#


استارتاپ و کاربرد آن در جوامع امروزی

استارتاپ
29 اکتبر 2017 بدون نظر 1175 بازدید

استارتاپ و کاربرد آن در جوامع امروزی

استارتاپ و کاربرد آن در جوامع امروزی

در دنیای جدید در زمینه اشتغال زایی و ایجاد فضای کاری مناسب و استارتاپ ها برنامه ریزی های بسیاری صورت گرفته است. از آنجا که استارتاپ ها یک پدیده نسبتا جدیدی در جهان می باشند و احتمال بسیار زیادی دارد که افراد با آن آشنایی نداشته باشند و در مورد مفهوم و کاربرد آن چیزی ندانند.

برای آشنایی با مفاهیم کلی استارتاپ ابتدا باید در نظر بگیریم چه چیزهایی در استارتاپ جای نمی گیرند و باید بدانید در استارتاپ همیشه کارآفرینی وجود ندارد. از سوی دیگر برخی معتقدند اپ ها و وب سایت ها به عنوان یک استارتاپ شناخته می شوند در حالی که باید بگوئیم معنای استارتاپ هرگز این نیست و اپلیکیشن هایی که در موبایل ها و دستگاه های دیجیتالی وجود دارند و وب سایت هایی که هر روزه مورد استفاده کاربران قرار می گیرد به عنوان یک استارتاپ به شمار نمی آیند.

شما هرگز نباید فکر کنید که استارتاپ یک شرکت کوچک است که می تواند منبع درآمدزایی برای شما باشد. افراد بسیاری در خصوص استارتاپ تعاریف زیادی را ارائه داده اند که هرکدام ویژگی خاصی از این فناوری را بیان می کنند.

تعریف استارتاپ

در اصل در مورد استارتاپ باید گفت یک سازمان موقتی می باشد که هدف از تاسیس آن پیدا کردن ایده جدید برای کار کردن و به وجود آوردن یک شغل جدید است که قابلیت تکرار پذیری و مقیاس پذیری را داشته باشد. شاید در این مورد از خود بپرسید به چه نحوی می توان با سرعت بیشتری برای ایده ای که در ذهن دارید یک کسب و کار خوب که نتیجه موفقیت آمیزی دارد را باید به وجود آورد؟ اگر می خواهید از تنتیجه ایده های خود اطمینان داشته باشید بهترین کار این است که پیش از آغاز به کار باید برای ایده های کاری خود یک مدل کسب و کار را طراحی کرده و به وجود بیاورید.

استارتاپ

استارتاپ

تعریف سازمان در استارتاپ

زمانی که از سازمان صحبت می کنیم در واقع منظور ما مجموعه ای از افراد و وسایل کاربردی و رابطه ای است که در میان آن ها وجود دارد. این عماول چه به شکل یک شرکت مورد تائید باشند و به ثبت رسیده باشند چه به شکل شرکت نباشند به عنوان یک سازمان در جامعه شناخته می شوند. یک سازمان می تواند در یک دفتر کاری شیک و لوکس وجود داشته باشد و یا اینکه محل انجام وظیفه آن زیرزمین خانه باشد.

تعریف موقتی بودن در استارتاپ

در این خصوص باید بگوئیم شما نمی توانید برای یک استارتاپ زمان مشخص کنید و بگوئید در مدت ده سال این فعالیت انجام خواهد شد. باید به خاطر داشته باشید که هدف استارتاپ پیدا کردن سریع یک مدل کسب و کار است که بتواند در کمترین زمام ممکن به نتیجه ای موفقیت آمیز و مطلوب برسد. در خصوص به موفقیت رسیدن یک استارتاپ باید سرعت و زمان را درنظر داشت چراکه این دو از عوامل بسیار مهمی در خصوص استارتاپ به شمار می روند.

زمانی که در یک استارتاپ ایده مناسب کسب و کار دیرتر پیدا شود احتمال اینکه رقیبان بتوانند زودتر از او به آن ایده دست پیدا کنند و نتایج مطلوبی را به دست بیاورند بیشتر است. علاوه براین موارد باید در نظر داشته باشید که دیرتر پیدا شدن مدل کسب و کار باعث می شود صبرو حوصله گردانندگان استارتاپ به اتمام برسد و یا هزینه کافی را نداشته باشند تا برای به نتیجه رسیدن ایده خود صرف کنند.

استارتاپ

استارتاپ

تعریف یافتن در استارتاپ

برای تعریفی که از یافتن در استارتاپ ارائه شده باید بگوئیم بخش کلیدی استارتاپ یافتن می باشد و آن سعی می کند برای پیدا کردن هدف خود جستجوهای گسترده ای را انجام دهد و در همین راستا تمام تلاش خود را به کار می بندد تا بتواند پژوهش های خود را گسترش دهد. یک استارتاپ باید در یفتن بهترین ایده کسب و کار خود را پیدا کرده و به خود ثابت کند که مدل انتخابی او قابلیت تکرار پذیری و مقیاس پذیری را دارا می باشد.

نداشتن قطعیت در استارتاپ

این مورد یکی دیگر از عوامل مهمی است که در تعریف استارتاپ وجود دارد. اگر بخواهیم ساده تر بگوئیم شما به عنوان یک استارتاپ نمی توانید با جدیت بگوئید که فلان روش پاسخگو خواهد بود یا نه. در مورد جواب هایی هم که در یافت می کنید هرگز نمی توانید با یقین بگوئید که کدام جواب درست بوده و بقیه جواب ها نادرست هستند. در اصل یک استارتاپ خود نیز نمی داند در حال انجام چه کاری است بنابراین افرادی که به عنوان یک گروه دور هم جمع شده اند باید ریسک پذیر بوده و با انجام مراحل آزمایشی بسیار و اصلاح خطاهای خود حتی شکست خوردن و دوباره شروع کردن کار از اول هیچگونه ترسی به دل خود ندهند و با این کارها است که می توانند در کار خود پیشرفت کرده و به موفقیت دست یابند.

تعریف مدل کسب و کار در استارتاپ

در خصوص تعریف روشن از مدل کسب و کار باید عنوان کنیم به مجموعه کاملی از روش ها و راه حل هایی گفته می شود که یک شرکت و سازمان برای به وجود آوردن و عرضه و همچنین دست یابی به ارزش همه جانبه در جامعه از آن استفاده می کند. البته هرگز نباید یک مدل کسب و کار را با طرحی که برای آن در نظر گرفته اید اشتباه بگیرید.

استارتاپ

استارتاپ

زمانی که از تکرار پذیری صحبت می کنید در واقع منظور شما این است که طرح و ایده ای که برای کسبو کار خود در نظر گرفته اید را بتوانید چندین مرتبه دیگر هم استفاده کنید و فقط برای یکبار استفاده پاسخگو نباشد. از سوی دیگر تکراپذیری یک ایده باید به نحوی باشد که در هر بار استفاده شدن از سوی شما بتواند درآمد بیشتری را نیز به همراه داشته باشد و این امکان را برای شما فراهم کند که بتوانید محصول تولیدی خود ویا خدمتی که در اختیار دیگران قرار می دهید را بیشتر از همیشه داشته باشید.

در مورد مقیاس پذیری در استارتاپ هم باید یک تعریف جامع ارائه کنیم و آن هم این است که این امکان را برای شما به وجود بیاورد که بتوانید در سال های بعد هم مدل کسب و کار خود را گسترش دهید و نیروی انسانی و توان مالی بیشتری را در اختیار داشته باشید و بتوانید به وسیله آن با سرعت بیشتری به ارزش های مالی و اجتماعی و اقتصادی در جامعه دست پیدا کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *