#


با نمایشگرهای هوشمند بیش تر اشنا شوید

25 فوریه 2019 بدون نظر 1974 بازدید

با نمایشگرهای هوشمند بیش تر اشنا شوید

نمایشگرهای هوشمند از مدتی قبل وارد بازار شده اند ،فیسبوک نیز به این حیطه وارد شده است و از دو نمایشگر هوشمند خود به نام پورتال و پورتال پلاس رونمایی کرده است.نمایشگرهای هوشمند معرفی شده توسط فیسبوک به رقبایی برای نمایشگرهایی هوشمند خانگی گوگل تبدیل شده است .تنها تفاوت این دو این است که به جای این که از هوش مصنوعی خود استفاده کند از دستیار هوش مصنوعی الکسا بهره می برد.

فیسبوک ادعا کرده است این نمایشگرهای هوشمند او می توانند دستورات صوتی بیش تری را انجام دهند.نمایشگرهای هوشمند معرفی شده  قابلیت تماس ویدئویی و یا ضبط صدا را برای کاربران به همراه دارند.

نمایشگرهای هوشمند

ویژگی های نمایشگرهای هوشمند فیسبوک

پورتال نسبت به پورتال پلاس کوچکتر و سبک تر است. پورتال شبیه اکوشو امازون است که دارای دو اسپیکر با توان ۱۰ وات است و یک نمایشگر ۱۰ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ است.پورتال از چهار میکروفون تشکیل شده است که قابلیت ثبت مکالمات شما را دارد و می تواند دستورات صوتی را نیز دریافت کند.پورتال دارای یک دوربین  ۱۲ مگا پیکسلی است که زاویه دید واید را به شما هدیه می دهد و به شما کمک می کند تا تماس های ویدئویی خود را به بهترین شکل ان انجام دهید.

نمایشگر دوم پورتال پلاس است که دستگاه بزرگ تری است و صفحه نمایشی برابر ۱۵.۶ دارد که رزولوشن ان ۸۰۰*۱۲۸۰ است و هم چنین دارای دو اسپیکر ده واتی است.میکروفن ها و دوربین های ان مانند دستگاه اول است تنها کیفیت میکروفن های ان بهتر است .پورتال پلاس از  یک ساب وافر ۲۰ واتی نیز بهره می برد.

ان نمایشگرهای هوشمند می تواند تماس های صوتی ما را بهبود بخشیده و ان ها را با وضوح بیش تری در اختیار ما  قرار دهد. علت این بهبود اسن است که در این نمایشگرهای هوشمند از فناوری هوش مصنوعی استفاده می شود.

هدف اولیه از طراحی این نمایشگرهای هوشمند برقرار کردن تماس های ویدئویی با دوستان در فیس بوده است .برای این هدف دوربینی نیز قرار داده شده است.این دوربین قابلیت پیگیری حرکات را دارد و هم چنین می تواند تشخیص دهد چند نفر در اتاق هستند.با این قابلیت می تواند قاب تماس ویدئویی را برهمان اساس تنظیم کند.با استفاده از این نمایشگرهای هوشمند دیگر نگران دوستان و اشنایان خود که فاصله زیادی از ان ها دارند نباشید زیرا به راحتی می توانید با ان ها تماس برقرار کنید.

برقراری امنیت در تماس های ویدئویی

فیسبوک ادعا کرده است در نمایشگرهای هوشمند جدیدش برای امنیت کاربران خود ارزش قائل شده است .برای نشان دادن این ارزش یک پوشش برای قسمت دوربین قرار داده شد است که کاربر می تواند به راحتی و در هر زمان که بخواهد پوشش را روی دوربین قرار دهد.هم زمان با قرار دادن این پوشش روی دوربین ها کاربر می تواند از ویژگی های دیگر این فناوری مانند برقراری تماس و …استفاده کند.

هم چنین فیسبوک ادعا کرده است که تماس ویدئویی کاربران را چک نمی کند و تماسی که شما برقرار می کنید تنها بین خودتان و فرد مقابل باقی خواهد ماند.علاوه بر ان تماس ویدئویی کاملا رمز نگاری شده اند.

دوربین های نمایشگرهای هوشمند معرفی شده توسط فیسبوک نمی توانند هویت فرد را شناسایی کنند زیرا از فناوری تشخیص چهره بهره نمی برند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *