#


عرضه مک پرو ماژولار در سال۲۰۱۹ از سوی اپل

7 آوریل 2018 بدون نظر 1851 بازدید

عرضه مک پرو ماژولار در سال۲۰۱۹ از سوی اپل

تایید عرضه ی مک پرو ماژولار اپل در سال۲۰۱۹ میلادی

پس از شایعاتی که مدت ها بر سر زبان بود هم اکنون اپل تائید نموده که نسل جدید مک پرو ماژولار را در سال۲۰۱۹ میلادی به بازار عرضه خواهند نمود؛ این کمپانی آمریکایی گروهی از افراد متخصص را برای بهبود هرچه بهتر مک پرو در اختیار گرفته است تا بتوانند این محصول را نسبت به نسل پیش از آن توسعه دهند.

کوپرتینونشین ها حدود یک سال پیش استراتژی و برنامه های خود را در خصوص رایانه های مک رده بالا در اختیار عموم قرار دادند؛ کمپانی اپل در آن سال در خصوص عرضه ی رایانه های مک پروی ماژولار و آی مک پرو وعده هایی را عنوان نموده بود. اپل در ماه ژوئن رایانه آل این وان پرقدرت خود را معرفی کرده و در ماه دسامبر نیز آن را به بازارهای جهانی عرضه نمود. اما سری جدید و راز آلود مک پرو همچنان هاله ای از ابهامات را به دور خود پیچیده است زیرا اپل چندی پیش عرضه ی این رایانه ها را تائید نموده بود. در حال حاضر اپل مصاحبه ای را با وب سایت تک کرانچ داشته که طی آن اعلام کرده که رایانه پر قدرت مک پرو توسعه یافته در سال۲۰۱۹ میلادی وارد بازار خواهد شد.

کمپانی اپل در آغاز اعلام نموده بود که کامپیوتر مک پرو سال گذشته میلادی ارائه نمی شود و این مساله موجب شده بود تا کاربران بسیاری به عرضه این رایانه در سال۲۰۱۸ میلادی امیدوار باشند. تام بوگر به عنوان مدیریت ارش بازاریابی تولیدات واحد مک در کمپانی اپل دلایل مالی را یکی از علل اصلی عرضه ی دیر هنگام این رایانه عنوان کرده و اعلام نموده: ما قصد داریم به شکلی کاملا شفاف با کاربران حرفه ای خود ارتباط داشته باشیم. به همین دلیل به کاربران خود اعلام می کنیم که زمان عرضه ی مک پرو در سال۲۰۱۹ میلادی خواهد بود و تا آن زمان نباید منتظر عرضه ی این محصول باشند. ما این مساله را به خوب می دانیم که کاربران بسیاری تصمیم گیری می کنند که آی مک پرو را خریداری کنند و یا برای عرضه مک پرو در انتظار بمانند.

طی مصاحبه ای که به تازگی وب سایت تک کرانچ با مدیران کمپانی اپل داشته مشخص شده است که این کمپانی آمریکایی واحد جدیدی را به شکل انحصاری در خصوص سخت افزارهای حرفه ای همچون آی مک پرو و مک پروی ماژولار و صفحه نمایش حرفه ای که اپل انتظار آن را دارد افتتاح نموده است. ظاهر امر اینگونه نشان می دهد که این واحد Pro Workflow Team نامیده می شود و جان ترنوس که سمت قائم مقام مهندسی سخت افزار این کمپانی آمریکایی را دارد آن را اداره می نماید. تیمی که در این واحد مستقر هستند پیش تر هیچ اطلاعاتی در خصوص آن ها عنوان نشده بود اما در حال حاضر مشخص شده که به صورت مستقیم با واحد مهندسی کمپانی اپل درارتباط بوده و با این واحد همکاری نزدیک خواهند داشت.

کمپانی اپل تمام سعی خود را به کار گرفته تا نیازهای کاربران حرفه ای خود را بهتر از پیش درک نماید و برای این منظور چندین فرد حرفه ای را استخدام نموده تا به صورت پاره وقت و تمام وقت مشاوره های لازم را در اختیار کاربران این کمپانی قرار دهند. این مشاوران در زمینه تولید محصولاتی که با نیاز کاربران حرفه ای تناسب دارد با کمپانی اپل همکاری خواهند کرد. مدیران این کمپانی اعلام کرده اند واحد Pro Workflow Team که اشخاص حرفه ای آن را تشکیل داده اند بیشترین تاثیر را در شکل دهی مک پروی ماژولار جدید خواهند داشت و مطمئنا تاثیرات مثبت خواهد بود.

مدیران اپل عنوان کرده اند که: ما در حال حاضر نسبت به کاربران حرفه ای خود درک عمیق تری را به دست آورده و در جریان کار آن ها قرار داریم. هم اکنون در جریان هستیم که بالاترین میزان سطح کاربری در چه جایگاهی قرار دارد و طی سال های آینده کدام مسیر را برای حرکت خود در پیش خواهد گرفت و همین مساله موجب می شود تا تاثیرات بسیاری بر توسعه ی مک پرو ایجاد شود. مدیران اپل عنوان کرده اند که با جدیت در حال کار بر روی توسعه ی این رایانه قدرتمند هستند.

شاید این سوال برای افراد بسیاری پیش بیاید که اپل از شفاف سازی زمان عرضه ی مک پروی ماژولاری چه سودی را به دست می آورد؟ شاید یکی از منطقی ترین پاسخ هایی که در این خصوص بتوان مطرح کرد کاهش فشارهایی باشد که در کنفرانس توسعه دهندگان WWDC طی دو ماه آینده به وجود خواهد آمد. این در حالی است که احتمال این داده نمی شد که اپل مک پرو را در ماه ژوئن به بازار عرضه کند؛ اما احتمال این وجود دارد در صورتی که در ماه دسامبر عرضه شود دقیقا همچون آی مک پرو تیزری از آن نیز منتشر شود.

البته ناگفته نماند احتمال این موضوع زیاد نیست با این وجود در حال حاضر می دانیم که عرضه ی مک پرو به سال۲۰۲۰ موکول نخواهد شد. مدل هایی حال حاضر مک پرو در سال۲۰۱۳ معرفی شدند و از آن زمان تا کنون هیچ بهبود و توسعه ای در خصوص این رایانه ها صورت نگرفته بود؛ اما سال گذشته میلادی کوپرتینونشین ها تغییراتی را در قیمت آن ایجاد کردند و آن را به روز نمودند. با این وجود تا قبل از عرضه ی نسل جدید این رایانه ها آی مک پرو می تواند در خصوص نیازی که کاربران حرفه ای دارند پاسخگویی مناسبی را داشته باشد. حال باید منتظر ماند و دید که اپل در خصوص توسعه ی نسل جدید مک پرو چه تدابیری را خواهد اندیشید و اطلاعات دیگری در خصوص این رایانه ها منتشر خواهد شد یا اینکه تا زمان عرضه رسمی آن باید منتظر ماند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *