#


بررسی ربات های هوشیار و کاربرد ان ها

24 ژانویه 2019 بدون نظر 1997 بازدید

بررسی ربات های هوشیار و کاربرد ان ها

ربات های قادرند کارها را اسان کنند و ان ها اشتباهاتی که انسان ها دارند را انجام نمی دهند و کاری عاری از خطا دارند. امروزه علم در زمینه های مختلفی پیشرفت کرده اند و در جاهای زیادی استفاده می شود. ربات ها با گذش زمان درحال زیاد شدن اند و می توانند بسیاری از کارهای انسان را انجام دهند. دارپا توانسته است تابه بهره گیری از مغز حشرات رباتی را بسازد که به ان ربات های هوشیار می گویند.

ربات های هوشیار

علت این کار این است که ویژگی های مغز حشرات در گسترش نمونه های جدید از هوش مصنوعی است. هم چنین با بهره گیری از مغز حشرات می توان مفهوم های نوینی را درباره هوشیاری گفت.

دارپا مدیر پروژه های زیادی بوده است و در این زمینه شهرت زیادی دارد. دارپا را یکی از بازوهای کشور امریکا می دانندکه سرمایه های زیادی را دریافت می کند. یکی از حوزه هایی که دارپا در ان کار می کند ساختن ویژگی های کامپیوتری است که این امکان وجود داشته باشد که بتوان مغز انسان را برنامه ریزی کرد.دارپا در تلاش است تا فاصله هایی که میان مغز انسان و حشرات وجود دارد تا حذف کند.

به تازگی طی تحقیقاتی که در دارپا برای بهبود و ترمیم  بدن سربازان صورت گرفته است در این تحقیقات محققان تلاش کرده اند تا خاطرات را به مغز موش ها ارسال کنند.

مدیر این تحقیق بیان کرده است که با بهره گیری از کدهایی به صورت عصبی می توان توانایی هایی را به مغز سایر موجودات ارسال کرد.او سوالی را مطرح کرده است که اگر کدعصبی را تکی شناسایی کنیم ایا خواهیم توانست ان را به فرد دیگری بفرستیم ؟ احتمال می رود که ممکن باشد.

دارپا از همه شرکت ها خواسته است تا طرح های خود را پیشنهاد کنند طرحی که دارپا ان را تایید کند می تواند جایزه ای برابر یک میلیون دلار دریافت کند. افراد باید ازمون هایی را روی طرح موردنظرشان برای عملی کردن نقشه مغز حشرات انجام دهند هم چنین برای ثابت کردن این مفهوم نیز باید پلتفرمی را طراحی کنند که برای ساختن سخت افزار پرقدرت هوش مصنوعی از مغز حشرات استفاده می کند.

شاید فکر کنید طرح دارپا خیلی ایده ال است همین طرح ها نشان می دهد که دارپا علاقه زیادی به شناخت رازهای مغز دارد.

ربات انسان نمای سوفیا

این ربات های انسان نما را شرکتی در هنگ کنگ طراحی کرده است و سپس نیز ان را گسترش داده است هم چنین از نظر ظاهری نیز بسیار شبیه به انسان است . این ربات می تواند حالت های چهره مانند لبخند زدن و اخم کردن را به خوبی انجام دهد. این ربات ها هم چنین دیگر قابلیت های پیچیده ای هم دارند که از جمله ان ها درک احساسات انسان است. این ربات سوفیا نام دارد و تعداد زیادی از حس های انسان را می تواند بیان کند و یا حتی از روی حالت چهره فرد مقابل می تواند احساسات وی را درک کند. این ربات حتی ملیت هم دارد و جز اولین ربات های دارای ملیت است . سوفیا در ۲۷ اکتبر تابعیت عربستانی را دریافت کرده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *