#


حمله Gizmodo به تکنولوژی رحم مصنوعی!

حمله Gizmodo به تکنولوژی رحم مصنوعی!
30 جولای 2017 بدون نظر 757 بازدید

حمله Gizmodo به تکنولوژی رحم مصنوعی!

پیشرفت جدید در تکنولوژی پزشکی می تواند نوزادان متولد شده زودرس را قادر به زنده ماندن در خارج از رحم کند، به طرز چشمگیری بهبود شانس بقا و کاهش خطرات مادرانی که قادر به رسیدن به زمان کامل نیستند افزایش یافته است. به طور طبیعی، برخی از فمینیست ها با چشم انداز هایی که ارائه می دهند ناراحت هستند و توسعه آن را تا پایان حقوق سقط جنین تثبیت کرده اند.

تکنولوژی که در ماه آوریل به نمایش گذاشته شد، هشت تخم شتر مرغ را  چهار هفته در یک رحم مصنوعی به نام Biobag پرداخت. شتر مرغ زنده مانده و به طور طبیعی رشد کرده است.

به نظر می رسد که چنین تکنولوژی نجات، که می تواند به طور بالقوه هر ساله ۳۰،۰۰۰ زودرس نوزاد را نجات دهد، یک پیشرفت خالص مثبت محسوب می شود. نه فمینیست ها در Gizmodo استدلال می کنند و همچنین ادعا می کنند پیشرفت پزشکی نیز می تواند حتی حق سقط جنین به خطر می اندازد.

Glenn Cohen، Bioethicist School of Law در دانشگاه هاروارد، گفت که درمان مشروطیت سقط جنین با قابلیت زنده ماندن از یک جنین مرتبط است. “این احتمال وجود دارد که واقعا بعضی چیزها را مختل کنید، ابتدا با این سوال که آیا یک جنین در زمان سقط جنین ممکن است مطرح شده باشد که شما می توانید آن را در رحم مصنوعی قرار دهید.”

کوهن به Gizmodo گفت: “این می تواند این باشد که شما فقط حق سقط جنین را دارید تا زمانی که بتوانید [جنین] را در رحم مصنوعی قرار دهید.” “این وحشتناک است.”

کریستن ورون براون، Gizmodo، با امکاناتی که توسط این تکنولوژی ارائه می شود، مسئله ای را حل می کند، به عنوان یک جنین می تواند به جای انقطاع شدن به رحم مصنوعی پیوند داده شود. این فن آوری، اگر بر روی انسان کار کند، می تواند شانس زنده ماندن را برای نوزادانی که از قبل زودرس متولد شده اند، بهبود بخشد و به طور چشمگیری خطر ابتلا به مادران را با شرایط پیش از ازدواج کاهش می دهد و باعث می شود که آنها به زایمان خطرناک باشند. به عبارت دیگر، رحم مصنوعی، سقط جنین ضروری به لحاظ پزشکی لازم است.

براون نوشت: “تکنولوژی در حال توسعه نیز لفاظی های اطراف حق انتخاب را بررسی می کند. “حق زن برای کنترل بدن خود یک استدلال قانونی و اخلاقی است که به نفع سقط جنین است. با این منطق، قانون میتواند به راحتی یک زن را مجبور کند جنین خود را به رحم خارجی تبدیل کند، و او را به کنترل خود بر بدن خود بازگرداند، اما هنوز هم او را مجبور به فرزندپروری میکند. ”

در عوض، اکنون مسئله این است که آیا وجود آن زن را از حقوق خود برای کنترل خود محروم می کند؟ در واقع به دلیل دلایل پزشکی، اغلب سقط های طولانی مدت اتفاق می افتند.

دانشمندان در پشت رحم مصنوعی قصد دارند نسخه ای را ایجاد کنند که برای نوزادان نارس که به اندازه ۲۳ هفته به دنیا آمده اند، ایجاد شود و امیدوارم در ۵ سال آینده آن را بر روی نوزادان آزمایش کند.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *