#


لنوو نخستین گوشی ۵G را عرضه خواهد کرد

3 آگوست 2018 بدون نظر 2111 بازدید

لنوو نخستین گوشی ۵G را عرضه خواهد کرد

اعلام عرضه نخستین گوشی ۵G دنیا با اسنپدراگون ۸۵۵ توسط لنوو

در حال حاضر شرکت های برتر تولید کننده ی تلفن همراه رقابت خیلی زیادی با یکدیگر دارند. در این بین، کمپانی لنوو خبری داده است که قصد تولید نخستین تلفن همراه هوشمند ۵G را دارد.

چانگ چنگ به عنوان یکی از سرپرستان ارشد کمپانی لنوو در یک اطلاعیه ای که در یکی از شبکه‌های اجتماعی چینی انتشار داده است، از تولید اولین تلفن همراه هوشمند ۵G مجهز به اسنپدراگون ۸۵۵ توسط این کمپانی خبر داد. وی خبر دیگری در در رابطه با این تلفن همراه و برنامه ‌ی شرکت منتشر نکرده است.

از آن جایی که کوالکام برای تولید اسنپدراگون ۸۵۵ خود به جای شرکت سامسونگ ترجیح داده است تا با یک شرکت تایوانی با نام  TSMC (صنایع الکترونیک تایوان) اعلام همکاری نماید، پیش بینی می شود که چیپ ‌ست جدید ۷ نانومتری این شرکت تفاوت چندانی با چیپ ‌ست ‌های پیشین خود داشته باشد که اکثریت آن ‌ها در روزهای پایانی سال قبل فروخته شده ‌اند.

بر اساس اخبار اعلام شده توسط کمپانی آمریکایی کوالکام، چیپ ست اسپندراگون ۸۵۵ مجهز به مودم ۵G  به احتمال خیلی زیاد در نیمه اول سال آینده میلادی به بازار فروش عرضه خواهد شد.

سایر کمپانی ها نظیرSamsung ،Huawei، اپل و وان پلاس پیش از این از برنامه خود برای تولید تلفن های همراه مجهز به فناوری ۵G در سال پیش رو خبر داده ‌اند. البته این را باید بگوییم که بیشتر تولید کنندگان تلفن همراه به مرور زمان نقل قول های خود را در رابطه با تولید نسل تلفن های ۵G کاهش می ‌دهند.

پیش از این پیش‌ بینی می‌ شد که تلفن های همراه دارای قابلیت پشتیبانی از شبکه ۵G در سال ۲۰۲۰ به بازار فروش فرستاده خواهند شد، اما با توجه به زیاد شدن سفارشات علاقمندان و تقاضاهای بازار، تخستین تلفن همراه در سال ۲۰۱۹ ساخته خواهد شد.

با توجه به آزمایشات و برنامه های انجام ‌شده ‌ی اخیر، نمونه ی اولیه تلفن های همراه ۵G سرعتی در حدود ۱۰ برابر نسخه‌های ۴G LTE خواهند داشت. این خصوصیت موجب بالا رفتن ۲۵۰ درصدی مصرف انرژی در این دستگاه خواهد شد. تولید کنندگان برای برطرف کردن این ایراد به باتری ‌هایی با گنجایش بالاتر، تراشه هایی با کاربرد بهتر و ماژول ‌های خنک ‌کننده ‌ی بهتری نیاز دارند.

هم اکنون می ‌توان ایالات متحده، کره جنوبی، ژاپن، چین، استرالیا را به عنوان کشورهایی قلمداد کرد که از اینترنت نسل پنجم استفاده می کنند. شرکت‌ های مخابراتی ایالات متحده آمریکا تعهد داده اند که امکاناتی که مربوط به اینترنت ۵G  می شود را تا سال ۲۰۲۰ در سراسر کشورهای شان ارائه نمایند.

Lenovo تحت ‌عنوان کمپانی که کارهای زیاد و متنوعی را جهت زنده کردن کسب‌ و کار خویش در صنعت موبایل انجام می ‌دهد، می ‌تواند از تلفن های همراه مجهز به فناوری ۵G به ‌عنوان گامی برای برتر بودن خویش در میان تلفن های همراه ‌رده بالای سال آتی استفاده نماید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *