#


مرورگر فایر فاکس وشناخت جنبه های کاربردی آن

مرورگر فایر فاکس
24 سپتامبر 2017 بدون نظر 1539 بازدید

مرورگر فایر فاکس وشناخت جنبه های کاربردی آن

مرورگر فایر فاکس وشناخت جنبه های کاربردی آن

یکی از مرورگرهای مهمی که برای جستجو در سایت های اینترنتی بکار می رود و نسخه ای از نرم افزار سویت است و به وسیله کمپانی موزیلا مدیریت می شود مرورگر موزیلا فایر فاکس است.
طبق تحقیقاتی که به عمل آمده آمار نشان می دهد که حدود یک سوم از کاربران شبکه های اینترنتی از این مرورگر استفاده می کنند. فایر فاکس این شانس را دارد که پس از مرورگر اینترنت اکسپلورر مقام دومین مرورگر را داشته باشد که در بین کاربران از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

سیستم یونیکس اولین سیستمی بود که از موزیلا در برنامه های خود استفاده می کرد اما حالا سیستم عامل ویندوز از این مرورگر برای تسریع در دست یابی کاربران به اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد.
شما برای دریافت فایر فاکس نیازی نیست پولی بپردازید و می توانید آن را به صورت مجانی بر روی سیستم های کامپیوتری خود نصب کنید.

در حال حاضر شما می توانید مرورگر موزیلا را با دو نام موزیلا فایرفاکس و موزیلا ایکس ۱ از سایت های معتبر دانلود کنید.
موزیلا از یک قانون یا پروتکل جهانی در مورد شبکه های اینترنتی استفاده می کند. سرعت و امنیتی که در موزیلا فایر فاکس وجود دارد بسیار بالاتر از مرورگر های دیگر می باشد و نسخه ترجمه شده به فارسی آن تا کنون بیشتر از دویست هزار مرتبه دانلود شده و بر روی سیستم عامل های ویندوز مورد نصب قرار گرفته است.

ویژگی های فایر فاکس

شما با استفاده از فایر فاکس این امکان را دارید که چند صفحه را به طور همزمان باز کنید و این یکی از مهمترین ویژگی های فایر فاکس به شمار می رود. این توانایی فایر فاکس موجب شد استفاده کنندگان شبکه های اینترنتی از آن استقبال فراوانی داشته باشند و در زمان اندکی به کار بردن فایر فاکس در بین دیگر مرورگرها شیوع پیدا کند.

توانایی باز کردن چند صفحه به طور همزمان در مدل های اولیه فایر فاکس به گونه ای بود که وقتی تعداد صفحات باز شده زیاد می شد به راحتی نمیتوانستیم تمامی برنامه ها را کنترل کنیم ولی در مدلهای جدیدتر این مرورگر به قابلیت بالایی ارتقا پیدا کرده و شما می توانید با کشیدن و رها کردن صفحات باز شده آن ها را کنترل نمایید.

برنامه آراس اس که در فایر فاکس وجود دارد به شما این اجازه رامی دهد که به راحتی اطلاعات شخصی خود را حذف نمایید. در این مرورگر شما می توانید به آسانی مطالب خود را در قسمت جستجو قرار دهید. فایر فاکس از تمامی صفحاتی که با تکنولوژی آژاکس برنامه نویسی شده اند پشتیبانی می کند و با کمپانی های بزرگی همچون ایی بای در زمینه های مختلفی مشارکت دارد.
استفاده از جستجو گران یاهو و گوگل و چندین توانایی دیگر که در فایر فاکس وجود دارد موجب شده این مرورگر از جمع مرورگرهای تازه کار و مبتدی جداشده و به عنوان یکی از مرورگرهای پیشرفته و موفق معرفی گردد.

مرورگر فایر فاکس

مرورگر فایر فاکس

غالب بندی فایر فاکس

برای اینکه بتوانید فایر فاکس را طبق میل و نظر خود داشته باشید می توانید به منوی ابزار مراجعه کرده و تمامی موارد دلخواه خود را در این قسمت تغییر داده و یک فایر فاکس سفارشی برای خود داشته باشید.
در منوی ابزار قسمتی به نام گزینه ها وجود دارد که استفاده کنندگان از شبکه های اینترنتی برای دسترسی راحت تر می توانند در آن تغیرات خود را اعمال کنند.

آن دسته از کاربرانی که به صورت حرفه ای از فایر فاکس استفاده می کنند می توانند در قسمت نواری که برای پیداکردن تمام سایت ها طراحی شده و با نام نوار نشانی شناخته شده این عبارت about:config را تایپ کرده و تنظیمات مد نظر خود را انجام دهند.

قابلیت شخصی کردن

موزیلا فایر فاکس این قابلیت را دارد که طبق تمایل هر فردی تغییر کند. فایر فاکس برای انجام این توانایی دو نکته مهم را اعلام کرده است. مورد اول اینکه قابلیت مرورگر و مورد دوم توجه به ظاهر مرورگر است.
برای اینکه بتوانید قابلیت های فایر فاکس را مطابق با سلیقه و نظر خود تغییر دهید باید به سراغ فایل هایی که حجم کمی دارند و با نام گسترش ویا اکستنژن شناخته می شوند بروید.

این برنامه های گسترش در اصل بخش های کوچکی از یک برنامه جامع ترند که باعث می شود فایر فاکس توانایی های منحصر بفردی داشته باشد.
پس زمینه های مختلفی هم که برای تغیر ظاهر فایر فاکس وجود دارد باعث می شود این مرورگر در شکل ظاهری هم بتواند مطابق میل و سلیقه کاربر عوض شود.

سختی های استفاده از فایرفاکس

از جمله مشکلاتی که باعث می شود به کار گیری از آن کمی سخت به نظر برسد این است که در یک زمان افراد بسیاری از آن بهره بگیرند و این مساله ممکن است تا حدودی تولید اشکال کند.
از دیگر مشکلاتی که در مورد فایر فاکس بیان می شود این است که البته نمی توان گفت فایر فاکس این مشکل را دارد بلکه در اصل مشکلی است که به وسیله پلاگین فلش برای آن به وجود می آید.

بسیاری از افرادی که از فایر فاکس استفاده می کنند دوست دارند این نرم افزار قابلیت های دیگر را بر روی خود داشته باشد. باوجود اینکه هر کاربری می تواند بسیاری از توانایی هایی را که از فایر فاکس می خواهد جداگانه دانلود و نصب کند اما به هر حال تمایل دارند تمام این قابلیت ها در خود فایر فاکس نصب شده باشد و به طور همزمان بتوانند به همه آن ها در یک جا و یک زمان دست پیدا کنند.

مرورگر فایر فاکس

مرورگر فایر فاکس

تفاوت های فایر فاکس با مرورگر اپرا

اگر بخواهیم مرورگر فایر فاکس را با اپرا مقایسه کنیم وجه تمایز زیادی بین آن ها خواهیم یافت. در زیر به طور خلاصه چند مورد از این تفاوت ها را برایتان آورده ایم.
۱ـ مرورگر اپرا از یک هسته ثابت استفاده می کند و توانایی های بسیاری را دارا می باشدولی فایر فاکس یک برنامه متن آزاد است که قابلیت دسترسی آسان را دارد.

۲ـ مرورگر اپرا در کنار خود دارای یک ستون است که توانایی این را دارد که با استفاده از آن شما بتوانید به همه قسمت های مورد نیاز اپرا دسترسی داشته باشید.در حالی که در مورد فایر فاکس شما باید از برنامه آل این آن سایدبار استفاده کنید تا به همه بخش های فایر فاکس دست پیدا کنید.

۳ـ اپرا دارای یک توانایی ویژه به نام یوزر جاوا اسکریپت است که شما را قادر می سازد که تمام شبکه های مرد علاقه خود را توسط اسکریپت های خصوصی تان تغییر دهید. شما می توانید در مورد فایر فاکس از برنامه گریس مانکی برای تغیر در شبکه های مورد علاقه خود استفاده کنید.

۴ـ مرورگر اپرا قابلیتی به نام یادداشت های اپرا را دارا می باشد که درر فایر فاکس می توانیداز برنامه اسکرپ بوک برای یادداشت کردن و یا حتی ذخیره کردن قسمتی از یک سایت و حتی کنترل آن استفاده کنید.
این موارد و بسیاری از موارد دیگر باعث شده که فایر فاکس بتواند به عنوان یکی از مهمترین مرورگرها در سیستم عامل های مختلف فعالیت کند و به خاطر آسان بودن روش کارش دارای محبوبیت زیادی بین کاربران شبکه های اینترنتی و فضای مجازی است.

شما قادرید با توجه به زبانی که فایر فاکس به آن ترجمه شده به راحتی تمام کار های اینترنتی خود را انجام دهید بدون اینکه به مشکل جدی ای بربخورید. البته در صورت بروز هرگونه مشکلی باز هم فایر فاکس خود پاسخی برای رفع آن خواهد داشت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *