#


تولید پردازنده های گرافیک هفت نانومتری از سوی AMD

2 می 2018 بدون نظر 1389 بازدید

تولید پردازنده های گرافیک هفت نانومتری از سوی AMD

AMD و طراحی تراشه های گرافیک هفت نانومتری

کمپانی ای ام دی طی کنفرانس مالی که در خصوص فصل گذشته خود ارائه کرده بود عنوان نمود که در سال۲۰۱۹ پردازنده های گرافیک هفت نانومتری را وارد بازارهای جهانی خواهد نمود.

مسلما در جریان هستید که کمپانی اینتل یک بار دیگر عرضه ی پردازنده های۱۰ نانومتری کانن لیک را به تعویق انداخته است و اعلام نمود که این پردازنده ها در سال۲۰۱۹ وارد بازار خواهند شد اما احتمال دارد رقیب همیشگی این کمپانی گوی رقابت این عرصه را در اختیار خود بگیرد؛ چرا که ای ام دی ادعا دارد که در حال حاضر در مرحله ی تست نسل جدید پردازنده های Zen 2 می باشد که دارای لیتوگرافی۷ نانومتری است و این پردازنده ها قرار است در سال۲۰۱۹ میلادی وارد بازار شوند.

از ظاهر امر این گونه برمی آید که ای ام دی کارت های گرافیک Radeon Instinc هم بر اساس لیتوگرافی هفت نانومتری و معماری وگا آزمایش می کند؛ این کارت های گرافیک در پردازش هایی که بر اساس یادگیری ماشین هستند مورد استفاده قرار خواهند گرفت. لیزا سو به عنوان مدیر عامل ای ام دی اعلام نموده که کارت گرافیک هفت نانومتری رادئون اینستینک به وسیله کمپانی تایوانی TSMC‌ طراحی خواهند شد. این کمپانی در خصوص تولید تراشه ها و محصولات دیگر خود با کمپانی گلوبال فاندریز مشارکت خواهد کرد.

کمپانی ای ام دی به تازگی نسل دوم پردازنده های ذن را با لیتوگرافی۱۴ نانومتری تولید کرده و وارد بازار خواهد نمود؛ اما پردازنده های Zen 2 از تکنولوژی تولید هفت نانومتری استفاده خواهند کرد. گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که کمپانی TSMC در بهبود فرایند نام برده شده از کلیه ی رقبای خود جلوتر است. این کمپانی به جای طول موجب مرئی نور از لیتوگرافی ای که بر اساس اشعه ی ماوراء بنفش استفاده می کند. مشارکت ای ام دی با تی اس ام سی در خصوص تولید پردازنده های گرافیک به جای گلوبال فاندریز به این دلیل موجب تعجب می باشد که گلوبال فاندریز در سال۲۰۰۹ از ای ام دی تشکیل شده است.

چنانچه ای ام دی به اهدافی که دارد دست پیدا کند اینتل دچار چالش های بسیاری خواهد زیرا کمپانی اینتل در سال۲۰۱۹ از تکنولوژی۱۰ نانومتری خود رونمایی می کند. اینتل ادعا دارد که تکنولوژی۱۰ نانومتری آن یک نسل از تکنولوژی های شبیه به کمپانی های دیگر جلوتر می باشد. اما در صورتی که ادعای مطرح شده صحیح باشد تکنولوژی هفت نانومتری ای ام دی موجب پر شدن شکاف ایجاد شده خواهد شد. با توجه به اسنادی که فاش شده است ای ام دی در خصوص نسل جدید پردازنده های گرافیک وگا حافظه ی رابط و پهنای باند را در مقایسه با واحدهای پردازش گرافیکی ای که در حال حاضر تولید می کند دو برابر نموده است.

کمپانی ای ام دی در رابطه با احتمال بهره گیری از پردازنده ی گرافیک هفت نانومتری براساس یادگیری ماشین در کارت های گرافیک گیمینگ هیچ نظری را ابراز نکرده است؛ اما این گونه به نظر می اید که این اتفاق قطعا پیش خواهد آمد و تنها زمان دقیق معرفی این دسته از کارت های گرافیکی معلوم نمی باشد. در هر حال آن گونه که از ظواهر امر پیدا است هم اکنون ای ام دی در شرایط خوبی قرار دارد و همه چیز بر وفق مراد این کمپانی می باشد. این کمپانی در سه ماهه ی گذشته توانسته سودی۸۱ میلیون دلاری را از درآمد۱.۶۵ میلیارد دلاری برای خود کسب کند که در مقایسه به ضرر۳۳ میلیون دلاری ای که در مدت زمان مشابهی که در سال گذشته میلادی داشته به عنوان یک عملکرد بسیار خوب و فوق العاده به شمار می آید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *