#


خروج تبلت ها از میدان رقابت با عرضه نمایشگرهای تاشوی دوگانه

6 ژانویه 2018 يك نظر 1639 بازدید

خروج تبلت ها از میدان رقابت با عرضه نمایشگرهای تاشوی دوگانه

خروج تبلت ها از میدان رقابت با عرضه نمایشگرهای تاشوی دوگانه

چند سالی است که بسیاری از کمپانی های فعال در عرصه دیجیتال تصمیم به ساخت دستگاه های تاشویی داشتند که بتوانند کاربردی دوگانه را دارا بوده و به جای دستگاه های مختلفی کارایی داشته باشند. در حال حاضر این ایده به مرحله عمل رسیده و احتمال بسیار دارد که در سال جاری نمونه های تکمیل شده این دستگاه ها وارد عرصه دیجیتال شود و کاربران بتوانند از آن ها استفاده نمایند.

تلفن های هوشمند دارای صفحه کلیدهایی هستند که به صورت مجازی کار می کند و در خصوص لپ تاپ ها تیز از طراحی تاشو استفاده شده است؛ با پیشرفت های عظیمی که در دنیای تکنولوژی به وجود آمده است نسل های بعدی تلفن های همراه هوشمند که وارد بازارهای تجاری می شوند از صفحه کلیدهای مجازی در کنار طراحی تاشو بهره مند خواهند بود و می توانند کاربردهایی چندگانه داشته باشند.

شاید از نظر برخی از افراد انجام این کار کمی زود باشد و عقیده داشته باشند هنوز برای ورود این دستگاه های تاشو به جهان دیجیتال زود است؛ اما باید بگوئیم عرضه تلفن همراه هوشمندی که دارای صفحه نمایشی دو گانه است چندان هم غیر معمول و دور از انتظار نمی باشد.

کمپانی هایی که در زمینه تولید گوشی های هوشمند فعالیت دارند برای تولید محصولات با کیفیت تر که کارایی بیشتری نیز داشته باشند احتیاج دارند تا صفحه نمایش هایی با فضای بیشتری داشته باشند. این نیاز کمپانی ها موجب می شود تا صفحه نمایش گوشی های هوشمند به میزان دو برابر بزرگ تر شده و جایگزین تبلت های کوچک باشند و بتوانند عملکرد بهتری را از خود نشان دهند.

از سوی دیگر کمپانی هایی که در زمینه تولید تبلت ها فعالیت دارند به دنبال وزنی بسیار کم و سبک برای محصولات خود هستند که بتوان به راحتی آن ها را حمل کرده و از جایی به جای دیگر انتقال داد. تبلتی که به صورت تاشو طراحی می شود و صفحه نمایشی دوگانه برای آن در نظر گرفته شده است که می توان آن را از وسط به دو نیم کرده و تا کرد و به سادگی قابلیت جایگیری در جیب را دارد می تواند گزینه ای ایده آل برای افراد بسیاری باشد.

اگر از این موضوع نیز صرف نظر کنیم باید بدانیم گوشی های هوشمندی که دارای صفحه نمایش دو گانه هستند انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند و کاربران می توانند در هشت حالت مختلف از آن ها به صورت بسیار بالقوه استفاده نمایند و پاسخگویی مناسبی را از آن ها دریافت نمایند. در ادامه برخی از این حالت ها را عنوان کرده ایم تا بتوانید با آن ها بیشتر آشنا شوید و اگر یکی از این گوشی ها جدید را خریداری کردید بتوانید به راحتی و با آگاهی از آن استفاده نمائید.

ـ حالت گوشی

اگر تمایل داشته باشید گوشی تاشوی شما تنها به صورت یک تلفن هوشمند عمل نماید می توانید آن را از وسط تا کنید و به صورت گوشی در کنار گوش خود قرار دهید و به عنوان یک تلفن هوشمند از آن استفاده نمایند.

حالت لپ تاپ

زمانی که دستگاه خود را به صورت نیمه باز کنید در واقع دستگاه شما به یک لپ تاپ زیبا تبدیل خواهد شد که بخش پائینی آن به عنوان یک صفحه کلید مجازی به کار می رود و بخش بالایی دستگاه به عنوان یک صفحه نمایش شناخته می شود که کلیه اپلیکیشن ها و ایکون ها در این بخش دیده می شوند. این حالت به کار بران اجازه می دهد تا بتوانند بیشتر کارهایی را که با لپ تاپ های قبلی خود انجام می دادند حالا با این دستگاه جدید انجام دهند.

ـ حالت کتاب

برای اینکه دستگاه شما به حالت کتاب عمل کند باید ان را به صورت نیمه و در حالت لپ تاپ باز کنید ولی بر خلاف این حالت باید دو صفحه نمایش را به صورت عمودی در کنار یکدیگر قرار دهید تا دستگاه شما به عنوان یک کتاب مورد استفاده قرار بگیرد آن هم کتابی که دو صفحه نمایش موجود به عنوان صفحاتی از یک کتاب به کار می روند.

ـ حالت تک کاربره با دو صفحه نمایش

در این حالت دستگاه شما می تواند به صورت نیمه باز شود و یا اینکه آن را به صورت کامل باز کنید و به وسیله هر کدام از صفحه نمایش ها یک اپلیکیشن متفاوت را به نمایش بگذارید. به عنوان مثال می توانید از صفحه نمایش بالایی دستگاه برای نشان دادن تماس ویدئویی استفاده کنید اما از صفحه نمایشی که در بخش پائینی قرار دارد به عنوان اپلیکیشن مخصوص یادداشت برداری مورد استفاده قرار داد.

ـ حالت تبلت

زمانی که لولای دستگاه را باز کنید می توانید با دستگاهیی که دارای اندازه دو برابری است و دو صفحه نمایش در کنار یکدیگر به یک صفحه نمایش واحد تبدیل شده اند روبه رو شوید. در این حالت دستگاه شما به تبلتی می ماند که مانند دیگر تبلت ها بوده و کاربردی همچون آن ها خواهد داشت.

ـ حالت خیمه و تک کاربره

زمانی که دستگاه تاشوی خود را در اندازه ای بیشتر از۱۸۰ درجه باز کنید دستگاه شما به حالت خیمه در می آید و متوجه انعطاف پذیری بالای لولاهای دستگاه خود خواهید شد. در این حالت زمانی که یکی از صفحه نمایش های دستگاه روشن باشد در واقع دستگاه شما به یک گوشی هوشمند ساده تبدیل خواهد شد که برای قرار گرفتن به هیچ وسیله جانبی توانسته زاویه مناسبی برای قرار گیری خود داشته باشد.

زمانی که دستگاه تاشوی شما در این حالت قرار دارد می توانید از یک کیبورد خارجی به همراه آن استفاده کنید و یا اینکه تنها محتوای موجود در دستگاه را نشان دهید. یکی دیگر از کاربردهای دستگاه در این حالت استفاده از آن به عنوان یک ساعت هشدار است. می توانید آن را کنار تخت خود قرار دهید و برای ساعت معینی تنظیم کنید.

ـ حالت خیمه و دو کاربره

برای اینکه بتوانید دستگاه خود را در این حالت مورد استفاده قرار دهید باید ابتدا آن را به حالت خیمه و تک کاربره قرار دهید. در این حالت هر دو صفحه نمایش دستگاه شما همزمان روشن خواهد شد و هر دو نسخه ای واحد از یک محتوا را نشان می دهند. کاربران از این حالت می توانند برای پرزنت کردن نیز استفاده نمایند و ارائه دنهده و فردی که به عنوان مخاطب است در یک زمان می توانند یک اسلاید خاص را مشاهده نمایند و یا محتوا و ویدئویی واحد را در هر دو صفحه نمایش یک دستگاه مشاهده کنند.

حالت گوشی هوشمند دستگاه

زمانی که لولاهای دستگاه را به طور کامل باز کنید و قسمت های پشتی دستگاه بر روی یکدیگر قرار بگیرند می توانید از دستگاه خود به عنوان یک گوشی هوشمند معمولی استفاده کنید. البته در این حالت یکی از صفحه نمایش ها خاموش می باشد و صفحه نمایش دیگر روشن است و کاربرد فوق العاده ای را برای کاربر فراهم می کند.

تولید و طراحی دستگاه های تاشو که دارای دو صفحه نمایش هستند ایده ای جدید به شمار نمی رود در حال حاضر کمپانی های مختلفی در جهان می باشد که در صدد تولید دستگاه های تاشوئی است که مجهز به دو نمایشگر هستند و می توانند کاربردهای مختلفی را برای کاربران فراهم نمایند و به توسعه و پیشرفت محصولات دیجیتالی کمک های فراوانی نیز می کنند. به زودی این دستگاه های جدید از سوی کمپانی های عظیم که در عرصه دیجیتال فعالیت دارند تولید شده و در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *