#


ریزر بلید استلث لپ تاپی فوق باریک در دنیای تکنولوژی

4 ژانویه 2018 بدون نظر 1523 بازدید

ریزر بلید استلث لپ تاپی فوق باریک در دنیای تکنولوژی

ریزر بلید استلث لپ تاپی فوق باریک در دنیای تکنولوژی

افرادی که به استفاده از لپ تاپ های ریزر علاقه مند هستند می توانند به سراغ لپ تاپ ریزر بلید استلث بروند که علاوه بر طراحی زیبا و منحصر بفرد خود بسیار باریک است و در طراحی آن از پردازنده نسل هفتمی اینتل استفاده شده است. اگر با دنیای گیمرها آشنایی داشته باشید متوجه می شوید که ریزر و کلیه تولیدات آن یک برند شناخته شده است؛ این برند آمریکایی توانسته با تولیدات با کیفیت خود در اغلب خانه ها وارد شود و مورد استفاده علاقه مندان قرار بگیرد.

این برند آمریکایی همیشه سعی کرده در تولیدات خود کیفیت بالایی را در نظر بگیرد و تا کنون نیز در این امر موفق عمل کرده است. اما همه می دانیم تولید لپ تاپی که علاوه بر کیفیت بالا ابعاد کوچکی نیز داشته باشد کمی سخت است و این دشواری زمانی خود را بیشتر نشان می دهد که بخواهید محصولی با وزن بسیار سبک نیز طراحی کنید.

برند ریزر لپ تاپی به نام بلید استلث را که دارای صفحه نمایشی۱۲.۵ اینچی می باشد به همراه بدنه ای فلزی و تراشه نسل هفتم اینتل را طراحی کرده است که یکی از لپ تاپ های اولترابوک به شمار می رود. این لپ تاپ جدید ریزر کارت گرافیک جداگانه ندارد و همین مساله موجب شده کاربران با اولترابوکی که بر اساس ویندوز عمل می کند روبه رو باشند.

آینده لپ تاپ ها به اولترابوک ها بستگی زیادی دارد و کمپانی های بسیاری سعی خواهند کرد تا تولیداتی سبک و بسیار باریک را وارد بازارهای جهانی نمایند. در ادامه می خواهیم کمی بیشتر با لپ تاپ جدید ریزر آشنا شده و بدانیم آیا این لپ تاپ می تواند پاسخگوی خوبی برای کاربران باشد و یا اینکه باید به دنبال گزینه ای بهتر باشیم.

طراحی بلید استلث ریزر

زمانی که به صفحه نمایش۱۲.۵ اینچی بلید استلث توجه کنید طول زیادی که برای آن در نظر گرفته شده موجب جلب توجه شما خواهد شد. طول این لپ تاپ۳۲۱ میلی متر است که در مقایسه با مک بوک پرو۱۳ اینچی اپل نیز بسیار بلندتر دیده می شود. این لپ تاپ نسبت به نسل قبلی خود در خصوص شاسی ها هیچ تغییری پیدا نکرده است.

ریزر در ساخت این لپ تاپ نیز سعی کرده کیفیت بالایی را در نظر بگیرد. این لپ تاپ از نظر طراحی کلی شباهت بسیار زیادی به لپ تاپ های گیمینگی دارد که به وسیله ریزر تولید شده است. ریزر برای اینکه کیفیت بالایی را در ساخت این لپ تاپ جدید به کار بگیرد از رنگ مشکی که به صورت مات است در کنار شاسی محکم استفاده کرده است.

بر روی درب این لپ تاپ می توانید به مانند دیگر محصولات ریزر لوگوی آن را ببینید که به زیبایی بر روی آن جاخوش کرده است. افرادی که اهل بازی کردن نیستند می توانند وجود لوگوی سبز در میان رنگی که یکسر مشکی است نپسندند. زمانی که این لپ تاپ روشن می شود لوگو نیز روشن می شود و رنگ آن روشن تر از همیشه دیده خواهد شد.

در طراحی بدنه این لپ تاپ لبه های آن به تیزی دیده می شوند اما بر خلاف لبه ها گوشه های چهار طرف آن دارای انحنای مناسبی است. خطوطی که بر روی درب لپ تاپ وجود دارد موجب شده تا زیبایی ظاهری آن بسیار بالا رود. زمانی که به این لپ تاپ نگاه کنید ابعاد آن بیش از اندازه بزرگ به نظرتان خواهد آمد اما اگر آن را در دست بگیرید متوجه سبکی آن خواهید شد.

ضخامت لپ تاپ استلث به میزان۱۳ میلی متر است و وزن آن به۱.۳ کیلوگرم می رسد که برای یک لپ تاپ بسیار سبک به نظر می رسد. از آنجایی که ظرفیت باتری این لپ تاپ افزایش قابل توجهی نسبت به مدل پیش از ان داشته به همین دلیل کمی ضخامت و وزن آن نیز بیشتر شده است که البته بازهم می توان آن را گزینه ای ایده آل دانست.

زمانی که قصد بازکردن درب بلید استلث را داشته باشید دیگر به مانند بسیاری از لپ تاپ های گذشته نیازی به نگه داشتن قسمت زیرین آن ندارید و درب این لپ تاپ به سادگی و تنها با یکدست باز خواهد شد. در زیر بلید استلث نوارهایی در نظر گرفته شده است که موجب می شود بدون هیچ گونه لیز خوردن درب آن را باز کنید.

یکی از مواردی که موجب می شود نسبت به استلث احساس ناامیدی پیدا کنید وجود حاشیه های بسیاری است که در اطراف صفحه نمایش ان دیده می شود. میزان این حاشیه ها در کناره های نمایشگر به۲۳ میلی متر می رسد و این میزان برای یک اولترا بوک که قصد رقابت با غول های این عرصه دارد مورد جالبی نمی باشد.

این دستگاه دارای لولای سیاهی است که از جنس پلاستیک است اما با این وجود هیچ گونه آسیبی به ظاهر آن وارد نکرده است و این قسمت محل قرار گیری ماژول WLAN می باشد؛ البته لولاهای به کار رفته در این لپ تاپ عملکرد بسیار خوبی داشته اند و موجب شده اند تا صفحه نمایش دستگاه به هیچ وجه لق نزند.

در کنار صفحه کلید این دستگاه اسپیکرها گنجانده شده اند و رنگ مشکی ماتی که در ان به کار رفته موجب شده تا محل قرار گیری اسپیکر زیاد در دیدرس نبوده و ظاهر زیبای آن را حفظ نماید. در این لپ تاپ زیبا دو خروجی هوا نیز در پشت لولاها علاوه بر خروجی های موجود در پشت دستگاه قرار دارد که موجب می شود تهویه هوای دستگاه بهتر انجام شود.

در لبه جلویی دستگاه در بخش راست آن چراغ ال ای دی کوچکی قرار داده شده است که وضعیت دستگاه را به کاربر نشان می دهد. اثر انگشت کاربر به شکلی قابل توجه بر روی بدنه دستگاه که به رنگ مشکی است خود را نشان می دهد.

نمایشگر بلید استلث

پنل استفاده شده در بلید استلث از انواع پنل های شارپ می باشد که به نام ایگزو معروف هستند. پنلی که در این لپ تاپ به کار گرفته شده قبلا هم در محصولاتی نظیر آیپدهای اپل و محصولات کمپانی دل استفاده شده است. رزولوشن این نمایشگر۲۵۶۰ در۱۴۴۰ می باشد و تراکم پیکسل در نظر گرفته شده برای آن۲۳۵ پیکسل است که برای یک لپ تاپ می تواند بسیار مناسب باشد. این لپ تاپ زیبا در مورد نمایشگر خود اندازه مناسبی ندارد و آیتم هایی که ویندوز۱۰ دارد در حالت استاندارد خود به صورت بسیار کوچکی دیده می شود.

صفحه نمایش این لپ تاپ به صورت لمسی کار می کند و و می تواند کلیه دستورهای لمسی کاربران را اجرا نماید. نمایشگر مورد استفاده در این لپ تاپ از نوع براق می باشد که در برخی مواقع بازتاب نور در آن موجب می شود تا کاربر دچار مشکل شود. زاویه دید صفحه نمایش این لپ تاپ مناسب است و می تواند رضایت کاربران را جلب نماید. رنگ ها در این نمایشگر به صورت کیو اچ دی نشان داده می شوند و رنگ مشکی نیز با عمق بسیار زیادی دیده می شود.

ترک پد و صفحه کلید بلید استلث

ریزر در زمینه تولید کیبورد و ماوس هایی که مخصوص بازی های رایانه ای است فعالیت های گسترده ای دارد به صورتی که گیمر ها با کلیه تولیدات این برند آمریکایی آشنایی کاملی دارند. این برند توانسته به عنوان یکی از نخستین برندهایی باشد که از نور پس زمینه در خصوص لپ تاپ های خود استفاده کرده است. این برند در خصوص کیبوردهای خود از قابلیت شخصی سازی استفاده کرده است.

صفحه کلید لپ تاپ جدید ریزر تفاوت بسیاری با کیبورد لپ تاپ های دیگر دارد و مشکلاتی نیز در آن دیده می شود که یکی از مهمترین آن ها ارتفاع کمی است که کلید پس از آن که فشرده می شود پائین می رود. این مشکل نمی تواند برای این اولترا بوک چندان خوشایند باشد و مسلما موجب نارضایتی کاربران خواهد بود. نبود بازخورد مناسب در تایپ نیز می تواند به تجربه کاربر در زمینه تایپ آسیب بزند.

این دستگاه در مورد فاصله بین کلیدهای پلاستیکی اندازه مناسب را رعایت کرده است و می توان گفت وجود این کلیدها برای لپ تاپی با این مشخصات کاملا ایده آل می باشد. در خصوص این صفحه کلید ریزر ادعا کرده قابلیت پشتیبانی از۱۶.۸ میلیون رنگ را دارا می باشد.

دوربین بلید استلث

در این لپ تاپ از دوربین دو مگاپیکسلی استفاده شده است که می توان از آن تنها برای چت های ویدئویی استفاده کرد. اگر بخواهید ویدئوهایی را ضیط کنید که کیفیت خوبی داشته باشد این دوربین قادر است ویدئوها را به صورت تمام اچ دی ضبط کند. رنگ هایی که در تصاویر ضبط شده وجود دارد در حد متوسطی می باشد و نمی توان از آن انتظار تصاویر شارپ را داشت.

باتری بلید استلث

یکی از مواردی در خصوص هر لپ تاپی باید بسیار به آن توجه کرد باتری آن می باشد. ظرفیت باتری این دستگاه بیست درصد افزایش داشته است و بر روی کاغذ میزان ظرفیت آن۵۳.۶ وات ساعتی می باشد که برای لپ تاپی با این ابعاد و نمایشگر چندان جالب به نظر نمی رسد. این باتری در مقایسه با رقبای خود بسیار ضعیف عمل می کند و این مساله به عنوان یکی از نکات منفی این دستگاه شناخته می شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *