#


سونی و معرفی اکسپریا ایکس ای وان پلاس

اکسپریا
11 دسامبر 2017 بدون نظر 1423 بازدید

سونی و معرفی اکسپریا ایکس ای وان پلاس

سونی و معرفی اکسپریا ایکس ای وان پلاس

سونی یک کمپانی ژاپنی فعال در زمینه تولیدات دیجیتال و گوشی های هوشمند است که در نمایشگاه ایفا۲۰۱۷ توانست دو گوشی پرچمدار را معرفی کند که با نام ایکس زد وان و ایکس زد وان کامپکت در اختیار مشتریان قرار می گیرند. در این نمایشگاه کمپانی سونی یک گوشی میان رده را نیز معرفی کرد که نام آن ایکس ای وان پلاس می باشد و در زمره گوشی های میان رده نمونه خوبی به شمار می رود. با توجه به اینکه کمپانی های چینی و کره ای بازار گوشی های میان رده را در دست خود دارند اما این گوشی برای کمپانی سونی می تواند کارایی خوبی را داشته باشد.

در این مقاله قصد داریم به صورت خلاصه وار به بیان مشخصات این گوشی میان رده جدید بپردازیم تا کاربران گوشی های هوشمند آشنایی بیشتری با این محصول داشته باشند.

اکسپریا

اکسپریا

طراحی به کار رفته در مورد ایکس ای وان پلاس سونی

سونی در مورد طراحی این مدل از گوشی های میان رده خود همچون سابق عملکرده و یک طراحی تکراری را برای آن در نظر گرفته است. بدنه این گوشی همچون سابق چند تکه است و در قسمت های پائینی و بالایی صفحه نمایش آن حاشیه های بسیار زیادی در نظر گرفته شده است که در طراحی امروزه که برای گوشی های پرچمدار دیگر کمپانی ها استفاده می شود و هیچ حاشیه ای در خصوص آن ها وجود ندارد این طراحی چندان زیبا به نظر نمی رسد.

سونی در کناره های این مدل از گوشی های خود هیچ حاشیه ای ندارد و حاشیه های کناری آن به صورت نیم دایره است که موجب شده محل مناسبی برای قرار دادن کلیدها در نظر گرفته شود. در مورد این گوشی وزن زیادی در نظر گرفته شده است که وزن آن به۱۹۰ گرم می رسد که با وجود صفحه نمایش۵.۵ اینچی خود از دیگر تولیدات این کمپانی سنگین تر می باشد. باتری ای که در طراحی این گوشی به کار رفته موجب شده تا وزن آن زیاد باشد.

یکی از نکات منفی که در مورد ایکس ای وان پلاس باید ذکر کنیم این است که طراحی آن به صورت یکپارچه نیست و جنس های متنوعی در طراحی بدنه آن به کار رفته است. کلید هایی که برای تغییر حجم صدا در این گوشی وجود دارند در لبه سمت راست آن تعبیه شده اند. لبه سمت چپ این گوشی شاهد حضور درگاه سیم کارت و کارت حافظه می باشد که برای باز کردن این درگاه نیازی به پین های مخصوص ندارید و می توانید به راحتی آن را بازکنید.

کمپانی سونی در خصوص این گوشی هوشمند از حسگر اثر انگشت استفاده کرده است که به عنوان یک مزیت برای گوشی هایی که در سال۲۰۱۷ وارد بازار می شوند به شمار می آید. حسگر اثر انگشتی که در این گوشی میان رده سونی وجود دارد با کلید پاور آن ترکیب شده است و همچون دیگر پرچمداران این کمپانی محل قرار گیری آن لبه سمت راست می باشد.

در این گوشی میان رده از اسپیکر استریو استفاده نشده است و این کمپانی تنها یک اسپیکر در قسمت پائینی گوشی به کار برده است. در خصوص درگاه یو اس بی هم باید بگوئیم خوشبختانه سونی آن را نیز در این مدل از گوشی های خود در نظر گرفته است و یو اس بی نوع سی را نیز در آن تعبیه کرده است.

اکسپریا

اکسپریا

صفحه نمایش ایکس ای وان پلاس

در خصوص صفحه نمایشی که کمپانی سونی در این مدل از گوشی های خود به کار برده باید بگوئیم یک نمایشگر۵.۵ اینچی می باشد که نسبت تصویر آن۱۶ به ۹ می باشد. در خصوص این صفحه نمایش رزولوشن تمام اچ دی به کار رفته است که تراکم پیکسلی آن۴۰۱ پیکسل بر اینچ است. سونی همچون گذشته از یک پنل IPS LCD در گوشی میان رده ایکس ای وان پلاس استفاده کرده است.

صفحه نمایش این گوشی توانسته هفتاد و یک درصد از پنل جلویی این گوشی را به خود اختصاص دهد. اگر بخواهید تصاویر و متونی که در گوشی شما به نمایش در می آید را بهتر و با کیفیت بالا ببینید می توانید از این گوشی استفاده نمائید چرا که در زمینه نمایش آن ها تصاویر را زنده و شارپ به کاربر نشان می دهد.

با وجود زنده تر نشان دادن تصاویر این گوشی در زیر نور خورشید نمی تواند تصاویر را به خوبی نشان دهد و این مساله یکی از نکات منفی برای آن به شمار می رود.

اسپیکر تعبیه شده برای ایکس ای وان

یکی از مواردی که همیشه سونی در خصوص پرچمداران خود به  به کار برده استفاده از اسپیکرهای استریو می باشد. کاربران گوشی های سونی انتظار داشتند در این مدل از گوشی های سونی نیز شاهد اسپیکر استریو باشند اما اینگونه نیست ولی علیرغم اینکه اسپیکر به کار رفته در آن استریو نیست ولی صدای واضح و رسایی را از آن ها می توان شنید. خروجی صدای بلند این اسپیکر به کار رفته در ایکس ای وان پلاس موجب شده تا کمی از دیگر رقبای همرده خود بهتر به نظر برسد و این نکته را می توان یک ویژگی مثبت برای این گوشی در نظر گرفت.

اکسپریا

اکسپریا

دوربین ایکس ای وان پلاس

کمپانی سونی با وجود تبحری که در ساخت سنسورهای دوربین دارد اما در هیچ کدام از گوشی های هوشمند خود از دوربین قوی استفاده نکرده است. این کمپانی در خصوص ایکس ای وان پلاس از سنسور۲۳ مگاپیکسلی استفاده کرده است.

در خصوص دوربین سلفی هم باید بگوئیم از دوربینی هشت مگاپیکسلی که دارای قابلیت فوکوس خودکار است استفاده کرده است. سونی از فوکوس خودکار در مورد دوربین پشتی این گوشی نیز استفاده کرده است. اپلیکیشنی که در مورد دوربین این گوشی وجود دارد بسیار ساده و آسان می باشد و درک آن برای هر فردی راحت است.

باتری به کار رفته در ایکس ای وان پلاس سونی

کمپانی ژاپنی سونی از یک باتری بزرگ در مورد این مدل از گوشی های میان رده خود استفاده کرده است که بزرگی باتری موجب شده کمی وزن آن بالاتر از دیگر تولیدات این کمپانی باشد. باتری ایکس ای وان پلاس۳۴۳۰ میلی آمپر ساعتی است و پردازنده به کار رفته در این گوشی هلیو پی۲۰ می باشد.

گوشی ایکس ای وان پلاس سونی از قابلیت شارژ سریع نیز پشتیبانی می کند و پردازنده به کار رفته در این مدل از گوشی های سونی می تواند عملکرد خوبی را برای این گوشی به همراه داشته باشد. شارژدهی این گوشی بسیار مناسب می باشد و کاربران می توانند در صورت شارژ کامل آن می توانند یک روز کامل از آن استفاده کرده و کارهای روزمره خود را انجام دهند بدون اینکه نگران اتمام شارژ گوشی خود باشند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *