#


سال۲۰۱۷ و عرضه بیشترین گوشی هوشمند به وسیله هواوی در بازار چین

3 فوریه 2018 بدون نظر 1767 بازدید

سال۲۰۱۷ و عرضه بیشترین گوشی هوشمند به وسیله هواوی در بازار چین

سال۲۰۱۷ و عرضه بیشترین گوشی هوشمند به وسیله هواوی در بازار چین

هواوی یکی از کمپانی های فعال در عرصه تولید گوشی های هوشمند است که چندین سال است فعالیت خود را در کشور چین آغاز کرده است. این کمپانی توانسته در طول سال هایی که فعالیت داشته گوشی های خوب و با کیفیتی را روانه بازار کند و در حال حاضر نیز موفق شده در سال۲۰۱۷ گوشی های بسیاری را به فروش برساند. موسسه تحقیقاتی کانتر پوینت ریسرچ طی گزارشی که به تازگی منتشر کرده است که در آن اطلاعاتی در خصوص میزان فروش گوشی های هوشمند ارائه کرده است که البته این میزان تنها در بازار چین می باشد. این موسسه تحقیقاتی در مورد فروش گوشی های هوشمندی که در سال۲۰۱۷ توانسته اند به بالاترین میزان فروش دست پیدا کنند اطلاعات جامعی را منتشر نموده است و این میزان را در بازار چین تفسیر کرده است.

این موسسه تحقیقاتی در گزارشی که به تازگی منتشر کرده است موفق شده تا نام کمپانی هایی که در این بازار حضور داشته اند را بر اساس میزان فروش رده بندی نماید. در این گزارش وضعیتی که کمپانی های مختلف در سال گذشته داشته اند را مقایسه کرده است. علاوه بر این در گزارشی که از سوی کانتر پوینت ریسرچ مطرح شده است مشخص می شود کدام یکی از کمپانی ها موفق شده اند بالاترین میزان فروش گوشی های هوشمند را به خود اختصاص دهند و در رده بندی انجام شده به جایگاه بالاتری دست پیدا کنند.

در ابتدای این گزارش نموداری نشان داده شد که میزان فروش هر کدام از کمپانی هایی را که گوشی های خود را در سه ماه آخر سال گذشته وارد بازار چین کرده بودند مشخص کرده بود. کمپانی هواوی موفق شده در این مدت سه ماه بیشترین سهم از بازار فروش گوشی های هوشمند را به خود اختصاص دهد. سهمی که این کمپانی توانسته در فصل چهارم سال۲۰۱۷ را به نام خود کسب کند به میزان۱۹ درصد می باشد که در مقایسه با دیگر کممپانی ها به عنوان بالاترین درصد شناخته می شود. پس از کمپانی هواوی شرکت اوپو که یکی دیگر از شرکت های چینی فعال در عرصه محصولات دیجیتال است توانسته رده دوم را با سهم۱۷ درصدی از این بازار را به دست بیاورد.

در خصوص کمپانی اپل که یک کمپانی بسیار مطرح جهانی می باشد باید بگوئیم با شرکت ویوو در یک جایگاه قرار گرفته است و همپای این کمپانی محصولات خود را به فروش می رساند. کمپانی های اپل و ویوو توانسته اند در بازار چین۱۵ درصد از سهم بازار را که تنها برای سه ماهه پایان سال است برای خود کسب کنند و با این میزان فروش در جایگاه سوم قرار بگیرند.  کمپانی شیائومی نیز به عنوان یکی دیگر از شرکت های چینی موفق شده به سهم۱۴ درصدی از این بازار دست پیدا کند و علیرغم انتظار بالایی که از فروش محصولات خود داشته به این میزان نیز با امیدواری بسیار بسنده کرده است.

اگر بخواهیم بازه زمانی سه ماهه ای را که در سال۲۰۱۷ بوده نسبت به سال قبل از آن مقایسه کنیم باید بگوئیم تنها کمپانی های هواوی و اپل و همچنین کمپانی شیائومی موفق شده اند سهم بیشتری را از بازار فروش گوشی های هوشمند خود در مقایسه با مدت مشابهی که سال پیش از آن داشته افزایش داده و گوشی های هوشمند بیشتری را به فروش برسانند. این مساله در حالی می باشد که کمپانی اوپو نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن با یک درصد کاهش نیز روبرو بوده است. در کنار این کمپانی ویوو نیز موفق نشده است نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایشی برای فروش گوشی های هوشمند خود داشته باشد.

در کل باید بگوئیم هواوی توانسته در سال۲۰۱۷ میلادی میزان بیشتری از بازار چین را به گوشی های خود اختصاص دهد و این مساله از فروش گوشی های هوشمندی که در این سال به فروش رسانده است به خوبی نشان داده می شود. این کمپانی چینی موفق شده نسبت به مدت مشابه در سال۲۰۱۶ سهم فروش خود را به میزان سه درصد افزایش دهد که می توان گفت این میزان بسیار قابل توجه است و می تواند گزینه ای ایده آل برای آینده کاری این کمپانی به شمار برود.

کمپانی های ویوو و اوپو نیز به عنوان دو کمپانی چینی دیگر موفق شده اند نسبت به مدت مشابه در سال۲۰۱۶ میلادی میزان فروش گوشی های هوشمند خود را افزایش داده و به یک سهم قابل توجهی دست پیدا کرده اند. کمپانی اوپو موفق شده با سهم۱۸ درصدی خود در جایگاه دوم قرار بگیرد و ویوو نیز با۱۷ درصد از سهام این بازار به جایگاه سوم رضایت داده است.

کمپانی های اپل و شیائومی نیز به عنوان دو کمپانی فعال در زمینه تولیدات دیجیتال با یکدیگر رقابت دارند تا بتوانند در جایگاه چهارم قرار بگیرند. البته باید بگوئیم کمپانی اپل نسبت به مدت مشابه در سال۲۰۱۶ موفق به دریافت سهم بیشتری از بازار نشده است و نتوانسته میزان بیشتری از آیفون های خود را در این سال به فروش برساند.

در مقابل کوپرتینونشین ها کمپانی شیائومی موفق شده نسبت به مدت مشابهی که در سال۲۰۱۶ داشته سهم خود را یک درصد افزایش دهد و می توان گفت جایگاه چهارم این رده بندی را باید به این کمپانی اختصاص داد. با توجه به این مطالب که عنوان شد باید بگوئیم اپل تنها توانسته یازده درصد از سهم بازار چین را به فروش آیفون های خود اختصاص دهد که نسبت به سال پیش از آن هیچ تغییری نکرده است.

پیش تر اعلام کردیم که موسسه کانتر پوینت گزارشی را مطرح کرده است که در آن نام پرفروشترین گوشی های هوشمند سال۲۰۱۷ نیز ذکر شده است. کمپانی اوپو به عنوان یک کمپانی محبوب چینی موفق شده تا در سال۲۰۱۷ فروش بیشتری نسبت به دیگر کمپانی ها و محصولات عرضه شده آن ها داشته باشد که این مساله کمی موجب تعجب افراد می شود. گوشی هوشمند اوپو R9S این کمپانی توانسته در جایگاه نخست قرار بگیرد و پس از آن آیفون۷ اپل به عنوان دومین گوشی هوشمند پر فروش در بازار چین شناخته می شود. کمپانی ویو هم بیکار نبوده و موفق شده تا جایگاه سوم را در بازار چین به گوشی هوشمند ویوو ایکس۹ خود اختصاص دهد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *