#


معرفی ربات های همدم و کارایی ان ها در زندگی

ربات های همدم
21 ژانویه 2019 بدون نظر 2357 بازدید

معرفی ربات های همدم و کارایی ان ها در زندگی

ربات همدم اصطلاحا به ربات هایی گفته می شود که بتواند همدم انسان چه در سالمندی و چه در کودکی باشد. این ربات ها مانند دوست اجتماعی انسان می توانند باشند.

تولیدکنندگان این ربات ها درتلاش اند تا ربات هایی را بسازند که هر چه بیش تر به انسان ها شبیه باشند.ربات های همدم نیز از همین ایده ان ها شکل گرفته است. ساخت ربات هایی که بتواند کارهای زیادی را شبیه به کارهای انسان انجام دهد گاهی اوقات ممکن است ان قدرها حس خوبی را به فرد القا نکند. همین احساس باعث شده است تا عده ای برای ساختن این ربات ها مردد شوند.

ربات های همدم

ربات همدم برای سالمندان

نام این ربات ElliQ است. در این ربات ها از هوش مصنوعی استفاده می شود . ساختن این ربات ها به گونه ای است که سازندگان می خواهند شباهتی را به ربات ها نداشته باشد و بسیار شبیه به انسان باشد. ربات های همدم مسلما باید ظاهری دوست داشتنی داشته باشند و شخصیتی درخور داشته باشد تا بتواند نقش همدم را برای سالمندان به خوبی بازی کند.

به عبارتی می توانیم بگوییم الی کیو نوعی از صفحه نمایش های هوشمند است که قادر است دستورات صوتی را اجرا کند. هم چنین دارای دوربینی است که قادر خواهید بود با استفاده از ان تماس ویدئویی بگیرید و فرد مقابل را روی صفحه نمایش ببینید.

ربات الی کیو برای این که محیط اطراف را یاد بگیرد از دوربین هایی استفاده می کند که از تکنولوژی بینایی کامپیوتری برخوردارند. این پروژه می خواسته است تا حس تنهایی افراد را برطرف کند و به استقلال افراد سالمند نیز کمک کند. همان طور که گفتیم این ربات قادر است تا به دستورات صوتی پاسخی بدهد و درنهایت هشدار و توضیحات دیگر را نیز به کاربر ارائه دهد.

دراصل این ربات برای سالمندان ساخته شده است و در این زمان سایر افراد هم قادرند تا وضعیت منزل را کنترل کنند و از این که همه شرایط برای سالمند است ،مطمئن شوند.

این ربات هم چنین می تواند برای کاربر پیشنهاداتی را نیز ارائه کند برای مثال زمان داروها را به فرد یاداوری کند تا فراموش نشود و یا به پیاده روی برود و سایر کارها را برای سلامت بدن انجام دهد. این ربات قادر است تا با شبکه های اجتماعی و یا پیام رسانی نیز همگام شود. پس با کمک این ربات ها سالمندان می توانند تصویر و یا متن های خود را نیز در شبکه های اجتماعی به راحتی و بدون هیچ مشکلی منتشر کنند.

درست است که این گجت ویژگی های بسیار خوبی دارد اما مشکلی در این زمینه وجود دارد ان هم قیمت بالای ان است.قیمت این ربات برابر ۱۴۹۹ دلار است و انتظار داریم ۵۰ دلار هم برای حق اشتراک ان گرفته شود.اگر می خواهید این محصول را سفارش دهید باید بدانید که تا یک سال بعد از خرید ان می توانید از خدمات رایگان ان استفاده کنید.البته باید بدانید که هزینه خرید ان و هزینه های اولیه ان بالا است.

ربات همدم الی کیو از بقیه ربات های همدم ویژگی ها و توانایی های بیش تری دارد . ویژگی هایی مثل قدرت یادگیری با استفاده از بینایی و یا قابلیت خبردادن به اقوام در زمان های اضطراری از جمله قابلیت های بی نظیر ان است. البته هنوز هم بحث هزینه ان از مشکلات محسوب می شود.

اگر همه این ویژگی هایی که برای این ربات ها بیان شده است بتواند به خوبی کار خود را انجام دهد مسلما می تواند کمک های بسیار زیادی را به سالمندان بکند. همین ویژگی های جالب ان باعث خواهد شد تا مسئله قیمت ان زیاد به چشم نیاید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *