#


افشای مشخصات فنی ال جی جی۷ ThinQ

13 آوریل 2018 بدون نظر 1803 بازدید

افشای مشخصات فنی ال جی جی۷ ThinQ

ال جی و افشای مشخصات فنی جی۷ تین کیو

هنوز چند هفته ای تا معرفی جدیدترین گوشی هوشمند ال جی که پرچم دار این کمپانی می باشد و به نام جی۷ معروف است فرصت باقی است. با این وجود در خصوص این گوشی پرچم دار مشخصاتی منتشر شده است که موجب می شود آشنایی بیشتری با ویژگی های فنی آن داشته باشیم. پس از این که تصاویر رندر رسمی که مربوط به ال جی جی۷ تین کیو منتشر شد در حال حاضر نیز وب سایت اندروید هدلاینز اقدام به افشای جزئیات بیشتری در خصوص مشخصات فنی این گوشی هوشمند نموده است.

جزئیات منتشر شده در کنار اسناد داخلی ال جی به وسیله یک منبع مطلع در اختیار این وب سایت قرار گرفته است؛ اما با هدف مخفی نگه داشتن هویت منبع وب سایت اندروید هدلاینز هیچ تصویری را از این اسناد انتشار نداده است. البته چندی پیش در خصوص برخی از جزئیات اطلاعاتی منتشر شده بود اما کلیه اطلاعاتی که در این مقاله قصد عنوان کردن آن ها را داریم به صورت مستقیم از اسنادی که در اختیار وب سایت هدلاینز قرار گرفته دریافت شده است و گزارشاتی که پیش تر در خصوص این گوشی هوشمند مطرح شده بودند به عنوان منبعی برای این اطلاعات به حساب نمی آیند.

بریدگی در بالای صفحه نمایش

قبل از هر چیزی باید بگوئیم که یکی از مشخص ترین ویژگی هایی که در خصوص پرچم دار جدید ال جی که تا به حال محل مناقشات بسیار زیادی بوده است بریدگی بالای صفحه نمایش آن می باشد. کمپانی ال جی به خوبی این نکته را دانسته که تمام افراد به بریدگی بالای صفحه نمایش علاقه ای ندارند به همین دلیل این کمپانی کمی هوشمندی به خرج داده تا بتواند این مساله را به وسیله یک ترفند نرم افزاری از میان بردارد. به این صورت که جی۷ می تواند این امکان را برای کاربران خود فراهم کند که یا از طراحی بدون حاشیه در خصوص گوشی خود استفاده نمایند که در اصطلاح لب به لب نیز شناخته می شود و یا اینکه بریدگی ناخوشایند موجود در بالای صفحه نمایش گوشی خود را مخفی سازند.

اگر بخواهیم دقیق تر بگوئیم پنهان کردن بریدگی موجب می شود تا نواری به رنگ مشکی در دورتادور بریدگی که در بالای صفحه نمایش قرار داده شده ایجاد خواهد شد. در حالت طبیعی بریدگی موجود به عنوان میزبان دوربین سلفی و اسپیکر تماس می باشد و می تواند در این خصوص عملکرد خوبی را از خود نشان دهد اما نوار مشکی رنگ مصنوعی که به وجود بیاید مانع از مشاهده ی بریدگی خواهد شد. به تعبیری دیگر با وجود اینکه ال جی از بریدگی بالای صفحه نمایش به عنوان یک ویژگی انتخابی در تبلیغات خود نام می برد اما در اصل این گونه نمی باشد. صفحه نمایش ال جی جی۷ تین کیو در هر حالتی که قرار داشته باشد در بخش بالای صفحه نمایش خود دارای بریدگی خواهد بود.

هوشمندی بیشتر در طراحی

کمپانی ال جی از هوش مصنوعی به عنوان هسته ی جی۷ به صورت تثبیت شده استفاده می کند. در اصل به همین دلیل این کمپانی از نام تین کیو در خصوص پرچم دار جدید خود استفاده کرده است. البته شاید از نظر برخی این نام به عنوان یک نام جذاب در بازار گوشی های هوشمند شناخته نشود اما دلیلی که برای انتخاب آن بوده تاکیدی است که این کمپانی در خصوص هوش مصنوعی جای گرفته درون این گوشی پرچم دار دارد. پرچم دار جدید ال جی از چیزی که یک گوشی هوشمند قابلیت اننجام آن را دارد فراتر خواهد رفت و یکپارچگی عمیق تجربه ی هوش مصنوعی در کنار عناصر دیگری که در گوشی قرار گرفته همچون دوربین باعث به وجود آمدن محصولی متنوع و جذاب برای کلیه کاربران خواهد شد.

همانگونه که پیش تر در خصوص معرفی گوشی هوشمند وی۳۰ اس تین کیو دیده شد ال جی ترکیب دوربین و هوش مصنوعی را در خصوص جی۷ را تحت عنوان دوربین هوش مصنوعی در تبلیغات خود عنوان می کند. بیشترین تمرکزی که ال جی در خصوص جی۷ داشته بر روی بالا بردن توانایی این گوشی هوشمند در پردازش کبلیه مواردی که می بیند و ارائه دادن پیشنهادات برای ثبت تصاویر بهتری می باشد. دوربین هوش مصنوعی که ددر این گوشی پرچم دار قرار داده شده است به صورت ویژه چهار فیلتر پیشرفته را در اختیار کاربران قرار می دهد. این فیلترها قادر هستند با توجه به جنبه هایی همچون رنگ و کنتراست و اشباع سطوح متنوعی از بهینه سازی را در خصوص تصاویر انجام دهند. علاوه براین ال جی جی۷ این قابلیت را دارد که از طریق تنظیم نوردهی نور مستقیم را متعادل نماید و در کنار آن این قابلیت را دارد که در زمان عکس برداری در صورتی که نیاز باشد زاویه عریض را برای خود انتخاب نماید.

دو قابلیت آخر به شکل موثری با توجه به ویژگی اول قادر به عملکرد هستند به این معنی که جی۷ خود می تواند زمان مناسب را برای تنظیم نوردهی مشخص کرده و یا استفاده از حالت زاویه ی عریض را تشخیص دهد و بر اساس این موارد پیشنهادهایی را در اختیار کاربر قرار خواهد داد تا بتواند بهترین تصاویر را برای خود انتخاب نماید. البته ناگفته نماند این اندازه از هوشمندی در دادن پیشنهادات موجب می شود جی۷ بتواند اشیای موجود در صحنه همچون انسان و چشم انداز و حیوان و موارد دیگر را به خوبی تشخیص داده و بهترین تنظیمات را تعیین کرده و با توجه به یافته های خود بهترین پیشنهادات را در اختیار کاربران بگذارد. در همین خصوص ال جی از ویژگی گوگل لنز در مورد گوشی هوشمند جدید خود پشتیبانی می نماید و در زمان عرضه ی این محصول آن را در تبلیغات خود عنوان خواهد کرد.

عدم فراموشی پیکسل ها

یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه و جذابی که در دوربین این گوشی قرار داده شده قابلیت سوپرپیکسل می باشد که این کمپانی با استفاده از آن سعی کرده تا قابلیت جی۷ را در زمینه ثبت تصاویر در شرایطی که نور کمی در محیط وجود دارد ارتقا داده و آن را به خوبی نشان دهد. حالت روشن در جی۷ که باز هم قابلیتی است که براساس هوش مصنوعی طراحی شده به شکل خودکار می تواند تاریکی محیط را به خوبی تعیین نماید و با ایجاد یک سوپر پیکسل به وسیله ادغام پیکسل ها با یکدیگر واکنش نشان خواهد داد. با توجه به گفته های ال جی استفاده از این ویژگی موجب می شود که گوشی هوشمند جی۷ در شرایطی که نور بسیار کمی در محیط وجود دارد عملکرد بسیار خوبی را نسبت به مدل های پیش از خود نشان دهد. در اصل ال جی جی۷ می تواند تصاویر و ویدئوهایی را ثبت نماید که تا چهار برابر روشن تر از سری وی۳۰ و جی۶ می باشد.

دوربین دوگانه با کیفیت در ال جی جی۷

وب سایت اندروید هدلاینزتایید کرده استت که ال جی در خصوص طراحی دوربین اصلی پرچم دار جدید خود از دوربین دوگانه ۱۳ مگاپیکسلی جی۶ و دوربین دوگانه ی۱۳ و۱۶ مگاپیکسلی سری وی۳۰ پیش رفته و از ساختاری دوگانه به همراه دو دوربین۱۶ مگاپیکسلی استفاده کرده است. ساختاری که این دوربین دارد دارای دوربینی استاندارد می باشد که یک ماژول زاویه عریض برای ان در نظر گرفته شده است.

استیکرهای سه بعدی دوربین و لایو فوتو و حالت پرتره

اگر قابلیت های معمول هوش مصنوعی که در کنار دوربین عرضه شده موجب رضایت شما نمی شود باید این نکته را در نظر داشته باشید که قابلیت های دوربین ال جی جی۷ بسیار بیشتر از این موارد می باشد و ترفندهای نرم افزاری بسیار زیادی را در اختیار کابران قرار خواهد داد. کاربران این قابلیت را دارند که از استیکرهای دوبعدی و سه بعدی دوربین استفاده کرده و تصاویر خود را با استیکرهای پویا و متحرک متنوعی همراه نمایند. این نسخه ی جدید می تواند از میان مجموعه ای از تصاویر مختلف برخی از آن ها را انتخاب کرده و بیشتر تنظیمات تصویر انتخاب شده همچون ایزو و تعادل رنگ سفید و سرعت شاتر و موارد دیگر را در حالت دستی دوربین این گوشی هوشمند به مرحله اجرا دربیاورد. این مساله موجب می شود تا کاربران بتوانند قبل و بعد از اینکه تصویر اصلی را ثبت نمودند تصاویر بیشتری را به ثبت برسانند و هر کدام از این تصاویر از کیفیت بالایی نیز برخوردار باشند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *