#


“اچ دی” شدن سه شبکه ملی

شبکه ملی سیما
12 دسامبر 2017 بدون نظر 1287 بازدید

“اچ دی” شدن سه شبکه ملی

“اچ دی” شدن سه شبکه ملی

در آینده نه چندان دور، برنامه های شبکه های ملی یک، دو و سه با کیفیت «اچ دی» برای بینندگان پخش خواهد گردید.

به گزارش از من بپرس: معاون توسعه و فناوری رسانه ملی در نشست خبری دوره چهاردهم اجلاس سراسری فناوری رسانه، این خبر را بیان کرد. این نشست در روز یکشنبه نوزدهم آذر ماه در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد و در طی آن، آقای رضا علیدادی، معاونت فناوری و توسعه رسانه ملی و آقای محمد فهمی، دبیر این جلسه به صحبت پرداختند.

رضا علیدادی معاونت فناوری و توسعه رسانه ملی در این نشست عنوان داشتند: در تمام رسانه هاطرح های زیر ساختی از اهمیت بالایی برخوردارند و به همین علت می باشد که صدا و سیما با برگزاری سیزده جلسه توجه خاصی به مسائل زیر ساختی دارد.

او در ادامه گفت: همه ما می دانیم که هوشمند سازی در زیر ساخت ها حاصل خلاقیت و تفکر افراد هوشمند می باشد و اگر به روز نباشید، خلاقیت به خودی خود شکل نمی گیرد.

رییس چهاردهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه تصریح کرد: به وجود آوردن فضاهای تازه، موضوعی می باشد که در فضای فناوری های رسانه ای در حال شکل گیری است و سازمان هم نیت دارد از شکل سنتی بهره گیری از فناوری به سمت و سوی پایش فناوری حرکت نماید. جلسه ها بر این اساس تعریف شده و شعاری دارد که با توجه به شکل تازه فناوری فضای رسانه ای می بایست حتماً به سراغ هوشمند سازی حرکت کنیم، چرا که هوشمند سازی بستری می باشد تا خلاقیت های آینده شکل بگیرد.

شبکه ملی سیما

شبکه ملی سیما

علیدادی در قسمت دیگری از سخنان اش بیان داشتند: ویژگی هایی در چهاردهمین اجلاس به چشم می خورد و تلاش شده تا سطح اجلاس به مرور زمان به سمت جهانی شدن جلو برود. از سازمان جهانی ای بی یو که سازمان صدا و سیما عضوی از آن است دعوت به عمل آمده تا در اجلاس شرکت نمایند. نشست های تخصصی، کمیسیون ها و نمایشگاه های تخصصی رسانه را خواهیم داشت. همچنین در این اجلاس، اثرهای علمی که در سازمان صدا و سیما به صورت نوشته ارائه می شود، موضوعاتی مانند پخش همگانی و بستر سازی های هوشمند هم از جمله موارد مورد بحثی است که در این اجلاس به آن پرداخته می شود.

وی اضافه کرد: این اجلاس ۱۵مهمان خارجی و ۴۰سخنران داخلی دارد  و ما رییس دپارتمان نوآوری و رییس فنی سازمان جهانی ای بی یو را هم دعوت کرده ایم. همچنین در این اجلاس حدود ۱۶۴مقاله علمی ارائه شده است و تعداد هفت کمیسیون تخصصی در موضوعات فرستنده های رادیویی، ماهواره ای و تلویزیونی برگزار می گردد.

در قسمت نمایشگاه تکنولوژی های رسانه ای نیز تعداد هفتاد شرکت داخلی حاضر هستند و سیزده شرکت خارجی هم اجلاس را همراهی می نمایند. علیدادی یادآور شد: بعضی از فناوری هایی که اینجا ارائه می گرددویژه رسانه ملی هستند و سعی داریم در مسیر فناوری ها روند رو به جلو داشته باشیم، تا اندازه ای که خود ما ابداع کننده شویم.

شبکه ملی سیما

شبکه ملی سیما

وی افزود: یکی از موضوعات فضای فناوری نوآوری است که یکی از نقاط ضعف ما است و ما حتی هم اکنون از کشورهای همسایه جود عقب تر مانده ایم، چرا که تفکر و ایده را نمی توانیم به محصول تبدیل کنیم. در طول این یک سال گذشته، این ایده در دستور کار ما بوده است و تا به حال حاضر تعداد سیزده طرح ارائه شده است. ما در این اجلاس تعداد چهل محصول خلاقانه داریم که این مسأله در روند کاری آتی رسانه ملی تأثیر خوبی خواهد داشت.

وی با اشاره به دیگر برنامه های چهاردهمین اجلاس اظهار داشت: رونمایی از چهار محصول با حضور عبدالعلی علی عسکری رییس سازمان از دیگر برنامه های ما می باشد و البته این اجلاس به غیر از موضوعات ماهواره و برودکست توجه خاصی به فناوری اطلاعات دارد.

وی در مورد وجود نداشتن پوشش دیجیتال در سطح کشور اظهار داشت: یکی از مشکلات ما در تولید این می باشد که قابلیت تولیددر حجم بالا همیشه دچار مسئله بوده است.بیشتر منطقه هایی که به پوشش دیجیتال دسترسی ندارنددر منطقه های کوهستانی و جزیره ای می باشند که به ایستگاه های رسانه ای نیاز بیشتری دارند. در مناطق روستایی، توزیع پراکنده و بالا است ولی در برنامه ی پنج ساله ما و حکم عبدالعلی علی عسکری رییس سازمان است که پوشش ۹۹ درصدی دیجتال در کل کشور را در دستور کار قرار دهیم. علیدادی در پایان افزود: توافقنامه ای را با رییس دانشگاه صدا و سیما امضا کرده ایم تا در طرح های نوآورانه و علمی بتوانیم به صورت مشترک همکاری کنیم.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *