#


اپل و حضور پر قدرت آیفون ۸ در بازار

آیفون 8
1 نوامبر 2017 بدون نظر 1497 بازدید

اپل و حضور پر قدرت آیفون ۸ در بازار

اپل و حضور پر قدرت آیفون ۸ در بازار

کمپانی عظیم اپل چندی پیش نسل جدید آیفون های خود را که دارای طراحی ویژه و بدنه شیشه ای بود به همراه تراشه های ای ۱۱ بیونیک وارد بازارهای جهانی کرد. این مدل از آیفون های اپل با نام آیفون ۸ شناخته می شوند که قابلیت شارژ شدن بی سیم را دارا می باشند. گوشی هوشمند آیفون ۸ دارای تغییرات عمده ای نسبت به محصولات پیش از خود می باشد که در ادامه به بیان آن ها خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی آیفون ۸

آیفون ۸ و طراحی به کار رفته در تولید آن

کمپانی اپل در سال ۲۰۱۴ میلادی محصولی با نام آیفون ۶ را معرفی کرد و با رونمایی از این محصول جدید نشان داد که تصمیم گرفته از زبان جدیدی برای طراحی تلفن های هوشمند خود استفاده خواهد کرد. اپل توانسته از آن سال تا به حال محصولات خود را تا حدودی به یک شکل طراحی کند. البته این شباهت ها عمدتا در موارد جزئی می باشد که می توان آن ها را نادیده گرفت. در طراحی آیفون ۸ همچون سابق کلید پاور در قسمت بالایی و گوشه سمت راست دستگاه تعبیه شده و کلید های که برای کنترل افزایش و یا کاهش صدا مناسبند در قسمت چپ فریم این گوشی جایگذاری شده است.

آیفون 8

آیفون ۸

اپل از سمت پائین صفحه نمایش آیفون ۸ برای قرار دادن کلید هوم فورس تاچ استفاده کرده است اما شایعاتی وجود دارد که بر طبق آن ها ممکن است این آخرین باری باشد که اپل از این قسمت در مورد کلید هوم فورس تاچ استفاده می کند. عمده ترین تفاوتی که در مورد آیفون ۸ نسبت به مدل هایی که در سال های ۲۰۱۵ و ۱۶ عرضه شده اند می توان نام برد جنسی است که در طراحی بدنه آنها استفاده شده است. کمپانی بزرگ اپل در طراحی بدنه آیفون ۸ سعی کرده از سنت پیشین فاصله گرفته و ترکیب جدید را برای بدنه آن به کار بگیرد و بر همین اصول استفاده از فلز را کنار گذاشته و شیشه و فلز را با یکدیگر ادغام کرده و به کار برده است.

فریمی که برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده از آلومینیوم مقاوم سری هفت هزار می باشد که بیشتر در مورد صنایع هوایی از آن ها استفاده می شود. در خصوص دو پنلی که در پشت و جلوی آیفون ۸ به کار رفته است طبق ادعایی که این کمپانی داشته لایه ای تقویت کننده به کار رفته که دارای عمقی ۵۰ درصد بیشتر از مدل های دیگر است و در زیر آن ها از فولاد برای طراحی زیر ساخت های این گوشی هوشمند استفاده شده است.

آیفون 8

آیفون ۸

البته این مساله ثابت نمی کند که این گوشی های هوشمند می توانند در برابرضربه ها مقاومت داشته باشند و استفاده از شیشه در طراحی بدنه آن موجب شده به عنوان یک گوشی هوشمند حساس و بسیار شکننده شناخته شود. بهترین توصیه ای که در این خصوص می توانید برای کاربران این گوشی های هوشمند داشته باشیم این است که به همراه گوشی خود از کیس استفاده نمایند.

در مورد شیشه ای که برای پنل های پشت و جلوی آیفون ۸ استفاده شده است باید بگوئیم از نوع اولئوفوبیکی می باشد که طبق گفته ای کوپرتیونشین ها قابلیت این را دارند که اثر انگشت به سادگی از روی آنها پاک شود. البته باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که آیفون ۸ همچون تمام گوشی هایی که از شیشه در طراحی آن ها استفاده شده اثر انگشت را به سرعت به خود جذب می کنند ولی این اثر به راحتی قابل پاک شدن نیز می باشد.

آیفون 8

آیفون ۸

استفاده از قابلیت شارژ بی سیم

گوشی هوشمند آیفون ۸ از نسل جدید فناوری شارژ که با عنوان شارژ بی سیم شناخته می شود بهره مند می باشد که می توانید با قرار دادن آن در نزدیکی شارژر از کابل ها و سیم های سنتی خلاص شوید. کمپانی اپل توانسته بر خلاف کمپانی های دیگر گواهی IP67 را در مورد گوشی آیفون ۸ کسب کند و طبق این گواهی می تواند در برابر آب و گردو غبار مقاوکت داشته باشد و کاربران آن می توانند به مدت سی دقیقه گوشی خود را در آبی که عمق آن به یک و نیم متر می رسد قرار دهند بدون اینکه آسیبی به آن وارد شود. این در حالی است که کمپانی هایی از جمله سامسونگ و ل جی در مورد پرچمداران گوشی های خود توانسته اند گواهی IP68 را دریافت کنند.

صفحه نمایش آیفون۸

کمپانی اپل تا کنون در مورد صفحه نمایش گوشی های خود از پنل های ال سی دی استفاده می کرد که دارای کیفیت بالایی نیز بودند اما در مورد آیفون ۱۰ نشان داد که قصد دارد در مورد نمایشگر گوشی های هوشمند خود تجدید نظر کرده و از نمایشگرهای قدرتمند تری استفاده نماید. در مورد صفحه نمایش آیفون ۸ نیز این کمپانی همچون سابق از انواع ال سی دی با کیفیت بالا استفاده کرده است و این احتمال وجود دارد که این مدل از گوشی ها به عنوان اخرین تولیدات این کمپانی باشد که از نمایشگرهای ال سی دی استفاده می کند.

ابعاد صفحه نمایش آیفون ۸ ۴.۷ اینچ می باشد و رزولوشن آن ۱۳۳۴ در ۷۵۰ پیکسل می باشد که به اندازه ۶۵.۴ درصد پنل جلویی گوشی به این نمایشگر اختصاص داده شده است. این گوشی هوشمند می تواند در زیر نور آفتاب هم به خوبی عمل کرده و بازتاب کمی از نور را داشته باشد و این می تواند یکی از مزیت های آیفون ۸ به شمار برود.

آیفون 8

آیفون ۸

اسپیکر به کار رفته در آیفون ۸

کمپانی اپل در مورد آیفون ۸ همچون محصولات قبلی خود سعی کرده از اسپیکرهای استریو استفاده نماید و آن ها را در قسمت پائینی فریم و بالائی ترین حاشیه صفحه نمایش قرار داده است و قابلیت ارائه صدای باس خوب وعمیقی را دارا می باشد و توانسته نسبت به مدل های پیش از خود میزان خروجی صدا را تا ۲۵ درصد افزایش دهد.

دوربین آیفون ۸

در مورد دوربینی که در این مدل از آیفون ها به کار رفته باید بگوئیم دوربین دوگانه ای است که به عنوان یکی از بهترین دوربین هایی است که در حال حاضر در بازار یافت می شود. این دوربین ۱/۱۲.۸ مگاپیکسل می باشد که دارای لنزی بیست و هشت میلی متری می باشد و دیافراگم آن در حدود f/1.8 است. این دوربین دارای قابلیت فوکوس خودکار بوده و و می تواند با استفاده از لرزشگیر اپتیکالی که دارد مانع ازثبت تصاویر با لرزش می شود. از سوی دیگر این دوربین قابلیت را دارد که به صورت همزمان هم ویدئوهایی با کیفیت ۴K را ضبط کرده و تصاویری را که اندازه آن ها هشت مگاپیکسل است ثبت کند.

آیفون 8

آیفون ۸

باتری استفاده شده در آیفون ۸

کمپانی اپل برای اینکه بتواند انرژی مورد نیاز را برای آیفون ۸ فراهم کند برای آن یک باتری ۱۸۲۱ میلی آمپر ساعتی را در نظر گرفته است که نسبت باتری استفاده شده در نمونه های قبلی در حدود ۷.۱ درصد کاهش پیدا کرده است. اپل ادعا کرده زمانی که آیفون ۸ به طور کامل شارژ شود می توانید از آن به مدت دوازده تا سیزده ساعت به طور مستمر کار کرد داشته باشد.

در خصوص این آیفون می توان نکات مثبتی را ارئه کرد که عبارتند از راحت عمل کردن و پاسخگو بودن آن ، سخت افزاری که بسیار قوی می باشد ، کیفیت بالا در طراحی و تولید تمام قطعات آن و صد البته نکات منفی که مهنترین آن ها زبان طراحی ای است که مطابق گذشته می باشد و حاشیه زیادی برای قسمت های پائینی و بالایی این گوشی به کار رفته است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *