#


ردمی نوت A5 شیائومی و نگاهی کوتاه به آن

15 مارس 2018 بدون نظر 1735 بازدید

ردمی نوت A5 شیائومی و نگاهی کوتاه به آن

فبلت ردمی نوت۵ ای شیائومی و بررسی کوتاه آن

ردمی نوت ۵A، به عنوان محصولی رده پائین است که به وسیله کمپانی شیائومی تولید شده است که در مقایسه با برچسب قیمتی پائینی که دارد، تجربه ‌ی کاربری بسیار خوبی را برای کاربران فراهم می کند.

کمپانی شیائومی در سال۲۰۱۰ فعالیت خود را آغاز کرده و تابه حال توانسته محصولات بسیار خوب و ارزان قیمتی را تولید نماید. این کمپانی توانسته در کشور چین فعالیت خود را بسیار خوب آغاز کند و در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگ ترین فروشنده گوشی های هوشمند در بازارهای بزرگی مانند هند تبدیل شده است. این کمپانی در نوامبر سال۲۰۱۷ محصولی فبلت ردمی نوت۵ ای را برای کنترل در مورد بازار محصولات پائین رده رونمایی کرده و وارد بازارهای جهانی کرد. در بازارهای هندوستان این محصول به نام ردمی وای وان معرفی شده است. در این مقاله قصد داریم در خصوص ردمی نوت۵ ای کمی صحبت کرده و بررسی خلاصه ای در خصوص این فبلت جدید شیائومی داشته باشیم.

طراحی ردمی نوت۵ ای

زمانی که برای نخستین بار به ردمی۵ ای نگاه کنید طراحی ظاهری آن را بسیار شبیه به نسل قبلی خواهید دید. در ساخت این گوشی پائین رده از پلاستیک استفاده شده است و اثری از فریم و قاب فلزی در این گوشی هوشمند دیده نمی شود. البته ناگفته نماند استفاده از پلاستیک مات اصلا به دلیل کیفیت پائین گوشی نمی باشد و این گوشی هوشمند با هدف القای حس پریمیوم تولید نشده است اما می تواند با طراحی زیبای خود حس یک کالای زیبا و با کیفیت را برای کاربران خود فراهم کند. قاب پشتی و فریم دستگاه به شکل یکپارچه در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و این مساله نشان دهنده تصمیم درست این کمپانی می باشد.

در این گوشی هوشمند از صفحه نمایش۵.۵ اینچی استفاده کرده که دارای نسبت تصویر۱۶ به۹ می باشد و توانسته حدود۷۱.۵ درصد از پنل جلویی گوشی را به خود اختصاص دهد. علیرغم بسیاری از گوشی هایی که با این گوشی هوشمند در یک رده قرار دارند شیشه گوریلا گلس۳ به عنوان محافظت کننده صفحه نمایش آن می باشد. قسمت پائین صفحه نمایش این گوشی هوشمند بدون هیچ استفاده ای باقی مانده و کلیدهای خازنی ناوبری اندروید در این بخش از گوشی تعبیه شده اند. شیشه ای که در پنل جلویی دستگاه وجود دارد به وسیله یک نوار سفید رنگ به فریم پلاستیکی که از پشت دستگاه کشیده شده متصل گشته است.

 

با وجود اینکه در طراحی این گوشی هوشمند از پلاستیک استفاده شده و ابعادی که دارد وزن آن بسیار مناسب می باشد و با توجه به اعلام کمپانی تولید کننده وزن آن۱۵۰ گرم می باشد. انحنایی که برای لبه های پشتی این گوشی در نظر گرفته شده بسیار کم می باشد که همین مساله موجب می شود راحت تر در دست قرار بگیرد. اما با تمام این موارد به راحتی نمی توان گوشی را به سادگی در دست گرفت و انجام این کار چندان ساده نخواهد بود. کلیدهای پاور و حجم صدا به مانند بسیاری از گوشی های تولید شده این کمپانی در لبه سمت راست گوشی قرار دارد و محل مناسبی برای قرارگیری آن ها در نظر گرفته شده است. شیاری که برای سیم کارت گوشی در نظر گرفته شده علاوه براین اینکه می تواند دو سیم کارت نانو را در خود جای دهد به عنوان گزینه ای مناسب برای افزایش ظرفیت حافظه نیز به کار برده می شود. کاربران این گوشی های هوشمند این امکان را دارند که کارت های میکرو اس دی با ظرفیت۱۲۸ گیگابایت را در داخل گوشی قرار داده و استفاده نمایند.

در کناره های درگاه میرو یو اس بی دو خروجی مشبک تعبیه شده است که یکی از آن ها جهت خروج صدای اسپیکر در نظر گرفته شده و خروجی دوم جهت به وجود آوردن تقارن تعیین شده است. در لبه بالایی این گوشی هوشمند جک۳.۵ میلی متری صدا در کنار فرستنده اینفرارد قرار داده شده است. این فرستنده می تواند برای کنترل لوازم صوتی و تصویری و لوازم خانگی دیجیتالی و همینطور میکروفون ثانویه برای حذف نویز صدا به کار گرفته شده است. این نسخه از گوشی های هوشمند شیائومی بدون حسگر اثر انگشت می باشد در حالی که در نسخه ی پرایم این حسگر در نظر گرفته شده است.

صفحه نمایش

صفحه نمایش به کار رفته در این گوشی هوشمند۵.۵ اینچ می باشد و نسبت ابعاد تصویر آن۱۶ به۹ می باشد. تراکم پیکسل در نظر گرفته شده برای این صفحه نمایش اچ دی در حدود۲۷۰ پیکسل بر اینچ می باشد که با در نظر گرفتن پائین رده بودن این گوشی طبیعی دیده می شود. دور صفحه نمایش این گوشی هوشمند نوار سیاه رنگی دیده می شود که در بیشتر گوشی های چینی وجود دارد و هنگامی که صفحه نمایش روشن است به زیبایی آن آسیب وارد خواهد کرد البته ناگفته نماند که این نوار در هنگام خاموش بودن صفحه نمایش موجب می شود تا کم حاشیه تر به نظر برسد.

دوربین ردمی نوت۵ ای

دوربین به کار رفته در این گوشی هوشمند دارای سنسور۱۳ مگاپیکسلی می باشد که در پشت لنزی با دیافراگم f/2.2 قرار داده شده است. این دوربین دارای فوکوس خودکار تشخیص فاز می باشد که در کنار آن فلش ال ای دی تکی و فوکوس سریع بر روی سوژه نیز در نظر گرفته شده که موجب می شود در محیط تاریک نیز تصاویر بسیار با کیفیت و خبی ثبت شود. این گوشی هوشمند قابلیت ثبت تصاویر اچ دی آر را نیز دارا می باشد که در حالت تصویربرداری خودکار قابلیت تنظیم از سمت راست رابط کاربری را دارا می باشد.

دوربین تعبیه شده در این دستگاه می تواند تصاویر بسیار با کیفیتی را ثبت نماید و در محیط های تاریک دارای عملکرد بسیار متوسط می باشد و همین مساله می تواند طراوت رنگ ها را کم کند. دوربین سلفی این گوشی دارای سنسور۵ مگاپیکسلی با لنز f/2.0می باشد و می تواند تصاویر سلفی خوبی را در وضعیت نوری مناسب ثبت کنداما این دوربین نیز در محیط های تاریک به مانند دوربین اصلی به دلیل افزایش نویز نمی تواند تصاویر بسیار خوب و با کیفیتی را ثبت نماید.

باتری ردمی نوت۵ ای

گوشی رده پائین شیائومی دارای باتری با ظرفیت۳۰۸۰ میلی آمپر ساعتی می باشد که با در نظر گرفتن صفحه نمایش اچ دی و تراشه کم مصرفی که در آن به کار رفته بر روی کاغذ می تواند ظرفیت مناسبی برای این گوشی به شمار یم رود. البته ناگفته نماند احتمال این وجود دارد که لیتوگرافی۲۸ نانومتری تراشه در مورد شارژدهی گوشی تاثیر منفی داشته باشد. البته عوامل دیگری نیز بر روی شارژدهی گوشی تاثیر دارد که نوع کاربری و میزان روشنایی صفحه نمایش و همچنین دمای گوشی را می توان نام برد. یکی دیگر از مواردی که می تواند تاثیر بسزایی در شارژدهی گوشی داشته باشد نوع پنلی است که در آن تعبیه شده است. گوشی هوشمند ردمی نوت۵ ای در آزمایش پخش فیلم توانست عملکرد متوسطی را از خود نشان بدهد و در کاربری های روزانه به دلیل داشتن صفحه نمایش اچ دی خود قابلیت این را دارد که یک روز کامل شارژ را نگه دارد. با وجود اینکه تراشه اسنپدراگون۴۲۵ در این گوشی به کار رفته و قابلیت شارژ سریع Quick Charge 2.0را دارا می باشد اما شارژری که به همراه این گوشی قرار دارد از نوع عادی آن می باشد و این مساله موجب شده تا شارژ کامل گوشی از صفر تا صد در حدود دو تا سه ساعت طول بکشد.

در خصوص این گوشی هوشمند نکات مثبت و منفی بسیاری مطرح شده که از بین نکات مثبت آن می توان به بدنه با کیفیت بالا و داشتن عملکرد بسیار مناسب در استفاده روزانه و داشتن صفحه نمایشی با روشنایی مناسب را نام برد. اما این گوشی هوشمند نیز به مانند بسیاری از گوشی های دیگر این کمپانی دارای نکات منفی می باشد که می توان به شارژدهی متوسط آن و عرضه با نسخه هفتم اندروید و نبودن شارژر سریع Quick Charge اشاره کرد. این موارد موجب شده اند تا گوشی هوشمند ردمی نوت۵ ای به عنوان یک محصول پائین رده و با قیمت کم شناخته شود که می تواند مورد استفاده روزانه قرار گرفته و برای انجام کارهای روزانه کاربران گزینه ای مناسب به شمار می آید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *