#


تلگرام و عدم استفاده از فیلترشکن برای دسترسی به محتوای آن

4 می 2018 بدون نظر 2125 بازدید

تلگرام و عدم استفاده از فیلترشکن برای دسترسی به محتوای آن

دلایل فیلتر تلگرام و استفاده از فیلتر شکن برای عبور از سد فیلترینگ

با توجه به بیانات دادستانی تهران در خصوص مسدودسازی تلگرام باید به شکلی این کار انجام شود که محتوای این شبکه ی اجتماعی به وسیله هیچ فیلترشکنی قابلیت دسترسی نداشته باشد.

بر اساس گزارشی که از سوی خبرنگار عرصه ی دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شده پیام رسان تلگرام که یک پیام رسان خارجی است مدت زمان زیادی است بدون اینکه ضابطه و قانون مشخصی که در کشور وجود دارد را رعایت کند در حال فعالیت می باشد. فعالیت های بی قانون و بی ضابطه ای که این پیام رسان داشته باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری در کشور شده است. به همین علت است که از مدت های قبل تر مسولان در پی یافتن راه حلی بودند تا بتوانند این مشکل را حل نموده و مانع از بروز مشکلات دیگر شوند.

طی روزهای گذشته برای پایان یافتن کار تلگرام در کشور دستور قضایی صادر شد؛ دادستانی تهران در صحبت های خود عنوان نمود که با توجه به دستور قضایی صادر شده تمامی ارائه دهندگان خدمان دسترسی به اینترنت در کشور موظف هستند در خصوص اعمال مسدودسازی کامل وب سایت و شبکه ی اجتماعی تلگرام اقدامات لازم را انجام دهند. با توجه به اطلاعیه دادستانی تهران انجام مسدودسازی باید به شکلی انجام شود که محتوای این شبکه اجتماعی نام برده شده با هیچ نرم افزاری به ویژه فیلترشکن و امثال آن در داخل کشور قابلیت دسترسی نداشته باشد.

فیلتر شکن مناسب و قوی کدام است؟

کاربران بسیاری که از اینترنت استفاده می کنند در داخل کشور برای این که بتوانند از فیلترینگ عبور کنند از نرم افزارهای فیلتر شکن و وی پی ان استفاده می کنند؛ رجوع کاربران به این دسته از راه حل های عبور از فیلترینگ موجب شده تا فرایند فروش اکانت های وی پی ان و برنامه های فیلترشکن رشد چشمگیری داشته باشد؛ به گونه ای که رئیس پلیس فتا مدتی قبل آمار استفاده کنندگان کاربران ایرانی از وی پی ان را چیزی در حدود۳۰ درصد عنوان کرد. با در نظر گرفتن این مساله که دادستانی عنوان کرده ارائه دهندگان خدمات دسترسی به اینترنت در داخل کشور باید این برنامه اجتماعی تلگرام را به صورت مسدود دربیاورند و علاوه براین این مسدودسازی نیز باید به گونه ای انجام شود که با استفاده از هیچ نرم افزار و فیلترشکنی نتوان به محتوای این برنامه اجتماعی دست پیدا کرد.

خطرات استفاده از فیلتر شکن

یکی از مهمترین خطراتی که در خصوص استفاده از فیلترشکن ها وجود دارد دسترسی غیرمجازی است که سرورهای خارجی می توانند به داده های کاربران ایرانی پیدا کنند. به این شکل بیشتر سرورهایی که وی پی ان را به اشتراک می گذارند و کاربران از آن ها استفاده می نمایند نه تنها می توانند کلیه اطلاعات رد و بدل شده را تحت بررسی و کنترل داشته باشند بلکه با این روش با استفاده از پورت های باز رایانه کاربر می توانند به اطلاعات درون رایانه و گوشی های همراه نیز دسترسی پیدا کنند. با این روش سرورهای خارجی می توانند اطلاعاتی که در داخل رایانه و گوشی کاربران وجود دارد را دیده و یا آن ها را کپی برداری نیز نمایند.

در همین خصوص سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا به خطرات بسیاری که در خصوص استفاده از فیلترشکن وجود دارد اشاره کرده و در ادامه به توصیه های پلیس فتا نیز اشاره کرده و عنوان کرده یکی از مهم ترین و اصلی ترین کاربردهایی که استفاده از وی پی ان دارد طراحی شبکه های امن درون سازمانی می باشد و این شبکه ها به دلیل منتقل کردن اطلاعات امنی که درون سازمان وجود دارد و کم کردن قابلیت دست یابی افراد خارج از سازمان به اطلاعاتی که به صورت طبقه بندی شده طراحی شده و به راه انداخته می شوند و در بیشتر موارد اعتماد کردن به فیلترشکن هایی که به صورت تجاری دارای قیمت ارزانی هستند به دور از عقل می باشد و نباید به آن ها هیچ اعتمادی داشت.

کلاهبرداری به وسیله فروش فیلترشکن

علاوه براین باید بگوئیم در این بین برخی افراد سودجو نیز هستند که از پوشش عرضه ی فیلترشکن ها استفاده کرده و یا با عنوان عرضه ی فیلترشکن ویژه ی تلگرام کلاهبرداری می کنند و با در نظر گرفتن این که مسیرها به وسیله فیلترینگ بسته می شوند کاربران تنها باید هزینه ای را پرداخت نمایند و قادر به استفاده از محتوای تلگرام نخواهند بود. در این میان تنها کاربران این برنامه اجتماعی هستند که ضرری را باید متحمل شوند زیرا اطلاعات شخصی ای که در تلفن همراه و یا رایانه خود دارند به راحتی و به ساده ترین شکل به وسیله خرید این فیلترشکن ها و وی پی ان ها قابلیت دیده شدن به وسیله افراد کلاهبردار و سودجو را خواهد داشت و امکان دارد که هرگونه استفاده سودجویانه از اطلاعات خصوصی این کاربران به وقوع بپیوندد و نباید این مساله را انکار کرد.

راه حل استفاده از جایگزینی برای فیلترشکن

کاربرانی که از شبکه ی اجتماعی تلگرام استفاده می کندد باید دقت نمایند چنانچه این پیام رسان خارجی فیلتر شود به جای این که از فیلترشکن هایی که به وسیله افراد سودجو به وجود می آید استفاده کنند بهتر است به سراغ پیام رسان های داخلی بروند. برنامه های پیام رسانی که در داخل کشور عرضه می شود دارای ویژگی ها و امکانات قابل توجه و منحصر بفردی می باشد که برای انجام کارهای مختلفی مانند پیام رسانی و کسب و کار استفاده می شود. علاوه براین مساله بهره گیری از این پیام رسان های داخلی موجب می شود تا اطلاعات خصوص و ملی از کشور خارج نشده و مانعی قوی برای جاسوسی سرویس های امنیتی دشمن خواهد بود و به عنوان یک راه حلی برای مقابله با جرائم سایبری به شمار می رود. استفاده از پیام رسان های داخلی دارای امنیت بالاتری بوده و موجب می شود تا کاربران به راحتی بتوانند اطلاعات مورد نیاز را در دسترسی داشته باشند و بابت اطلاعات خصوصی خود هیچ گونه نگرانی ای نداشته باشند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *