#


اکسپریا زد پریمیوم گوشی پرچمدار سونی

سونی
18 اکتبر 2017 بدون نظر 1483 بازدید

اکسپریا زد پریمیوم گوشی پرچمدار سونی

اکسپریا زد پریمیوم گوشی پرچمدار سونی

کمپانی سونی که به عنوان یکی از بزرگترین کمپانی های تولید کننده تلفن همراه شناخته می شود در اوایل سال ۲۰۱۷ طی یک کنگره جهانی تلفن های همراه که در بارسلونا برگزار شده بود از جدیدترین گوشی هوشمند خود به نام اکسپریا زد پریمیوم پرده برداری به عمل آورد. این گوشی هوشمند به عنوان پرچمدار سونی شناخته شده و یکی از رقبای جان سخت محصولاتی همچون گلکسی اس۸ سامسونگ و آیفون۷ و یو۱۱ به شمار خواهد رفت.

گوشی اکسپریا زد پریمیوکه به گونه ای طراحی و تولید شده که می تواند تمام خواسته هایی که از بهترین گوشی های جهان انتظار دارید برای شما یک جا فراهم کند. در خصوص ویژگی های مهمی که برای این گوشی می توان برشمرد صفحه نمایش ۵.۵ اینچی بوده که با کیفیت اچ دی آر و رزولوشن ۴K کار می کند. یک پردازنده بسیار قوی واسنپدراگون۸۳۵ که قابلیت پشتیبانی از اینترنت گیگابایتی را دارد در این گوشی هوشمند قرار داده شده است.

سونی

سونی

گوشی اکسپریا زد پریمیوم سونی دارای یک دوربین ۱۹ مگاپیکسلی می باشد که با نرخ نهصد و شصت بر ثانیه می تواند فیلمبرداری انجام دهد. تمام این موارد می تواند برای انتخاب یک گوشی مناسب کافی باشد. در این مطلب قصد داریم کمی از ویژگی های این محصول جدید را بیان کنیم.

طراحی اکسپریا زد پریمیوم

طی سال های اخیر بسیاری از کمپانی های بزرگ تولیدکننده تلفن های هوشمند سعی کرده اند زبان طراحی محصولات ویزه خود را تغییر داده و صفحه نمایش هایی با حاشیه باریک تر را تولید کنند اما در این میان کمپانی سونی طبق رویه ای که همیشه داشته هیچ نیازی به باریک کردن حاشیه تلفن های همراه خود نمی بیند و اکثر تولیدات آن حاشیه های ضخیمی را دارا می باشند. این ضخامت حاشیه در قسمت بالا و پائین گوشی که محل قرار گیری اسپیکرهای استریویی است می تواند تا حدی موجه باشد.

ابعادی که برای این مدل از گوشی های سونی در نظر گرفته شده ۷.۹ در ۷۷ در ۱۵۶ میلی متر است که همین ابعاد موجب شده این گوشی هوشمند به عنوان یک گوشی بزرگ شناخته شود. استفاده از این مدل گوشی با یک دست می تواند کمی سخت باشد چرا که ابعاد بزرگی که دارد در دستانی که کوچک هستند به سختی جای می گیرد.

گوشی اکسپریا زد پریمیوم دارای ۱۹۵ گرم وزن می باشد که این عامل باعث شده به عنوان سنگین ترین پرچمدار در سال جاری به حساب بیاید. ژاپنی ها برای طراحی این مدل از گوشی زبان طراحی مخصوصی دارند که به نام Loop Surface معروف است. برخلاف چیزی که از شنیدن نام این زبان طراحی به ذهن افراد می رسد بدنه گوشی اکسپریا زد پریمیوم سونی دارای شیشه یکپارچه نمی باشد و در تولید آن سه متریال پلاستیک و فلز و شیشه با یکدیگر ادغام شده اند.

سونی

سونی

گوریلا گلس۵ جنسی است که کمپانی سونی در خصوص پنل پشت پرچمدار گوشی های خود مورد استفاده قرار داده است. این جنس به عنوان یک ماده مقاوم شناخته می شود که در صنعت تولید گوشی های دیجیتالی کاربرد بسیار دارد. این پنل هایی که در گوشی اکسپریا زد پریمیوم به کار رفته است دور تا دور گوشی را پوشش نداده و در قسمت لبه بسیار زیبا و جذاب با کناره هایی که از جنس پلی کربنات هستند ادغام شده است. این به هم پیوستگی به نحوی دقیق صورت گرفته که خیلی سخت می توان متوجه جدایی آن ها شد.

لبه های پلاستیک پرچمدار سونی از جنسی ساخته شده که به راحتی نمی توان تشخیص داد از شیشه است یا نه. این امر به صورتی است که در نگاه اول شما فکر می کنید فریمی که برای گوشی به کار رفته فلزی می باشد. کمپانی سونی علت استفاده از این ماده را اینگونه بیان کرده که این ماده از مقاومت بالایی نسبت به شیشه در مقابل ضربه دارد و در صورتی که ضربه ای به آن وارد شود بهتر می تواند عمل کند.

قسمت های بالایی و پائینی این گوشی کاملا فلزی می باشد و دارای سطح صافی هستند و لبه های آن به صورت تراش خورده کار گذاشته شده اند که این عوامل باعث شده زمانی که این گوشی جدید را در دست می گیرید احساس لذتبخشی به سراغ شما بیاید. برای اینکه رنگ قسمت های بالا و پائین گوشی به شکل روز اول خود باقی بماند کمپانی سونی از آندیزه کردن در مورد آن ها استفاده کرده است.

در خصوص باز کردن قفل این گوشی های جدید سونی باید دو مرحله را پشت سر بگذارید به این صورت که در ابتدا کلید ترکیب شده پاور را فشار دهید. زمانی که از حسگر لمسی در یک گوشی استفاده می شود باید به محل مشخص شده آن حسگر توجه داشته باشید به عنوان نمونه وقتی در یک گوشی از حسگر لمسی استفاده شده باشد اگر کاربر آن را در دست راست خود بگیرد انگشت شست بر روی محل حسگر قرار خواهد گرفت به همین خاطر است که سونی از یک حسگر دو مرحله ای در تولید اکسپریا زد پریمیو استفاده کرده است.
بدنه پرچمدار گوشی های سونی دارای خاصیت ضدآب و گردو غبار است و این کمپانی توانسته گواهی IP68 را در خصوص تولیدگوشی جدید خود از موسسه IEC دریافت کند.

سونی

سونی

نمایشگر پرچمدار گوشی های سونی

صفحه نمایشی که سونی در خصوص گوشی اکسپریا زد پریمیوم استفاده کرده ۵.۴۶ اینچ می باشد که نسبت تصویر آن ۱۶ در ۹ می باشد. رزولوشن پنل ال سی دی آن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل است و قابلیت این را دارد که از اچ دی آر۱۰ پشتیبانی کند.
با وجود پیشرفت هایی که در دنیای گوشی های هوشمند به عمل آمده اما هنوز بسیاری از افراد و کمپانی ها نمی توانند از نمایشگرهای ۴K استفاده کنند ولی کمپانی سونی استفاده از این ویژگی را در اولیت کارهای خود قرار داده و نخستین گوشی جهان را که به این نمایشگر مجهزاست را تولید و روانه بازار کرده است. پس از وروداین گوشی با نمایشگرهای جدید همه گمان می کردند نمایشگرهای جدید در مدت کمی تمام بازارجهانی را در اختیار خود خواهند گرفت اما کمپانی های دیگر هنوز برای استفاده از نمایشگرهایی که این رزولوشن را داشته باشند هیچگونه اعلام آمادگی ای نکرده اند.

نمایشگر به کار رفته در این مدل از گوشی های سونی نسبت به نسل های پیشین خود کیفیت بهتری پیدا کرده و می توان مطالب و مواردی را که بر روی صفحه نمایشگر آن وجود دارد در مقابل نور خورشید هم به راحتی خواند.

سونی

سونی

اسپیکر اکسپریا زد پریمیوم

بسیاری از کمپانی های دیگر که به عنوان رقیب برای سونی شناخته می شوند اسپیکر یا ترکیب اسپیکری را درقسمت پائینی فریم گوشی و یک اسپیکر دیگر را در قسمت بالی نمایشگر قرار می دهند اما شرکت سونی برخلاف دیگر کمپانی ها اسپیکرهای استریو را انتخاب کرده و بر روی پنل جلویی گوشی خود قرار داده است. قرار گیری اسپیکر در این قسمت باعث می شود صدا به صورت مستقیم برای استفاده کننده پخش شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *