#


توقف رسمی خط تولید روتر ایرپورت از سوی اپل

29 آوریل 2018 بدون نظر 1671 بازدید

توقف رسمی خط تولید روتر ایرپورت از سوی اپل

اپل خط تولید روتر ایرپورت را به شکل کاملا رسمی متوقف خواهد کرد

بر اساس اطلاعیه رسمی ای که از سوی اپل منتشر شده این کمپانی طی روزهای آتی دیگر تجارت روتر بی سیم را ادامه نمی دهد و محصولات ایر پورت این کمپانی دیگر وارد خط تولید نخواهد شد.

کمپانی اپل به صورت رسمی اعلام نموده که دیگر روترهای بی سیم ایرپورت اکسپرس و ایرپورت اکستریم و دو مدل ایر پورت تایم کپسول وارد چرخه ی تولید این کمپانی نخواهد شد و تولید آن ها متوقف می گردد. این کمپانی در در بیانیه ای که منتشر نموده در خصوص تصمیمی که اخذ کرده عنوان نموده: این کمپانی ادامه ی تولید محصولات ایر پورت اپل را ادامه نخواهد داد. این دستگاه ها به وسیله وب سایت خرده فروشی ها و فروشنده های مجازی که از سوی اپل تعیین شده اند تا زمانی که کلیه موجودی آن ها تمام شود قابلیت خریداری را دارند.

این بیانیه برای افرادی که به محصولات این کمپانی علاقه مند هستند بسیار نا امید کننده می باشد؛ اما اخذ این تصمیم امری است که پیش از این نیز قابل پیش بینی بوده و اجتناب ناپذیر بود. در ماه نوامبر سال۲۰۱۶ میلادی نیز گزارشی از سوی بلومبرگ منتشر شد که اعلام کرده بود تیم سازنده ی روتر ایرپورت منحل خواهد شد. علاوه براین خرده فروشی های این کمپانی از ماه ژانویه کار فروش روترهای بی سیم سازندگان شخص ثالثی مانند لینک سیس را آغاز نمودند.

در آن هنگام کوپرتینونشین ها در برابر این مساله عکس العمل نشان دادند و خبری که مبنی بر توقف فعالیت بخش مرتبط با این دستگاه ها بود را به طور کلی رد نمودند و فروش روترهای سازنده ی شخص ثالث را فقط ارائه ی راهکاری می دانستند که به وسیله این کمپانی مخصوص خانه های بزرگ تر در نظر گرفته شده است. کاربران بسیاری به تولیدات ایرپورت این کمپانی علاقه مند هستند و اپل نیز فروش این دسته از محصولات خود را ادامه خواهد داد. اتصال یکی از مهم ترین مسائل برای خانه ها می باشد به همین دلیل در خصوص خانه های بزرگ تر گزینه دیگری وجود دارد که متناسب با نیاز عنوان شده می باشد.

علیرغم این مساله مشخص نمی باشد که کمپانی اپل به چه دلیلی اقدام به اخذ چنین تصمیمی کرده است. کمپانی اپل و فروشندگان شخص ثالث تا زمانی که موجودی این محصولات به اتمام برسد ایررپورت اکسپرس و ایرپورت اکستریم و ایرپورت تایم کپسول به فروش خواهند رساند. علیرغم بیانیه ای که به صورت رسمی از سوی اپل منتشر شده این دستگاه ها کاهش قیمتی نداشته اند و برای محصولات نام برده شده باید به ترتیب۹۹ و۱۹۹ و۲۹۹ دلار را پرداخت نمود؛ البته ناگفته نماند قیمتی که برای نسخه ی۳ ترابایتی تایم کپسول در نظر گرفته شده است۳۹۹ دلار می باشد.

مشتریانی که این محصولات را خریداری می کنند می توانند توقع داشته باشند تا چندین سال این تولیدات پشتیبانی شوند اما باید به این مساله نیز توجه داشته باشند که دیگر نسخه ی جدیدی از این محصولات راهی بازارهای جهانی نخواهد شد و پشتیبانی از این محصولات نیز روزی به اتمام خواهد رسید. با این وجود اپل این امکان را فراهم خواهد کرد تا این محصولات مجددا وارد این حوزه شوند اما در حال حاضر این کمپانی تصمیم بر توقف خط تولید این محصولات گرفته و تا مدت ها احتمال دارد دیگر آن ها را تولید نکند اما باز هم باید به تولید مجدد آن ها امیدوار بود.

قیمت بالایی که این محصولات دارند و از سوی دیگر عدم اعمال اصلاحات سخت افزاری در مورد آن ها طی سال های گذشته موجب جا ماندن این بخش گردیده است اما انجام قابلیت هایی خاص موجب شده این روترها در مقایسه با رقبای دیگر خود در جایگاه قابل ملاحظه ای قرار بگیرند. تعاملی که بین برنامه AirPort Utility با بخش وای فای در تنظیمات آی او اس وجود دارد موجب می شود تا نظارت و کنترل روترهای اپل نسبت به روترهای دیگر رقبا بسیار آسان تر عمل نماید.

ایرپورت اکسپرس موجب می شود تا کاربران بتوانند اصوات را به وسیله هر بلندگویی که قابلیت پشتیبانی از ایرپلی را دارد پخش نمایند؛ علاوه براین پرینترهای یو اس بی این قابلیت را دارند در سرتاسر شبکه قابلیت اشتراک گذاری را داشته باشند و به وسیله رایانه های مک کارایی خود را نشان می دهند و موجب ارتقای کارایی این محصولات خواهند شد.

نسخه ی تایم کپسول دربرگیرنده ی نسخه های۲ و۳ ترابایتی می باشد و ویژگی پشتیبان گیری به وسیله وای فای را در مورد رایانه های مک به ارمغان می آورد؛ علاوه براین مساله به وسیله نسخه ی اکستریم این قابلیت را به وجود می اورد با اتصال حافظه ی ذخیره سازی جانبی به روتر را فراهم نمایند و به این ترتیب کاربران می توانند بهترین استفاده را از دستگاه های خود داشته باشند و این روترها بهترین کارایی را فراهم خواهند کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *