#


تصاحب ده درصد از بازار رایانه های شخصی برای اپل

16 مارس 2018 بدون نظر 1625 بازدید

تصاحب ده درصد از بازار رایانه های شخصی برای اپل

تصاحب ده درصدی از سهم بازار رایانه های شخصی به سود اپل

با در نظر گرفتن گزارشی که از سوی  مؤسسه‌ ی  Net Applicationsمنتشر شده، حدود ۱۰ درصد از رایانه های شخصی جهان از سیستم‌ عامل macOS بهره مند هستند.

بر اساس آمارهایی که منتشرشده است، از بین هر۱۰ رایانه شخصی در جهان که در طول دو ماه گذشته برای دست یابی به اینترنت به کار گرفته شده‌اند، یکی از آن ها، از میان رایانه های شخصی اپل می باشد. با توجه به گزارش های منتشر شده از سوی مؤسسه ‌ی تحقیقاتی Net Applications سیستم ‌عامل دسکتاپ کمپانی اپل که به macOS معروف است، در ماه ژانویه‌ بر روی۱۰ درصد و در ماه فوریه‌، بر روی۹.۹ درصد از رایانه های شخصی قابلیت اجرایی داشته است؛ علاوه براین آماری که مربوط به ماه فوریه می باشد، رشدی۳.۷ درصدی را در مقایسه با سهم۶.۲ درصدی کوپرتینونشین ها از رایانه های شخصی در مدت زمان مشابه در طول سال پیشین میلادی را به نمایش درآورده است.

این نکته را نیز باید عنوان کنیم که قسمت عمده‌ای از توسعه و افزایش تعداد کاربران macOS‌  در طول سال گذشته میلادی، به تغییرات انجام شده در سیستم پایش اطلاعات Net Applications  مربوط می شود، تغییر نام برده شده که تقریبا۲.۸ درصد و یا بیش از نیمی از کل افزایش سهم کوپرتینونشین ها از بازار رایانه های شخصی تاثیرات بسیاری داشته است، در طول سال گذشته میلادی با هدف از میان برداشتن اطلاعات مربوط به ترافیک تقلبی به وجود آمده از «بات‌های مجرمان» مطرح گردید.

کمپانی های دیگر در گزارش‌ هایی که اعلام کرده اند، اعداد بسیار بالاتری به سیستم ‌عامل macOS  و رایانه های مک ربط داده اند؛ به طور مثال، مؤسسه‌ ی ایرلندی StatCounter  که همچونNet Applications  در عرصه پایش سهم سیستم‌ های عامل با توجه به تعداد کاربران از صفحات وب کارایی دارد، مدعی شده است که در طول ماه گذشته، سهمی۱۲.۴ درصدی از عرصه رایانه های شخصی را برای خود به دست آورده است. آمار منتشر شده، بالا رفتن۰.۷ درصدی در مقایسه به مدت زمان مشابهی در سال گذشته ‌ی میلادی به نمایش در می آورد. مؤسسه ‌ی StatCounter دو سال قبل، میزان حقوقی۹.۴ درصدی را برای macOS اعلام کرده است.

دست پیدا کردن به سهمی۱۰ درصدی از عرصه رایانه های هوشمند، برای مدت‌ زمان طولانی به‌ عنوان یکی از نتایج هوشمندانه کوپرتینونشین ها در این بازار به حساب می اید؛ اما در حال حاضر پس از۳۴ سال کار در خصوص رایانه هایی که بر اساس سیستم ‌‌عامل مایکروسافت به آن دست پیدا کرده است؛ نتیجه ای که به نظر باب اُدانل، تحلیل‌ گر بلند مرتبه مؤسسه ‌ی تحقیقاتی TECHnalysis، بسیار مورد توجه می باشد و می تواند بیش از هرچیزی نظر کاربران را به خود جلب کند. او با اشاره به برنامه های سازمانی بر مبنای عبارت «رایانه مخصوص خود را بیاور» یا «BYOD» عنوان کرده است:

مساله ارتقای سهم اپل از عرصه رایانه های شخصی تا اندازه ای به رشدی بستگی دارد که در نتیجه سیاست BYOD به وجود می آید. در طول سال‌ های گذشته، کمپانی های گوناگون به کارمندان خود این امکان را می‌ دهند رایانه های شخصی خود را به محل کار خود بیاورند. من اینگونه می پندارم که سیاست BYOD بر توسعه سهم مک تأثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت.

تحلیل گر ارشد موسسه تحقیقاتی TECHnalysis علل عمده ای مانند گذار از برنامه های انحصاری در مورد سیستم ‌های عامل گوناگون به سوی بهره گیری از برنامه های ابری و نگرانی های امنیتی را نیز در ارتقای سهم اپل تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت، او در ادامه صحبت های خود اعلام کرده: «رایانه های مک در اغلب موارد رایانه های مطمئن تری به نظر می رسند؛ زیرا تعداد حمله کم‌ تری به سوی آن‌ ها انجام می‌ گیرد.» اینچنین به‌ نظر می آید که اولین دلیل، بیشتر از همه ارتباط داشته باشد؛ زیرا به اعتقاد اُدانل، گذار از برنامه هایی که بر اساس سیستم ‌عامل به سوی برنامه های کراس‌ پلتفرم، در صورت ادغام با سیاست BYOD می توانند تاثیر بسیار زیادی را داشته باشند. اُدانل عنوان کرده است: افزودن رایانه ای که از سیستم عامل دیگری به جز ویندوز استفاده می کند به یک مجموعه‌، بیشتر از هر وقت دیگری ساده ‌تر گشته است.

صحبت های اُدانل واقعیت دارد؛ چرا که سیستم ‌عامل ویندوز که در دوره ای قلب تپنده ‌ی کلیه رایانه ها بود، در حال حاضر به شکل وسیعی به وسیله کاربران عادی حذف شده است؛ افرادی که در حال حاضر به گوشی های موبایل، مانند گوشی‌‌ هوشمند و تبلت‌ تغییر موقعیت داده اند. کاربران سازمانی، همچنان پایه ‌های مقاوم ویندوز در جهان سیستم ‌های عامل می باشند؛ اما معلوم نیست که رایانه های سازمانی با نرخ‌ های بسیار قابل توجه و چشمگیری در حال جایگزینی می باشند و یا این بازار است که به مررور زمان کوچک تر از قبل می شود.

ارتقای سهم مک از عرصه رایانه های شخصی احتمال دارد به‌ اندازه کمی در ارتباط با بالا رفتن فروش رایانه های اپل یا به طور کامل نسبت به آن بی‌ ربط باشد؛ زیرا بالا رفتن تعداد استفاده کنندگان، همچان با بالا رفتن میزان فروش و ارائه به بازار همراه نمی باشد. به طور مثال در طی سال۲۰۱۷، کمپانی اپل عنوان کرد که۱۹ میلیون رایانه مک را فروخته است که با توجه به ‌گزارش منتشر شده از سوی گارتنر، چیزی در حدود۷.۲ درصد از سهم کل عرضه‌ ی رایانه های شخصی می باشد؛ به همین دلیل میزان ارائه ی مک به‌ میزان چشمگیری از میزان مک‌ های به کار رفته پایین ‌تر می باشد.

به‌ جای اطلاعات فروش و ارائه، احتمال دارد بالا رفتن سهم مک به‌ معنای آن باشد که مشترکان مک به ‌شکل متوسط، بیشتر از مشترکان رایانه های ویندوزی، رایانه های شخصی خود را حفظ می ‌کنند یا برخی از مشترکان ویندوزی، رایانه های خود را طرد کرده اند، درصورتی که مشترکان مک، همچنان از رایانه خود بهره برداری می نمایند، در هر دو گزارش ها و آمار، چنانچه که مک از دید آمار، توسعه سریعی نداشته باشد، حق بیش‌تری را به خود اختصاص خواهد داد. اُدانل عنوان می کند:

 

دست یابی مک به حق۱۰ درصدی کمی غیر قابل باور به ‌نظر می آید؛ زیرا دستگاه ‌های ویندوزی بیشتر از هر وقت دیگری از رقیب خود جلو افتاده ‌اند و سهم بیشتری را به خود اختصاص داده اند. از پورت‌ های بیش ‌تر و توسعه پیدا کرده تر گرفته تا صفحه نمایش هایی با اندازه و رزولوشن بالاتر و کارایی بهتر، در کلیه موارد، رایانه های شخصی مک از رقبای ویندوزی خود عقب افتاده اند و نمی توانند به مانند رقبای ویندوزی خود کارایی داشته باشند. این اطلاعات نشان می دهد که سیستم عامل های ویندوزی بهتر از دیگر رقبا کارایی دارند و همین مساله باعث می شود تا دستگاه هایی که بر اساس این سیستم عامل فعالیت دارند نیز کارایی بهتری داشته باشند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *