#


لباس هوشمند به کمک امدادرسانان می اید

27 ژانویه 2019 بدون نظر 1873 بازدید

لباس هوشمند به کمک امدادرسانان می اید

لباس های هوشمند حدودا از بیستا سال پپیش مطرح اند و پیشرفت های زیادی را هم مثل سایر تکنولوژی ها داشته است هنوز هم جای پیشرفت در اینده را دارد. شاید روزی برسد که دیگر نیاز به تبلت ها و یا گوشی های هوشمند نداشته باشیم و همه ان چه احتیاج داریم در لباس هایمان گنجانده شده باشد.

لباس های هوشمند شاید برای بسیاری از افراد جنبه سرگرمی داشته باشد اما علاوه بران کاربردهای جدی دارد که برای بهتر شدن زندگی بسیار موثر است. یکی از این لباس های هوشمند برای امدادرسانان طراحی شده است که در ادامه ان را بررسی می کنیم:

لباس هوشمند برای امداد رسانان تولید شده توسط شرکت نوکیا

نوکیا از جمله شرکت هایی است که در زمینه تلفن های هوشمند پیشرفت های زیادی داشته است اما مدتی از این فعالیت ها فاصله گرفته است . اخیرا هم با شرکت HMD همکاری کرده است و لباسی هوشمند را طراحی و تولید کرده اند و تا ده سال برند نوکیا خریداری کرده و دوباره به حوزه تلفن های هوشمند برگشته است.

لباس هوشمند

بهتر است بدانید کمپانی نوکیا برای نخستین بار لباس های هوشمند را تولید کرده است. نوکیا و دو شرکت دیگر به نام های GINA و  Kolon نوعی از کت های هوشمند را تولید کرده است که برای خلبانان مناسب است. این کت هوشمند را CHASE Life Tech می نامند.نام این لباس برگرفته از عبارت انگلیسی است که ترجمه ان تجهیزات پزشک و سلامتی هوشمند است. از این لباس هوشمند برای امدادرسانان علی الخصوص اتش نشانان می توان استفاده کرد.
در ساخت این کت ها از حسگرهایی ماژولار استفاده شده است و همین هم باعث شده است تا از سایر لباس های هوشمند متمایز باشد. این حسگرها باعث می شوند تا لباس های هوشمند بتوانند داده های زیادی را از قبیل مکان فرد امدادرسان ،اتش نشان و .. به ثبت برسانند. منظور از داده ،مکان فرد ،میزان حرارت بدن و.. بوده است.

این لباس هوشمند دارای دوربین هایی است که هدف از طراحی و ساخت ان این است که اتش نشانان از سنسورهای مربوط به حرارت ان استفاده کنند و پلیس ها از دوربین های ان بهره برند. سنسورهایی که در این لباس ها به کارگرفته شده اند را می توان از راه دور هم با استفاده از GINA  می تواند تحلیل، بررسی و مدیریت شود.

این لباس ها ضداب اند و رنگ ان ها سبز فسفری است . این کت ها دارای جیب های بزرگی است که هرکدام از ان ها زیپ هایی دارند. با استفاده از این لباس ها امدادرسانان دچار خستگی نمی شوند زیرا لباس هایی سبک اند. با وجود این کت ها می توان کارها را به اسانی انجام داد و خللی را برای کارها ایجاد نخواهند کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *