#


اوبونتو سیستم عاملی رومیزی برای راحتی کاربران

اوبونتو
14 اکتبر 2017 بدون نظر 1149 بازدید

اوبونتو سیستم عاملی رومیزی برای راحتی کاربران

اوبونتو سیستم عاملی رومیزی برای راحتی کاربران

آشنایی با اوبونتو

کاربران بسیاری هستند که در طول روز از فضای اینترنتی که در اختیار دارند استفاده های بسیاری می کنند.برای انجام راحت کارها باید یک سیستم عامل قوی مورد استفاده باشد. سیستم عاملی که بتواند با سرعت تمام کارها را به انجام رسانده و آسایش کاربر را فراهم کند. در دنیای فناوری اینترنمتی سیستم عامل های بسیاری هستند که برای راحتی کار کاربران به وجود آمده اند که یکی از این سیستم عامل ها اوبونتو می باشد که بر اساس لینوکس تنظیم شده و کارایی بالایی دارد.

اوبونتو به نحوی طراحی شده است که مهم ترین ابزارهای لازم برای کار و سرگرمی را در اختیار شما قرار می دهد. برای کامپیوتر های خانگی و اداری خود می توانید از اوبونتو که یک نسخه کامل رومیزی است استفاده کنید. این سیستم عامل به محض اینکه بر روی رایانه شما نصب شود به کار افتاده و می توانید برای اجرای موفق کارهای خود به آن اعتماد داشته باشید.
هسته اصلی ای که در این سیستم و نرم افزارهای آن به کار رفته آزاد و رایگان هستند و کمپانی های تجاری و کاربران خدمات پشتیبانی از این سیستم عامل را ارائه می دهند.

اوبونتو

اوبونتو

محیط کار رومیزی و ساده

زمانی که برای نخستین بار وارد محیط کار اوبونتو می شوید با یک میز کار ساده و بسیار شکیل مواجه خواهید شد. در روز این میز کار شما هیچگونه آیکون پیش فرضی نمی بینید.تمام آیکون ها به پنلی که در پائین میز کار وجود دارد انتقال یافته اند. از آنجا که لینوکس قابلیت سفارشی سازی را دارد در اوبونتو هم جلوهپیش فرض به نحوی طراحی شده که بتواند گیرا و چشم نواز باشد و همین مساله به شما این اجازه را می دهد که جلوه های تصویری را با میل و سلیقه خود تغییر دهید. این تغیر می تواند از جلوه های اولیه شروع شده و حتی میز کار را نیز تغییر بدهید.

ابزارهای پیش فرض موجود در اوبونتو

همین که بتوانید اوبونتو را به صورت استاندارد نصب کنید یکی از نرم افزارهای اوبونتو می باشد که به عنوان یکی از نرم افزارهای مفید آن به شمار می رود. زمانی که گزینه اپلیکیشن را کلیک می کنید می بینید که مجموعه اداری Open Office برای کارهای اداری همچون تایپ و صفحه گسترده و نشان دادن مطالب و همچنین نرم افزار Gimp که به عنوان یک ویرایشگر تخصصی برای تصاویر است برای شما نشان داده خواهند شد البته به جز این نرم افزارهای دیگری نیز در این سیستم عامل وجود دارد که همه کاربردی هستند و می توانند نیازهای شما را به بسیاری از نرم افزارهای دیگر برطرف کنند.

نرم افزار Open Office یک برنامه اداری کامل

این مجموعه کامل با برنامه های کاربردی که دارد به شما این امکان را می دهد که از متون و مستنداتی که دارید با کمک برنامه کاتب Writer نسخه ویرایش و پردازش شده تهیه کنید و با استفاده از ابزارهای صفحه گسترده به همراهی برنامه محاسب یا Calc و یا برای ارائه مطالب و درست کردن اسلاید به وسیله جلوه Impress تمام فایلهایی که با نرم افزارهای وورد پرفکتWord perfect و یا Microsoft Office را تهیه کرده اید بتوانید مشاهده کرده و در صورت لزوم آنها را ویرایش کنید و با فشردن یک کلیک از آنها نسخه pdf تهیه کرده و در مواقع لزوم استفاده کنید.

مرورگر فایر فاکس نصب شده در اوبونتو

سیستم عامل اوبونتو مرورگر فایر فاکس را به صورت پیش فرض بر روی خود نصب کرده است. مرورگر فایرفاکس به گونه ای است که شما با اطمینان می توانید صفحات وب را مرور کرده و از دست تبلیغاتی که برای شما مزاحمت ایجاد می کنند راحت شوید. فایرفاکس این امکان را نیز دارد که بتوانید تمام صفحات وب را در وب مرور کنید و به راحتی مطالب مورد نیاز خود را بررسی کنید.

پست الکترونیکی در اوبونتو

اوبونتو برای راحتی شما در مدیریت و زمانبندی تمام کارهای شخصی و اداری تان یک برنامه مفید و جامع به نام Evolution را طراحی کرده است. با کمک این ابزار می توانید نامه های الکترونیکی خود را خوانده و یک سری برنامه زمانبندی شده مخصوص خود بسازید و هر برنامه و آدرسی را که دوست دارید مورد بررسی و مرور قرار دهید.
یکی دیگر از کاربردهای این ابزار اوبونتو این است که به Microsoft exchange و تمام سرویس دهنده هایی که در ایمیل هستند اتصال پیدا کرده و نامه های الکترونیکی که برای شما هستند را دریافت کرده و در یک جای مشخص جمع آوری کند.

اوبونتو

اوبونتو

فایل های موسیقی و تصویری موجود

با برنامه هایی که اوبونتو دارد به راحتی می توانید دوربین های دیجیتالی خود را به رایانه متصل کرده و به وسیله این ابزارها تصاویر را ویرایش و مدیریت کنید و از تمام تصاویر دیسک تصویری تهیه نمائید و بر روی فایل و سی دی ذخیره کنید تا هر زمان که نیاز داشتید بتوانید به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید.

ابزار دیگری نیز در اوبونتو وجود دارد که می توانید به وسیله آن فایلهای چند رسانه ای را دریافت کرده و ویرایش کنید و به راحتی آنها را ببینید که این ابزار Rhythmbox نام دارد. اوبونتو این قابلیت را دارد که اطلاعات ذخیره شده در درگاه یو اس بی را بشناسد و برای این کار کافی استن ابزار یو اس بی خود را به رایانه متصل کرده و فایلهای مورد نظر خود را در یو اس بی قرار داده و ذخیره کنید.
اگر تمایل دارید از اوبونتو استفاده کنید می توانید آنرا بر روی رایانه خود نصب کنید بدون اینکه در برنامه های رایانه ای خود تغییری را ایجاد کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *