#


بازی های الکترونیکی از چه زمانی پدید آمده است؟

بازی های الکترونیکی
23 سپتامبر 2017 بدون نظر 1467 بازدید

بازی های الکترونیکی از چه زمانی پدید آمده است؟

بازی های الکترونیکی از چه زمانی پدید آمده است؟

به مجموعه ای از بازی های رایانه ای که به صورت قانون مند و توسط فرد یا گروهی از افراد اجرا می شود بازی های الکترونیکی ویا بازی های رایانه ای گفته می شود.
مشهورترین سبکی که برای بازی های الکترونیکی وجود دارد همچون ریل تایم و استراتژی و مولتی پلیر ها و بازی های آنلاین هستند که در بین افراد بازی می شود.

از بین بازی های رایانه ای که از آغاز تا کنون بسیار مورد توجه بازیکنان قرار گرفته است می توان به دوتا و کانتر استریک و لگندز و چند بازی دیگر اشاره کرد که طی سالهای گذشته از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده اند.
نقش مهمی که این بازی ها برای افراد مختلف پیدا کرده اند باعث شده رسانه های گروهی نیز از آن ها حمایت کنند و این بازی ها را در شبکه های گوناگون پخش کنند. رشد و اهمیتی که این بازی ها پیدا کرده موجب شده که این نوع ورزش تمام تلاش خود را به کار بگیرد و در بین دیگر ورزش های مورد توجه مردم جایگاه ویژه ای برای خود پیدا کند.

بازی های الکترونیکی

بازی های الکترونیکی

دهه ۷۰ میلادی نخستین سال های پیدایش بازی های رایانه ای به حساب می آید.در سال ۷۲ میلادی دانشگاه استنفورد امریکا برای اولین بار مسابقه ای را اجرا کرد که دانشجویان این دانشگاه بتوانند رکورد بازی اسپیس وار را بالاتر ببرند.
پس از انجام بازی های رایانه ایه مختلفی که بین جمع کثیری از مردم انجام می شد شرکت آتاری یک مسابقه عظیم را برای رکورد زدن بالاتر بازی اسپیس اینوارد در بین ۱۰۰۰۰ فردی که از تمامی ایالات های امریکا دور هم جمع شده بودند برگزار کرد.

پس از انجام این بازی ها بود که کمپانی های بسیاری همچون گینس به وجود آمدند تا بتوانند پس از برگزاری هر مسابقه ای آمار بالای این مسابقات را ثبت کنند و این مساله بسیار مهم نخستین قدمی بود که برای پیشرفت این بازی ها برداشته شد.در سال های نخست قرن ۲۱ بود که کمپانی های تولید کننده بازی های رایانه ای به خاطر رشدی که در مضمون و ساختار کلی بازی ها دیده می شد تلاش خود را به کار گرفتند تا بتوانند توانایی انجام دادن بازی را به صورت گروهی در طراحی بازی های خود به کار ببرند و این کار رانیز انجام دادند.

وقتی فضای مجازی به وجود آمد و افراد توانستند در فضای مجازی و شبکه ها به طور همزمان حضور داشته باشند بازی هایی به وسیله کمپانی های مختلف برای شبکه های اینترنتی به وجود آمد که باعث می شد بازیکنان بتوانند همزمان بایکدیگر در فضای مجازی مسابقه دهندو بازی کنند.

بازی های الکترونیکی

بازی های الکترونیکی

با پیشرفتی که در دنیای فناوری و الکترونیک به وجود آمد مراکزی به نام گیم نت و یا مکانی برای بازی در سراسر جهاندایر شد که اجازه می داد بازیکنان بازی های اینترنتی ساعت ها در کنار یکدیگر به بازی بپردازند.
بازگشایی گیم نت ها موجب شد تا افرادی که در این کار حرفه ای و با استعداد بودند شناخته شده و تیم هایی کاملا حرفه ای برای انجام بازی های الکترونیکی به وجود بیاید.

کمپانی های ایسوس و گیگابایت اولین شرکت هایی بودند که مسابقات حرفه ای را برگزار می کردند تا به این وسیله هم محصولات خود را به تمام جوامع معرفی کنند و هم از طریق این بازی ها به درآمد بالایی دست پیدا کنند.
شرکت سونی برای اینکه بتواند بازی های درون شبکه ای را راحت تر برای افراد به اجرا دربیاورد نخستین کنسول بازی به نام پی اس ۱ را وارد دنیای بازی های الکترونیکی کرد.

این کار باعث شد بسایری از افرادی که در کار با کنسول ها مهارت داشتند خود را دربین دیگر بازیکنان بازی های رایانه ای ببینند.
پس از نسل اول کنسول ها شرکت سونی کنسول دیگری با نام پی اس ۲ را روانه بازار کرد که می توانست به اینترنت هم وصل شود.
شرکت مایکروسافت برای اینکه از میدان مسابقات عقب نماند پس از شرکت سونی کنسول ایکس باکس خود را که از توانایی اتصال به اینترنت و شبکه برخوردار بود را راهی میدان مسابقات کرد و یک تغییر بزرگ در بازی های الکترونیکی به وجود آورد.

تمام تحولاتی که در دنیای بازی های رایانه ای به وجود آمد باعث شد که این صنعت به آنچه که امروزه است برسد و کمپانی هایی همچون والوه و بلیزارد اینترتینمنت را واردار ساخت بازی هایی را تولید کنند که به موجب آن بازیکنان بتوانند با یکدیگر مسابقه داده و بجنگند.
تولید این گونه از بازی های الکترونیکی باعث شد که درآمد بالایی هم به سمت این کمپانی ها سرازیر شود.
گسترشی که در انواع بازی های الکترونیکی پدید آمده باعث شد تا لیگ های حرفه ای و غیر حرفه ایه زیادی در تمام کشورهای جهان تشکیل شود که در هر سال تیم ها و بازیکنان زیادی می توانند با موفقیت در این بازی ها به مراحل بالاتر رفته ودر سطوح جهانی با سایر تیم های بازی کننده مسابقه بدهند.

مهمترین چیزی که باعث شده این ورزش پیشرفت چشمگیری داشته باشد سود اقتصادی بالایی است که برای گیمرها به دنبال داشته. میزان سود و درآمدی که از جانب این بازی ها نصیب بازیکنان می شود از سال ۲۰۱۴ و باتوجه به علاقه ای که مردم نسبت به این نوع از ورزش نشان داده اند بسیار بالا رفته و موجب شده که هر بازیکن حرفه ای در طول سال به درآمدی نزدیک به ۸۰۰۰۰ دلار آمریکا دست یابد.

باید بگوئیم تمام تیم هایی که به صورت حرفه ای در بازی های رایانه ای شرکت می کنند همچون یک تیم واقعی هستند وو در درون خود دارای مربی وسرمربی و بازیکن و آنالیزر و حتی دکتر تغذیه و متخصص بدنسازی هستند.
برخی از تیم هایی که هدایت تیم را برعهده افراد قدیمی تر می کذارند به سرعت قابلیت از هم پاشیدگی را برای خود فراهم می کنند چرا که بیشتر تصمیماتی که در این تیم ها گرفته می شود بر پایه احساسات است و همین امر موجب می شود گروه انسجام خود را زود از دست بدهد و به مقام و پیروزی دست نیافته و هیچ گونه پیشرفتی نیز در کار خود نداشته باشد.

بازی های الکترونیکی

بازی های الکترونیکی

با گسترش دامنه بازی های رایانه ای و همچنین شبکه های اینترنتی برخی افراد مشاغلی که وابسته به این نوع بازی ها هستند نیز راه اندازی کرده اند.
یکی از این مشاغل نشان دادن این بازی ها به صورت مستقیم و زنده است که برخی سایت ها همچون یوتیوب در برگزاری این برنامه ها بسیار فعال عمل کرده اند.
در سال های دورتر کار پخش این بازی ها بر عهده شبکه های تلوزیونی بود اما چون هزینه اجاره این شبکه ها بالا بود به همین دلیل در حال حاضر شبکه هایی که مختص این بازی ها است و برخی از سایت ها مانند یوتیوب به کار پخش این برنامه ها و بازی ها اشتغال دارند.

درآمدی که این شبکه ها بابت پخش بازی های الکترونیکی دراند بسیار بالا بوده و در مقابل هزینه های کمی برای پخش می پردازند.
بازی های الکترونیکی امروزه بسیار مورد توجه سازندگان بازی و بازیکنان آن هستند و افراد بسیاری را به خود راغب کرده اند وچون درآمد بالایی دارند به یکی از بخش های تولید درآمد تبدیل شده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *