#


قابلیت استفاده از سایت های اینترنتی چیست؟

14 آگوست 2018 بدون نظر 1881 بازدید

قابلیت استفاده از سایت های اینترنتی چیست؟

طراحی سایت های اینترنتی چگونه است؟

یک سایت این قابلیت را دارد که همچون یک بروشور تبلیغاتی برای شما به حساب بیاید، حتی با امکاناتی بسیار بیشتر از یک بروشور ساده. شما می توانید با استفاده از یک سایت اینترنتی به سادگی به معرفی محصولات خود بپردازید، بازدیدکنندگان را از آخرین تغییرات آگاه سازید، اطلاعات لازم را در اختیار آن ها قرار دهید و یا حتی نظرات و پیشنهادات آن ها را گردآوری کنید. حتی می توان با ایجاد یک انجمن گفت و گو در سایت این امکان را در اختیار سایر افراد قرار داد که نظرات خود را عنوان نمایند و به نظرات سایرین پاسخ دهند.

برای به وجود آوردن یک ارتباط تاثیرگذار در بین اعضای یک سازمان نیز می توان از یک سایت اینترنتی استفاده کرد، به گونه ای که هر یک از اعضا در هر جایی که باشند بتوانند به اطلاعات مورد نیاز خود توسط سایت سازمان دسترسی داشته باشند، از آخرین خبرها اطلاع داشته باشند و آخرین تغییرات را ببینند.

در واقع می توان از یک سایت اینترنتی به عنوان مهم ترین بخش سیستم اطلاعات داخل سازمان استفاده کرد و هر دسته ای از افراد به اطلاعات مربوط به سطح سازمانی خود دسترسی داشته باشند. به این معنی اطلاعاتی که کارمندان سایت به دست می آورند نسبت به اطلاعات مدیران و اطلاعاتی که بازدیدکنندگان خارج سازمان از سایت اخذ می نمایند متفاوت باشد.

یک وب سایت روشی مناسب جهت ارائه اطلاعات گوناگون در خصوص محصولات بوده و علاوه بر این خدماتی است که شرکت در اختیار مشتریان قرار می دهد. بدون این که مشتری مستلزم باشد در زمان خاصی به شرکت مراجعه نماید و یا این که با شرکت تماس بگیرد، می تواند در هر جایی که باشد به سایت دسترسی پیدا کند و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت نماید.

با کمک از طراحی یک سایت اینترنتی می توان به سادگی اطلاعات مربوط به کالاهای جدید را عرضه کرد بدون اینکه نیازی به چاپ بروشورها و آگهی های جدید داشته باشید.

طراحی سایت تا حد زیادی به موارد استفاده آن سایت و نیازهای کاربران آن بستگی دارد. در صورتی که در طراحی سایت نیازهای کاربران در نظر گرفته نشود و یا به طور واضح تعیین نگردد، نباید انتظار داشت تا سایت کارایی مورد نیاز را داشته باشد.

با به کار بردن زبان های برنامه نویسی طرف سرور مانند PHP و با کمک از پایگاه های داده ها و بانک های اطلاعاتی مانند MySQL می و تکنیک هایی مانند Ajax و JavaScript امکان طراحی سایت ها با انواع کاربری گوناگون موجود می باشد. ولی در طراحی سایت ها باید از این امکانات در جای مناسب به کار برده شود تا نیازهای کاربران نهایی برآورده گردد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *