#


جی۷ تین کیو و تمرکز ال جی بر روی قابلیت های صوتی آن

1 می 2018 بدون نظر 1665 بازدید

جی۷ تین کیو و تمرکز ال جی بر روی قابلیت های صوتی آن

ارائه قابلیت های صوتی جدیدی بر روی جی۷ تین کیو از سوی ال جی

کمپانی ال جی که در عرصه ی تولید گوشی های هوشمند نیز فعالیت های گسترده ای داشته به تارگی گوشی هوشمندی را طراحی نموده است که دارای کیفیت بالایی بوده و به نام جی۷ تین کیو معرفی شده است. این گوشی هوشمند دارای قابلیت های ویژه ای می باشد که نشان می دهد این کمپانی تمرکز زیادی را بر روی قابلیت های صوتی جی۷ تین کیو داشته است.

کمپانی کره ای در خصوص این گوشی هوشمند جدید از قابلیت های صوتی ویژه ای همچون Quad-DAC استفاده کرده که البته این قابلیت را پیش از این در خصوص دیگر محصولات خود نیز به کار برده بود و همین قابلیت ها نیز موجب شناخته شدن آن ها می شود و به نظر می آید تصمیم دارد روند پیشین خود را در خصوص جی۷ تین کیو نیز ادامه دهد. افرادی که اهمیت زیادی به جزئیات صدا و کیفیت آن می دهند و تمایل دارند از هدفون های رده بالا استفاده نمایند به طور حتم از امکاناتی که مخصوص موسیقی است و در محصول بعدی این کمپانی قرار داده شده راضی خواهند بود؛ این در حالی است که تولیدکنندگان بسیاری حتی جک۳.۵ میلیمتری را در خصوص گوشی های هوشمند خود حذف نموده اند.

نخستین ویژگی ای که ال جی در خصوص این گوشی هوشمند به کار برده تا بتواند رضایت علاقه مندان به صدا را جلب کند بلندگوی مخصوص می باشد که در آن به کار گرفته است. این محصول به نام Boombox معرفی شده است و ادعا می شود قابلیت افزایش بلندی صدا تا اندازه ی۶ دسی بل و همچنین دوبرابر کردن صدای باس را دارد که به وسیله این گوشی هوشمند تولید شده است. این بلندگو به شکلی طراحی شده است که در درون دستگاه قرار داده شده و از فضایی که در اطراف آن باقی مانده برای افزایش صوتی استفاده می شود. این پدیده به وسیله ارکسترها در آمفی تئاترها به کار می شود تا صدا به صورت تقویت شده ای پخش شود. پیش از اینکه سیستم های صوتی اختراع شوند تنها راهی که می شد از آن در مورد جمعیت زیاد برای اجرای موسیقی استفاده کرد همین روش بود.

ویژگی ای از این قبیل باعث می شود که کاربران قادر باشند خروجی صدای مناسبی را دریافت کنند که از خود گوشی تولید می شود و به این ترتیب کمتر به بلندگوی جانبی نیاز خواهند داشت. در صورتی که گوشی داخل جعبه ای قرار داده شود و یا آن را بر روی یک سطح بگذارید این ویژگی اهمیت بسیار زیادی پیدا خواهد کرد. زمانی که دستگاه بر روی یک سطح قرار بگیرد جی۷ تین کیو به عنوان ووفر نیز کارایی خود را نشان خواهد داد و می تواند تقویت صدای بالاتری را نیز داشته باشد. طی سال های گذشته بلندگوهای بسیاری وارد بازار شدند که دارای قابلیتی اینگونه بودند اما برای نخستین بار است که گوشی هوشمندی را شاهد هستیم که دارای این قابلیت می باشد.

قابلیت صوتی دیگری که در این گوشی هوشمند به کار گرفته شده است صدای فراگیر سه بعدی DTS:X می باشد. این قابلیت در سال۲۰۱۶ در خصوص سیستم های سه بعدی فراگیر به کار گرفته شد تا بازتولید صدای سه بعدی به خوبی انجام شود. اصلی ترین تمرکزی که این قابلیت دارد بر روی سیستم های۷.۱ کاناله می باشد اما این امکان را دارد در خصوص پخش های معمولی که دربرگیرنده ی دو بلندگو و یک ووفر است عمل نموده و صدایی اینگونه را تولید نماید. این قابیلت موجب شده تا تجربه صوتی ای مشابه با هدفون های معمولی نیز به وسیله DTS به وجود بیاید. این تکنولوژی قادر است صدایی بسیار عمیق را فراهم کند که کاربر در هنگام گوش دادن به موسیقی و یا تماشای فیلم یم تواند آن را تجربه نماید. این مساله به عنوان یکی از دلایل اصلی حفظ جک هدفون در گوشی های هوشمندی می باشد که طی سال های آینده تولید خواهند شد.

یکی دیگر از قابلیت های صوتی مهمی که در گوشی هوشمند جی۷ تین کیو به کار رفته مبدل صوتی می باشد که می تواند دیجیتال را به آنالوگ چهارگانه های فای تبدیل نماید که پیش از این در محصولات دیگر ال جی نیز به کار گرفته شده بود. این تبدیل کننده قادر است با دقت بسیار زیادی که دارد مسولیت تبدیل صوتی را بر عهده داشته باشد و این امکان را پیدا کرده میزان دیستورشن هارمونیک را به۰.۰۰۰۲ درصد برساند. قابلیت پشتیبانی از فرمت MQA هم در خصوص جی۷ تین کیو به کار رفته است که کیفیت بسیار بالا با حجم بسیار کمی را در مقایسه با دیگر فرمت ها به همراه می آورد. در انتها باید منتظر ماند و دید که آیا قابلیت های صوتی یاد شده می توانند باعث محبوبیت بیشتر این کمپانی کره ای در میان کاربران گردد یا خیر.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *