#


فروش احتمالی۲ میلیون هوم پاد در سال۲۰۱۸ توسط اپل

15 آوریل 2018 بدون نظر 1487 بازدید

فروش احتمالی۲ میلیون هوم پاد در سال۲۰۱۸ توسط اپل

سال۲۰۱۸ و فروش احتمالی دو میلیون هوم پاد اپل

مینگ ‌چی کو، به عنوان تحلیل‌ گر ارشد مؤسسه تحقیقاتی  KGI Securities، اعتقاد دارد که کمپانی اپل در سال جاری میلادی می تواند۲ میلیون دستگاه هوم پاد را در بازارهای جهانی عرضه نموده و آن ها را به فروش برساند.

هوم ‌پاد به عنوان یکی از محصولاتی شناخته می شود که به وسیله اپل تولید شده است و در سال ۲۰۱۸ وارد بازار شده و در اختیار کاربران قرار گرفته است؛ بااین‌ وجود به‌ نظر می آید که فروش اسپیکر هوشمند اپل در وضعیت مناسبی قرار نداشته باشد تا به حال موفق نشده انتظاراتی که از آن می رود را برآورده نماید؛ به همین دلیل مینگ‌ چی کو، به عنوان تحلیل ‌گر ارشد مؤسسه KGI Securitiesاعتقاد دارد که ارائه ی محصول نام برده شده در سال ۲۰۱۸ به دو میلیون دستگاه خواهد رسید. این گزارش، در شرایطی انتشار یافته است که پیش از آن اعلام شده بود سفارش دستگاه هوم ‌پاد به وسیله کمپانی امریکایی اپل، با کاهش مواجه بوده است؛ به‌ نظر می آید مقامات این کمپانی آمریکایی به علت فروش کمی که دور از انتظار آن ها بوده، در نظر دارند در خصوص میزان تولید این اسپیکر هوشمند تجدید نظر نمایند.

مینگ ‌چی کو در حالی‌ ادعا کرده است که هوم ‌پاد اپل در حدود دو الی ۲.۵ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۸ فروخته خواهد شد که پیش از آن احتمال داده بود این بلندگوی هوشمند اپل در سال جاری میلادی، فروش ۷ میلیون دستگاه را برای خود خواهد داشت. حتی بعضی از افراد این رقم را بالاتر تخمین زده بودند و توقع داشتند فروش اسپیکر هوشمند هوم ‌پاد به ۱۰ میلیون دستگاه برسد.

علل متفاوتی  برای فروش ضعیفی که هوم ‌پاد داشته ذکر می شود؛ بعضی از افراد ادعا دارند قیمت ۳۴۹ دلاری این اسپیکر هوشمند موجب شده است مشتریان رغبت چندانی به خرید آن نداشته باشند، به همین دلیل احتمال داده می‌ شود مدل دیگری از بلندگوی هوشمند هوم‌ پاد که دارای قیمتی مناسب‌ تر است عرضه گردد و به این ترتیب می‌ تواند با دیگر رقیبان مقرون ‌‌به ‌صرفه ‌ی خود همچون گوگل هوم و اکو آمازون رقابت داشته باشد. مینگ‌ چی کو در خصوص عرضه ‌ی مدل ارزان ‌قیمت ‌تر این اسپیکر هوشمند، کاملاً خوش‌ بین نمی باشد و مدعی شده است که تصمیم ‌هایی که مقامات کمپانی آمریکایی اتخاذ کرده اند هنوز نهایی نشده و تنها در مرحله طرح قرار دارد به همین دلیل، احتمال آن وجود دارد کوپرتینویی ها در نهایت، از ارائه ی مدل ارزان ‌قیمت این اسپیکر هوشمند منصرف شوند.

عامل‌ دیگری که بر روی فروش بلندگوی هوشمند اپل تأثیر زیادی داشته، عرضه‌ ی محدود آن می باشد؛ هم اکنون اسپیکر هوشمند هوم‌ پاد تنها می تواند از زبان انگلیسی پشتیبانی کند؛ به همین دلیل کلیه دوست داران آن‌ را خریداری نخواهند کرد. علاوه براین محدودیت‌ هایی که برای این اسپیکر هوشمند در نظر گرفته ‌شده همچون بهره مندی از سرویس اپل موزیک و علاوه براین عملکرد ضعیف دستیار دیجیتالی سیری در مقایسه با گوگل اسیستنت و الکسا آمازون موجب خواهد شد فروش هوم ‌پاد تأثیر زیادی را پذیرفته باشد.

با چشم پوشی از اینکه تحلیل ‌گران چه تحلیل ها و گفته هایی در خصوص آمار فروش این اسپیکر هوشمند دارند؛ اپل هنوز هیچ واکنش رسمی در برابر این احتمالات و شایعات مطرح شده نشان نداده و دور از انتظار به نظر می رسد در آینده نزدیک، آمار و ارقامی  رسمی از میزان فروش این اسپیکر هوشمند در دسترس قرار داده شود. آمار فروش اسپیکر هوشمند اپل، به‌ عنوان قسمتی از فروش تولیدات فرعی این کمپانی آمریکایی مطرح می ‌شود؛ در این رده بندی، فروش اپل واچ و آی ‌پدها نیز قرار داده می شوند. به همین دلیل، باید منتظر ماند تا فروش هوم ‌پاد از سطحی مشخص افزایش یابد تا اپل این دستگاه  را به ‌شکل جداگانه اعلام نماید. البته چنانچه که احتمالات مطرح شده در خصوص عرضه نسخه‌ ی ارزان ‌قیمت این اسپیکر هوشمند به واقعیت تبدیل شود؛ می‌ توان آن‌ را به عنوان مهر تأییدی بر میزان فروش مدل معمولی این اسپیکر هوشمند در نظر گرفت که موفق نشده است انتظارات اپل را فراهم نماید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *