#


اینترنت ۴G و فراگیر مهم ترین عامل شکل گیری استارتاپ های ایرانی

اینترنت 4G
30 ژوئن 2017 بدون نظر 1529 بازدید

اینترنت ۴G و فراگیر مهم ترین عامل شکل گیری استارتاپ های ایرانی

اینترنت ۴G و فراگیر مهم ترین عامل شکل گیری استارتاپ های ایرانی:

به گزارش از من بپرس مهم‌ترین عامل در شکل‌گیری استارتاپ‌های ایرانی اینترنت فراگیر نسبت به سه یا چهار سال گذشته می باشد که در حال حاضر میزان فروش این استارتاب ها از ۴هزار میلیارد تومان هم فراتر رفته است.

آخرین آمار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد وضعیت کاربران اینترنت ایران:

 تفاوت‌هایی که نسل چهارم با نسل های قبل خود دارد؟

این نسل از اینترنت ،از لحاظ ساختاری  تفاوت های زیادی با نسل قبل از خود ندارد. چهارمین نسل تکنولوژی‌های مخابراتی برای ارسال و دریافت اطلاعات؛از بعضی نظرات مانند افزایش در سرعت، حجم داده تبادلی و توان ارائه خدمات به کاربران با نسل قبل خود متفاوت می باشد.دکل های ۳G در هر لحظه فقط امکان خدمات‌ رسانی به ۶۰ تا ۱۰۰ کاربر را دارا می باشد، در حالی که این تعداد برای هر دکل ۴GLTE بین ۳۰۰ الی ۴۰۰ کاربر می باشد.

رتبه‌ ایران در میزان دسترسی به اینترنت نسل چهارم:

طبق آمار شرکت اوپن سیگنال در زمینه‌ی تحلیل وضعیت ارتباطی با بررسی ۱۷ میلیارد داده نشان می‌ دهد، کره‌جنوبی در میزان پوشش آنتن‌های ۴G با کسب ضریب نفوذ ۹۵.۷ درصد در مقام اول دارندگان نسل چهارم اینترنت می باشد و سنگاپور با در اختیار داشتن سریع‌ترین شبکه LTE با میانگین سرعت ۴۵.۸۶Mbps در رتبه بعدی قرار دارد. (میانگین سرعت نسل چهارم در حال حاضر در دنیا ۱۷.۴Mbps است). ایران مقام هفتاد و یکم را در این رده بندی از نظر سرعت دسترسی به اینترنت نسل چهارم را دارا می باشد.

اینترنت نسل چهارم یا ۴G چه قابلیت‌های دارد؟

تفاوت های این نسل اینترنت با نسل پیشین در امکان دریافت و مشاهده فایل‌های ویدئویی باکیفیت HD، بازی های آنلاین که باید بدون تاخیر زمانی انجام شود، استفاده همزمان چند کاربر بدون پایین امدن کیفیت خدمات، استفاده از اپلیکیشن و محصولات و خدمات که با اینترنت قابل اجرا می باشند با سهولت و کیفیت فوق‌العاده شده است و این تفاوت ها با نسل پیشین کاملا محسوس می باشد.

در حوزه‌ی نسل چهارم اینترنت سرمایه‎‌گذاری زیادی شده است:

در حوزه‌ی نسل چهارم اینترنت اخیرا معاون وزیر ارتباطات گفته است؛ درآمد بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات از ۲۰ هزار میلیارد تومان به ۲۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. بیش از صد هزار اپلیکیشن اندرویدی در کشور تولید و ۲۲ هزار گروه توسعه‌دهنده اپلیکیشن و صد هزار شغل در این بخش تولید شده است.

استفاده از موبایل دسترسی به اینترنت را راحت تر کرده است:

امروزه بسیاری از کابران اینترنت برای استفاده از ان ، موبایل را به جای  لپ‌تاپ و کامپیوترهای شخصی قرار داده اند و بسیاری از میانسالان به واسطه‌ی سهولت استفاده از اینترنت همراه با گوشی های هوشمند که این روزها همه آن را دراختیار دارند ،به کاربران اینترنت ملحق شده اند. در سال جدید با راه‌اندازی نسل ۴.۵ اینترنت همراه ،تعداد کاربران  ۲.۹ برابر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شده‌است.رشد روز افزون مصرف اینترنت از اوایل سال ۹۲ شروع شد و از آن زمان تاکنون به دلیل رونمایی از اپلیکیشن‌های جدید، توسعه تعداد کسب و کارهای خدماتی بر مبنای اینترنت همراه و… مصرف دیتا حدود ۴۲۶ درصد رشد پیدا کرده است.

این افزایش تقاضا می‌تواند به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در حوزهICT این اطمینان خاطر را بدهد که سرمایه‌گذاری در این حوزه توجیه‌پذیر است. این سرمایه‌گذاران در راستای توسعه زیرساخت‌های اینترنتی درصدد راه‌اندازی مرکز داده‌ها و رایانش ابری در کشور می توانند کارهای زیادی انجام دهند.

راه‌اندازی نسل‌های جدید اینترنت همراه در تقویت تجارت الکترونیک بسیار کمک خواهد کرد و تفویت این نوع تجارت کاملا محسوس خواهد بود.این تکنولوژی  جدید می تواند فرصت های جدید زیادی برای کارآفرینان و استارتاپ‌های حوزه تجارت الکترونیک ایجاد کند تا به موارد مثبتی مانند ایجاد شغل های جدید و درآمدزایی منجر شود.

۲ هزار و ۵۰۰ واحد کسب و کار جدید:

معاون وزیر ارتباطات با اعلام اینکه، در یک سال گذشته هزار و ۲۷۷ استارتاپ در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بوجود امده است و از این طریق ۲ هزار و ۵۰۰ واحد کسب و کار جدید در ارتباط با این فعالیت شکل گرفته است.که برای مثال دیجی کالا یکی از این موارد می باشد.و همینطور دیگر استارتاپ های  ایرانی در این زمینه که در سه یا چهارسال گذشته وجود نداشتند، و در حال حاضر فروشی بیش از ۴هزار میلیارد تومان را دارا می باشند. که بی شک فراگیر شدن اینترنت در همه اقشار جامعه مهم‌ترین عامل شکل‌گیری و توسعه این استارتاپ‌ها می باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *