#


ارائه شبکه G5 برای رایانه های ویندوز مبتنی بر آرم به وسیله اسنپدراگون۸۵۰

7 فوریه 2018 يك نظر 1217 بازدید

ارائه شبکه G5 برای رایانه های ویندوز مبتنی بر آرم به وسیله اسنپدراگون۸۵۰

ارائه شبکه G5 برای رایانه های ویندوز مبتنی بر آرم به وسیله اسنپدراگون۸۵۰

بر اساس گزارش های جدید، کوالکام درحال بهبود تراشه ای ویژه مختص رایانه های مبتنی بر پردازنده‌ی آرم می باشد که به نام اسنپدراگون۸۵۰ است که می تواند نسل پنجم شبکه‌ موبایل را ارائه دهد.

تراشه اسنپدراگون۸۴۵ که به وسیله کوالکام طراحی شده است به احتمال بسیار زیادی تا انتهای سه ماه جاری سال۲۰۱۸ می تواند به عنوان یکی از قطعات سخت افزاری گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار بگیرد. اما در حال حال حاضر گزارشاتی منتشر شده است که نشان می دهد این کمپانی فعال در زمینه تولید تراشه هم اکنون بر روی جدیدترین نسخه تراشه های خود فعالیت می کند که قرار است به نام اسنپدراگون۸۵۰ معرفی شده و در نسل های آینده محصولات هوشمند مورد استفاده قرار بگیرد.

به احتمال بسیار زیاد و با توجه به گمانه زنی هایی که پیش تر در خصوص پرچم داران جدید سامسونگ عنوان شده است این محصولات با تراشه اسنپدراگون۸۴۵ عرضه می شوند و یا به احتمال بسیار زیاد این کمپانی کره ای از این تراشه در خصوص برخی از مدل های گوشی های هوشمند خود که قرار است ماه بعد در کنگره جهانی موبایل۲۰۱۸ معرفی شوند استفاده کرده است. با توجه به سابقه ای که کمپانی کوالکام دارد این تراشه مدت کمی پس از اینکه معرفی شود در بخش گسترده ای از گوشی های هوشمند که به وسیله کمپانی های مختلف ساخته می شوند به کار گرفته خواهد شد و کاربران می توانند محصلاتی مدرن با توان پردازش بسیار زیاد را داشته باشند.

طی سال های اخیر کوالکام از الگوی جدیدی برای توسعه محصولات خود استفاده کرده است و آن هم به این شکل است که این کمپانی نسخه هایی که در حال حاضر از تراشه های خود دارد را مجددا تولید می کند و می توان گفت اقدام به تولید نسخه های تکراری می نماید. برای اثبات این موضوع می توان به عرضه جی۶ اشاره کرد که سال گذشته اتفاق افتاد. کمپانی ال جی این امکان را نداشت تا بتواند اسنپدراگون۸۳۵ خود را تکمیل نماید و موجودی این تراشه نیز رو به اتمام بود به همین دلیل کمپانی کوالکام نسخه بهبود یافته ای پرچم دار تراشه های خود را که به نام اسنپدراگون۸۲۱ بود معرفی نموده و در اختیار کمپانی کره ای قرار داد. با توجه به شایعاتی که در حال حاضر وجود دارد اینگونه به نظر می رسد که کمپانی کوالکام قصد دارد سیاست پیش گرفته را ادامه دهد و تولید نسخه های تکراری تراشه های خود را داشته باشد.

با توجه به گزارشی که از سوی منابع وب سایت پی سی مگ منتشر شده است تراشه تکراری که کوالکام به عنوان یک تراشه جدید معرفی کرده و قرار است تا پایان سال جاری عرضه شود اسنپدراگون۸۵۰ نامیده می شود. پردازنده اسنپدراگون۸۴۵ تنها مختص گوشی های هوشمند تولید شده بود اما بر خلاف آن تراشه اسنپدراگون۸۵۰ ببا این هدف تولید می شود که به عنوان قلب تپنده ی رایانه هایی باشد که در آن ها از ویندوز مبتنی بر تراشه آرم استفاده شده است. هنوز مشخص نیست که آیا گوشی های هوشمند نیز قابلیت استفاده از این پردازنده جدید کوالکام را خواهند داشت و یا اینکه تنها به رایانه ها اختصاص دارد.

به جز این مورد در خصوص ویژگی های کلی این تراشه نیز هنوز کوالکام اطلاعاتی را در دسترس قرار نداده است اما در مورد آن گمانه زنی های بسیاری وجود دارد که برخی عنوان می کنند که کوالکام قصد دارد با معرفی این تراشه به مودم X50 کوالکام اشاره کند که به عنوان اولین مودم نسل پنجم شبکه گوشی های همراه فایو جی معرفی شده است. علیرغم این مساله باید عنوان کنیم این مودم هنوز در طراحی هیچ دستگاهی مورد استفاده قرار نگرفته است و نمی توان در مورد آن اطلاعات زیادی را در اختیار قرار داد.

با توجه به این موارد بر روی کاغذ شاید کوالکام بتواند تراشه اسنپدراگون۸۴۵ و مودم ایکس۵۰ را با یکدیگر ترکیب کرده و پردازنده ای جدید را به نام اسنپدراگون۸۵۰ طراحی و تولید کرده باشد. البته این را نیز باید عنوان کنیم که تراشه جدید کوالکام به احتمال بسیار زیاد دارای ابعاد بزرگی می باشد که به هیچ عنوان گزینه ای مناسب برای یک گوشی هوشمند نمی باشد. اگر این میاله را کنار بگذاریم می توان گفت در طراحی لپ تاپ ها و تبلت هایی که سیستم عامل آن ها ویندوز۱۰ می باشد و بر اساس پردازنده اسنپدراگون عمل می کنند می تواند امکان پذیر باشد.

اگر پردازنده های ایکس۸۶ که به وسیله اینتل و یا ای ام دی ساخته شده اند را در نظر نگیریم دستگاه هایی که از این قبیل پردازنده ها در طراحی آن ها استفاده شده است مصرف انرژی کمتری خواهند داشت که موجب می شود کاربران بتوانند بیشترین استفاده را از تبلت و یا لپ تاپ خود داشته باشند. مدتی پیش اولین کامپیوترهای ویندوزی که بر اساس تراشه اسنپدراگون۸۳۵ و مودم ال تی ای نسل چهارم کار می کنند معرفی شده اند و در حال حاضر نیز انتظار آن می رود که در فصل دوم سال جاری میلادی کاربران بتوانند از دستگاه های جدید خود استفاده نمایند. علیرغم این موضوع شبکه های نسل پنجم موبایل نیز تا روزهای پایانی سال جاری به شکل عمومی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و اولین گوشی هوشمندی که مبتنی بر جی فایو است تا قبل از آغاز سال۲۰۱۹ میلادی به بازار وارد نخواهد شد.

به احتمال بسیار زیاد هات اسپات هایی گوشی های همراه که قادر به اشتراک متصل شدن نسل پنجم شبکه موبایل هستند که دارای کلاینت های چندگانه ای می باشند که مجهز به وای فای است اولین دستگاه هایی خواهند بود که از این قابلیت برخوردار هستند. لپ تاپ ها و تبلت های هیبریدی که دارای باتری با کیفیت و عمر طولانی هستند و در طراحی آن ها از ویندوز۱۰ استفاده شده است و قابلیت این را دارند که اتصال نسل پنجم شبکه اینترنتی را به ارمغان بیاورد بهترین گزینه برای کاربران خواهد بود که می توانند انتخاب کرده و کارهای روزمره خود را به بهترین شکل انجام دهند.

اگر سیاستی که کوالکام برای خود در پیش گرفته است با موفقیت به انجام برسد می توان گفت اسنپدراگون۸۵۰ یک راه حل موقت شناخته می شود ولی این را نیز باید در نظر داشته باشید که این تراشه قدرت لازم را دارا می باشد و می توان گفت یک تراشه موفق است که در خصوص اولین دستگاه هایی که به جی فایو مجهز شده اند مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *