#


مشکلات ساده کامپیوتر که به راحتی می توان آنها را رفع کرد

مشکلات ساده کامپیوتر
17 ژوئن 2017 2 نظر 1997 بازدید

مشکلات ساده کامپیوتر که به راحتی می توان آنها را رفع کرد

مشکلات ساده کامپیوتر که به راحتی می توان آنها را رفع کرد:

یکی از نگرانی هایی که این روزها هنگام استفاده از کامپیوتر برای ما به وجود می آید مشکلات و خرابی های ناگهانی است که ممکن است برای سیستم نرم افزار یا سخت افزار ما به وجود بیاید،به گزارش از من بپرس بعضی از این مشکلات ممکن است بسیار ساده باشد و خود ما بتوانیم آن را حل کنیم.ولی بعضی از مشکلات از عهده ما خارج است و چاره ای نیست جز مراجعه به متخصصان کامپیوتر!البته گاهی میتوانیم با شرکت در دوره های اموزش تعمیرات کامپیوتر یا لپ تاپ و سایر دوره های مربوطه در این زمینه به رفع مشکلات سیستم کامپیوتر خود بپردازیم.
همانطور که گفته شده گاهی مشکلات سیستم را می توان به راحتی رفع کرد که ما در اینجا نکاتی در این مورد به شما آموزش میدهیم که در صورت بروز مشکلاتی این چنینی خود از عهده حل آن برایید:

روشن نشدن کامپیوتر:

گاهی وقتی دکمه پاور کامپیوتر را فشار می دهیم و قصد داریم سیستم را روشن کنیم هیج اتفاقی نمی افتد و سیستم روشن نمی شود.در این مواقع ابتدا باید قبل از هر کاری از اتصال سیستم به برق مطمـئن شویم! لذا ابتدا کابل های مربوطه مانند کابل مانیتور یا کیس را بررسی کرده و از اتصالش به پریز مطمئن می شویم!همچنین از وصل بودن خود انرژی برق.
اگر در این زمینه مشکلی وجود نداشت دکمه on/off را که در پشت کیس قرار دارد بررسی کرده و اتصال تمامی سیم ها و کابل ها مطمئن می شویم!
چنانچه انجام این کارها فایده ای نداشت و باز هم سیستم روشن نشد باید همه قطعاتی که به مادبورد وصل هستند را جدا کنید،البته به جز سیم برق!
اگر باز هم فایده ای نداشت احتمالا یکی از قطعات خراب شده و باید تعمیر شود.

بالا نیامدن ویندوز بعد از روشن شدن سیستم:

گاهی بعد از فشار دادن دکمه پاور سیستم روشن می شود اما ویندوز بالا نمی آید!در این مواقع نیز باید مانند مرحله قبل تمامی اتصالات مادربورد به جز برق را قطع کرده و تک تک سخت افزارها را وصل و سیستم روشن شود،اینگونه به راحتی می توانیم تشخیص دهیم که کدام قطعه خراب است!البته گاهی ممکن است چند قطعه همزمان خراب شوند.

بوق ممتد هنگام بالا آمدن سیستم:

گاهی بعد از روشن کردن کامپیوتر و فشار دادن دکمه پاور همزمان با بالا آمدن ویندوز یک بوق ممتد نیز شنیده می شود،مخصوصا وقتی سیستم جدید است و برای اولین بار روشن می شود.
این مشکل ببشتر مواقع به این دلیل به وجود می آید که RAM به درستی در جای خود قرار نگرفته،در این مواقع باید ابتدا سیستم را خاموش کرده حافظه را بیرون آورده و دوباره در جای خود قرار دهید!
به این نکته توجه کنید که اینکار به راحتی انجام می شود و نیازی به اعمال هیچ نوع فشاری برای جایگذاری رم وجود ندارد،اگر مجبور شوید برای جایگذاری حافظه فشار یا نیرویی وارد کنید مطمئن باشید که اشتباه انجام می دهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *