#


بلند گوی هوشمند گوگل هوم عملکرد بهتری از بلندگوی آمازون آلکسا دارد

گوگل هوم
28 ژوئن 2017 بدون نظر 1793 بازدید

بلند گوی هوشمند گوگل هوم عملکرد بهتری از بلندگوی آمازون آلکسا دارد

بلند گوی هوشمند گوگل هوم عملکرد بهتری از بلندگوی آمازون آلکسا دارد:

این روزها بلند گوهای هوشمند کاربرد زیادی دارند و در مدل ها و قیمت های مختلف به بازار عرضه می شوند،برای تشخیص کیفیت بلندگو های هوشمند نمی توان بر اساس میزان فروش آن ها نظر داد.

مقایسه دو نوع بلندگوی آمازون الکسا و گوگل توسط آژانس دیجیتال ۳۶۰i:

به تازگی مقایسه دو نوع بلندگوی آمازون الکسا و گوگل هوم مطالعه ای توسط آژانس دیجیتال ۳۶۰i انجام شده و این طور نشان می دهد که عملکرد گوگل هوم در پاسخگویی صحیح به درخواست ها ۶ برابر آمازون است اما آمازون فروش بیشتری داشته و کاربران مدل آمازون را خریداری کرده اند،به طوری که ۷۰ درصد بازار بلندگو های هوشمند به بلندگو های آمازون اختصاص یافته است.در صورتی که خود آژانس نیز گوگل هوم را گزینه بهتری می داند.

عملکرد بهتر ۶ برابری گوگل هوم:

در مقایسه گوگل هوم و امازون الکسا که توسط یک نرم افزار اختصاصی انجام گرفته است و در آن ۳۰۰۰ سوال از آنها پرسیده شده گوگل هوم موفق به کسب عملکرد بهتر ۶ برابری شده است.
البته به این موضوع باید توجه کرد که روش گوگل و آمازون برای توسعه تکنولوژی دستیار دیجیتال متفاوت می باشد.همچنین در این تحقیق تعیین نشده که چه تعداد از این سوال ها مربوط به اطلاعات عمومی و چه تعداد درخواست شخصی بوده است.

گوگل به اطلاعات نمودار دانش که یک بانک اطلاعاتی بوده و اطلاعات مربوط به نتایج جستجو ۵ سال اخیر کاربران را در بردارد دسترسی دارد.نمودار دانش برنامه گسترده ای است که سرویس های اطلاعاتی را به منظور افزایش کیفیت جستجو در اینترنت به هم مرتبط می سازد.

شرکت آمازون نیز داده های خود را از طرق همکاری با شرکت هایی که در حوزه اطلاعات و محتوا فعال هستند به دست می آورد.تشخیص تفاوت بین نتایج نشان داده شده توسط گوگل و آمازون برای کاربرانی که بعضی اوقات از دستیارهای صوتی استفاده می کنند بسیار مشکل است،زیرا هوش مصنوعی در فضای ابری پردازش می شود.اما در حقیقت گوگل به اطلاعات بیشتری دسترسی دارد.

به طور مثال اگر ترموستات نست شما به گوگل هوم متصل باشد و سپس از این بلندگوی هوشمند درخواست کنید که تهویه را روی عدد ۷۲ تنظیم کند، باید از چنین عبارتی استفاده کنید: «Set the air conditioning to 72» و در این شرایط دستیار شخصی گوگل این کار را انجام خواهد داد. ولی چنین قابلیتی در بلندگوی آمازون اکو وجود ندارد؛ زیرا این محصول به دستورات و کلمات مخصوصی نیاز دارد.

محصولات زیادی وجود دارند که با گوگل هوم و آمازون اکو هماهنگ می شوند،که هنگام کار با آمازون باید چند بار درخواست داد تا به جواب درست رسید. که این موضوع برای برخی کاربران اهمیتی ندارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *