگی در کنار۱۲۸ گیگابایت حافظه ی eDRAM در واحد پردازش گرافیکی آیریس پلاس جای گرفته اند که سی پی یوهای جدید اینتل آن ها را در خود جای داده است که می توانند توان دوبرابری در مقابل گونه های مختلف اچ دی با۲۴ واحد اجرایی و صفر حافظه ی eDRAM را دارا می باشند.

بر اساس نظریاتی که مدیران اینتل اعلام کرده اند تمام چهار تراشه ی موبایل که به تازگی به وسیله این کمپانی طراحی شده اند قابلیت پشتیبانی از سوکت سری۳۰۰ را دارا می باشند. توسعه پخش صدا و افزایش سرعت I/O، مودم وای فای ادغام شده اینتل و قابلیت پشتیبانی از نسل دوم USB 3.1 با سرعت۱۰ گیگابایت بر ثانیه از قابلیت های دیگری است که در خصوص این تراشه های جدید می توان برشمرد.

زمانی که این تراشه های قدرتمند معرفی شدند در واقع رقابتی میان اینتل و کمپانی AMD ایجاد شد که مربوط به بخش واحد گرافیکی تراشه های موبایل می باشد و این رقابت در حال حاضر وارد مرحله تازه ای شده است و باید منتظر ماند و دید که کمپانی AMD در برابر این اقدام اینتل چه واکنشی را از خود نشان خواهد داد. رقابت این دو غول فعال در عرصه پردازنده های مویابل موجب می شود تا تراشه های قدرتمندی وارد دنیای موبایل شود و قابلیت های ویژه ای را ارائه خواهند داد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *