#


تلفن های هوشمند قابل انعطاف

18 دسامبر 2018 بدون نظر 1849 بازدید

تلفن های هوشمند قابل انعطاف

تلفن های هوشمند قابل انعطاف

گوشی های موبایل انعطاف پذیر از جممله تکنولوژی هایی است که مدت هاست صحبت هایی در مورد را می شنویم . که چندین سال است شایعات مربوط به ان را می شنویم و بسیار هم برای ما جذاب هستند.ویژگی های زیادی دارند که عرصه تلفن های هوشمند و ویژگی و طراحا ان ها را تغییر خواهد داد.

گوشی هایی که در ابتدا وارد بازار شده اند تنها نیازی که برای انسان براورده می کردند نیاز به مکالمه و ارسال پیام کوتاه بود.تنها مزیت این نوع گوشی ها این بود که عمر باتری ان بسار طولانی بود وگرنه قابلیت ابتدایی داشتند .

بعد ازان گوشی های نیمه پیشرفته وارد بازار شدند.که نسبت به گوشی های قبلی پیشرفته تر محسوب می شدند اما نه انقدر که به انها نام تلفن هوشمند بدهیم.این گوشی ها مناسب افرادی بودند که نیاز بیشتری از برقراری ارتباط داشتند اما نمی خواستندهزینه زیادی بپردازند.

بعد ازاین گوشی ها نیمه پیشرفته بالاخره گوشی هایی با ابزارهای پیشرفته وارد بازار شدند .که با انها می توان ابزار افیس ایجاد کرد،عکس ها با وضوح بالاتر ایجاد کرد و یا این عکس ها را ویرایش کرد.این گوشی ها قابلیت GPSداشت که با ان می توان هرمسیری درهرجای جهان را دنبال کرد.اغلب از انواع همین گوشی های ساده شروع کرده ایم و حالا به گوشی های هوشمندی رسیده ایم که اکثرنیازهای مارا براورده می کنند .

از این به بعد رقابت شرکت های سازنده بیشترروی حافظه های رم بالاتر ،دوربین های کارامدتر و پردازنده ها را قوی تر کرده اند. و تنها قابلیت اثرانگشت است که به تازگی به گوشی های هوشمند اضافه شده است.درواقع رقابت بین شرکت ها بیشترروی سخت افزارهای داخلی تلفن ها بوده است.

اما امروزه سخن از تلفن های هوشمند به میان امده است که تفاوت اساسی باسایر تلفن های هوشمند دارد.دلیل نامگذاری این تلفن های همراه به خاطر داشتن صفحه نمایش انعطاف پذیر انهاست.اگرچه شایعات زیادی در مورد این تلفن ها وجود دارد اما مدیر بخش موبایل سامسونگ بصورت عمومی در این باره صحبت کرده است.ولی به این حال تاکنون شاهد معرفی چنین محصولاتی نبوده ایم.

به نظر می رسد در سال ۲۰۱۹سرانجام بتوان این تلفن های هوشمند را ملاقات کرد.قبل از این شرکت ZTEمحصولی به نامAXON Mرا در دسته تلفن های منعطف وارد بازار کرده است.اما این تلفن  حاوی دو نمایشگرو یک لولا در میان دو نمایشگراست که باعث خم شدن گوشی می شود .یعنی این نوع از تلفن ها دو نمایشگر دارند که درهریک می توان کاری جداگانه انجام داد.اما منظور ما از تلفن های قابل انعطاف این نیست بلکه تلفن هایی مدنظر ما هستندکه یک نمایشگر واحد قابلیت تاشدن داشته باشد .

این دستگاه ها ممکن است اشکال مختلفی داشته باشند اما گفته می شود اولین اشکال ان ها به کاربر این اجازه را خواهد دادکه به جای اینکه ان را به سمت داخل تا کند،دو صفحه نمایشگر را به سمت خارج تا کند به گونه ای که صفحه ها روی هم قرار گیرند.

نمایشگرهای منعطف اساسا یک صفحه نمایشگر را می توانند به دو صفحه تبدیل کنند.که درهر صفحه بتوان کاری جداگانه انجام داد.این سیستم های دو نمایشگره بسیار مورد توجه کاربران هستند و کاربران مشتاقانه منتظر ظهور انها هستند.با عرضه موبایل های انعطاف پذیر (خصوصا مدلی که به بیرون تا می شود )دوربین های اصلی بسته به حالتی که دستگاه در ان قرار دارد می تواند برای تصاویر سلفی هم استفاده شود.یعنی به جای دو دوربین می توان از یک دوربین استفاه کرد در این صورت تمام توجه و تمرکز خود را روی همان دوربین قرار خواهند داد.

یکی از فواید دیگری که دارد این است که از شکستن صفحه نمایشگر گوشی جلوگیری می کند.با اینکه الان شرکت ها در این زمینه تلاش هایی می کنند که صفحات نمایشگر گوشی ها کمتر اسیب ببیند اما می دانیم که گوشی های منعطف در برخورد با اجسام سخت مقاوم تراند.(اگرچه نمی دانیم در ساخت این صفحات نمایشگراز چه موادی استفاده می شود)

نسل اول این گوشی ها مسلما بسیار گران قیمت خواهند بود.این گوشی ها می توانند بسیاری از نیازهای مارا برطرف کنند و دیگر نیازی به ابزارهای گوناگون برای انجام کارهای خود نداشته باشیم.همانگونه که تبلت ها امروزه تقریبا کنارزده شده اند روزی ممکن است تلفن های هوشمند منعطف هم بقیه تلفن ها را کناربزند. چون تلفن های هوشمندی که قابلیت تاشدن دارند دارای دو نمایشگراند که عملا گوشی را به تبلت کوچک تبدیل می کند.

شرکت های ال جی،سامسونگ و هواوی هم قصد عرضه این نوع گوشی هارا دارند.گزارش ها نشان می دهد گوشی منعطف سامسونگ به جای تاشدن به صورت عمودی به صورت افقی تا می شود .اختراع جدید ال جی هم به صورت عمودی تا خواهد شد.کره ای ها مکانیزم جدیدی را انتخاب کرده اند که صفحه نمایش امکان تاشدن درزوایای خاصی را داشته باشد.اگرچه این تکنولوژی باید به گونه ای باشد که از اسیب دیدن صفحه نمایش جلوگیری شود.

وقتی گوشی باز است دو اهن را در دوطرف گوشی قرار دارد که دستگاه را به خوبی در حالت غیرتاشو قرار می دهد.دلیل انها برای طراحی این گوشی ها این بوده است که این گوشی ها مناسب افرادی است که بیشتر برای صحبت کردن از گوشی استفاده می کنند تاوب گردی .و یا کاربران این گوشی هارا برای فرزندان خود خریداری می کنند تا نتوانند بیش از اندازه درگیر بازی های رایانه ای شوند.

درحال حاضر هیچ زمان دقیقی برای عرضه این گوشی ها در بازار وجود ندارد. و اگر شرکت های کره ای بخواهند طبق همین استراتژی پیش بروند عجله ای برای تولید ان ندارند و صرفا برای رقابت با سایر کمپانی ها ان را عرضه نخواهند کرد بلکه زمانی دست به عرضه ان خواهند زد که واقعا در نیاز به ان در دنیا حس شود.

البته تلفن های هوشمندهای دیگری به نام تلفن های هوشمند تاشو محصول شرکت سامسونگ هم وجود دارند. این گوشی ها نیز دوصفحه نمایشگر تجهیز شده دارند که فرد بدون اینکه این گوشی ها را باز کند می تواند از ان ها استفاده کند.که در صورت بازکردن گوشی درکنار کلیدهای شماره گیری کلیدهای ناوبری قرارخواهند داشت.این گوشی دارای دو دوربین است و براساس ادعای سامسونگ در قسمت بدنه خود دارای حسگراثرانگشت است که دقت بسیار بالایی دارد.پیش بینی می شود این تلفن تا اواخر سال۲۰۱۸وارد بازارشوند.اما این تلفن های هوشمند تاشو جزتلفن های هوشمند قابل انعطاف که مدنظرماست نیستند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *