#


شرایط عجیب اینترنت در کره شمالی

اینترنت در کره شمالی
23 ژوئن 2017 بدون نظر 821 بازدید

شرایط عجیب اینترنت در کره شمالی

شرایط عجیب اینترنت در کره شمالی:

در عصر حاضر، کره شمالی و شرایط زندگی در این کشور با وجود سیستم بسته کمونیستی در آن بسیار عجیب به نظر می رسد  به همین دلیل معمولا خبرهای اغلب خنده دار و غیرقابل باوری از این کشور به گوش می رسد. اینترنت کره شمالی هم یکی از موضوعات عجیب است که این روزها در مورد آن صحبت های جالبی می شود و محدودیت خنده داری حاکم بر وضعیت اینترنت این کشور کمونیستی است.

کره شمالی فقط ۲۸ وب سایت دارد !!!

برای شروع باید از اطلاعاتی که از سایت‌ های اینترنتی کره شمالی لو رفته است بگوییم .کره شمالی فقط ۲۸ وب سایت دارد !!! این وب سایت‌ها متعلق به وزارتخانه‌ها، فرهنگ و هنر و گردشگری می‌باشند که فقط جنبه تبلیغاتی دارند و همیشه در حال تعریف و تمجید از حاکمان این کشور هستند.

از مهم‌ترین اخبار این روزهای کره شمالی ، آزمایش یک موتور جدید موشک است که برای بردن ماهواره به فضا از آن استفاده می‌شود و رهبر کره هم رهنمودهایی در این باره به کارگران کرده است.
با وجود اینکه در گذشته تحلیلگران با وضعیت اینترنت کره شمالی آشنایی بسیار کمی  داشتند اما لو رفتن  فهرست اطلاعات سایت های این کشور توسط یک مهندس امریکایی اطلاعات بیشتری را در اختیار انان  قرار داده است. درز این اطلاعات بسیار جالب از وضعیت اینترنت در کره شمالی توسط این مهندس بصورت اتفاقی بوده است ، به صورتی که این فرد مکررا برای سامانه DNS کره شمالی درخواست می‌فرستاده تا به دامنه‌های موجود این کشور دسترسی پیدا کند. تا اینکه یک‌بار به صورت اتفاقی این درخواست پذیرفته می‌شود و این مهندس نیز پس از دسترسی به اینترنت کره شمالی فهرستی از سایت‌ های این کشور را منتشر می کند.

زمانی که یک سایت جدید توسط کره‌ای ها راه اندازی می‌شود کسی باخبر نشده و معمولاً افراد به صورت اتفاقی به این سایت‌ ها برمی‌خورند. 

سایت روزنامه اصلی این کشور یعنی «رودونگ سینام» که  از زبان انگلیسی هم بهره می‌برد ، بخشی به نام فعالیت‌های رهبر وجود دارد که در آن برنامه‌های روزانه کیم یونگ اون (رهبر کره شمالی) اطلاع رسانی می‌شود.البته مشخص نیست اخباری که در سایت روزنامه رودونگ سینام تا چه حد به واقعیت نزدیک است.

اینترنت کره شمالی کند و ساده است:

چون سایت های کره شمالی تلاش دارند تا از سایتهای مشابه خارجی و غربی الگوبرداری نکنند،  کاملا مشخص است که مال کره شمالی است.در مورد سرعت  اینترنت کره شمالی نیز باید بگوییم که بیشتر وب سایتها کند هستند.و اغلب بروزرسانی نمی شوند.

از دیگر سایت‌ های کره شمالی که کمتر به مسائل حکومتی می پردازد سایت Cooks.org.kp است که به غذاهای این کشور اختصاص دارد. در این سایت آدرس تمام رستوران‌های مهم کره شمالی مانند اوکریوگوان و پیونگ یانگ داگ میت وجود دارد. شاید غذاهای این رستوران‌ها برای دیگران خیلی خوشمزه به نظر نرسد اما این سایت آنها را بسیار خوشمزه توصیف می کند.

البته کره شمالی سایتی هم مخصوص دوستداران سینما دارد  که فیلم‌های کره شمالی را معرفی می‌کند. هم اکنون جشنواره بین‌المللی فیلم پیونگ یانگ در این کشور در حال برگزاری است و این سایت نیز اخبار این فستیوال فیلم را پوشش می‌دهد.

البته شبکه داخلی کره شمالی که به اینترنت وصل نیست بهتر می تواند وضعیت اینترنت این کشور را مشخص کند که اطلاعات زیادی ارآن در دسترس نیست.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *